וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה ישירה בבית במועצת באר טוביה, כ-30 הרוגים ברצועה

בפגיעת הרקטה ישנם כמה נפגעי חרדה. ראש המועצה: "זה נס". צה"ל תקף הלילה עשרות מוקדים בעזה, בהם יעדי ממשל. קלינטון ובאן יתווכו לרגיעה גם הבוקר, ברמאללה ובקהיר

צילום: דובר צה"ל

ירי הרקטות מכיוון רצועת עזה אינו פוסק, ובשעות הבוקר (רביעי) פגעה רקטה ישירות בבית ביישוב בשטח המועצה האזורית באר טוביה. כתוצאה מפגיעת הרקטה, פרצה שריפה במקום. צוותי מגן דוד אדום העניקו טיפול למספר נפגעי חרדה. בין היתר, חולצה בשלום קשישה מהמרחב המוגן בבית שנפגע. בעקבות האירוע, במקום ישנו ריח של גז ועשן מיתמר מגג המבנה.

ראש המועצה האזורית באר טוביה, דרור שור אמר במשדר של וואלה! חדשות כי מדובר בנס שאיש לא נפגע. "הבית חטף פגיעה ישירה על בלוני הגז שהתפוצצו. זו פגיעה שלישית בבתים באותו ישוב בבאר טוביה", ציין. "האישה מבוגרת, לא בדיוק הבינה מה קורה, הגיעו אליה במהירות רבה. הגיע צוות רפואי, והיא לא רצתה לקבל טיפול, אבל ביקשה לעבור לאחד הבתים הסמוכים. בסך הכול היא נראית כרגע במצב בסדר גמור. היא לא נפגעה פיזית". כמו כן, הביע ראש המועצה תקווה לרגיעה לטווח ארוך. "אני מאוד מקווה שצה"ל עושה את מה שצריך".

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
"על סף" הפסקת אש: הפצצות "שכמותן לא נשמעו" בעזה
קלינטון בישראל: "המטרה היא הסכם ארוך טווח"
היום השמיני למבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

פגיעה ישירה של רקטה בבאר טוביה. נמרוד סונדרס
הבית שנפגע ישירות מרקטה בבאר טוביה, הבוקר/נמרוד סונדרס

בתוך כך, חיל האוויר תקף במהלך הלילה כ-70 מוקדים שונים ברצועת עזה, וכ-30 פלסטינים נהרגו – כך מסר דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי. לדבריו, יעדי המתקפות היו סמלי שלטון ותשתיות, בהם משגרי רקטות, וההרוגים הם מחבלים שהיו לפני או אחרי שיגור, באזור סג'עיה שבצפון הרצועה, באזור אבסאן שבדרום הרצועה ובמרכז הרצועה. בין היתר, הותקפה קומת המודיעין הצבאי של חמאס, שמוקמה במרכז תקשורת, המשרד לביטחון פנים ומתחם משטרה. במקביל, המאמצים להשגת רגיעה נמשכים, בתיווכם של מזכירת המדינה הילרי קלינטון ומזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שיבקרו היום ברמאללה ולאחר מכן ימשיכו לקהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פגיעה ישירה של רקטה בבאר טוביה. נמרוד סונדרס
"הפגיעה השלישית בבתים באותו ישוב"/נמרוד סונדרס

"בתחום איתור המשגרים נרשם שיפור משמעותי, והלילה, החל מחצות ועד שעות הבוקר המוקדמות, הותקפו 60 משגרי טילים מוטמנים ורקטות", ציין תא"ל מרדכי. כמו כן, אישר הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, לתקוף שני גשרים בלב העיר עזה שנבנו במימון הבנק האיסלמי, אך לא הותקפו גשרים שנבנו במימון האיחוד האירופי.

במקביל, מצה"ל נמסר כי הותקפו 30 מנהרות הברחה ותקיפה, כולל מבנים של הביטחון הצבאי. תא"ל מרדכי אמר בתדרוך כי "פעילי החמאס בדרגי השטח חשבו שהם עומדים לקראת הסכם הפסקת אש, ולכן ירו עשרות רקטות במטחים גדולים, ולאחר מכן נרשמה הפוגה". לדבריו, הרמטכ"ל אישר בלילה את תכנית האש ליממה הקרובה: "יש לנו גיבוי מלא ואורך נשימה לעוד הרבה ימי לחימה", אמר תא"ל מרדכי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט-אולו, מירר בבכי בעת שביקר אתמול בבית החולים שיפא בעיר עזה. השר הטורקי הגיע לבית החולים ביחד עם משלחת של שרי החוץ הערבים, בראשות מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי. למשלחת התלווה גם בילאל ארדואן, בנו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן.

מנהלי בית החולים שיפא וראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, הציגו למשלחת הערבית-טורקית את "תוצאות המתקפה הישראלית על רצועת עזה". המשלחת ראתה ילדים פצועים רבים וגם גופות של ילדים. השר הטורקי לא הצליח לעצור את עצמו והוא התייפח מבכי אל מול המראות הקשים בבית החולים.

אש ועשן בעיר עזה לאחר הפצצת חיל האוויר. Hatem Moussa, AP
כ-70 מטרות הותקפו במהלך הלילה/AP, Hatem Moussa

מוקדם יותר הבוקר, רקטה נורתה לכיוון שדרות, והתפוצצה בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית שער הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. כמו כן, שוגרו חמש רקטות לעבר העיר אשקלון. שתיים יורטו בשמי העיר על ידי מערכת "כיפת ברזל", ועוד שלוש נפלו בשטחים פתוחים. שיגורים היו לעבר באר טוביה, ולא דווח על נפגעים או על נזק. לפנות בוקר יירטה "כיפת ברזל" שתי רקטות גראד מעל אשדוד, ורקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים באזור.

נפילת רקטה באשקלון. נמרוד סונדרס
זירת נפילת רקטה באשקלון, אתמול/נמרוד סונדרס
נפילת רקטה בבניין בראשון לציון. דרור עינב
בניין שנפגע מרקטה בראשון לציון, אמש/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully