וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על סף" הפסקת אש: הפצצות "שכמותן לא נשמעו" בעזה

לדברי בכיר חמאס, הסכם הרגיעה "קרוב". ברק על ההסכם: "נייר שנועד להוריד את המובסים מהעץ". כיפת ברזל יירטה שתי רקטות מעל אשדוד. צה"ל הפציץ בניין סוכנויות זרות בעזה

שי מכלוף

הפסקת האש בין ישראל לחמאס, שאמורה הייתה לצאת לדרך כבר אמש, נדחתה - ואפשר שתוכרז היום (רביעי). לדברי בכיר חמאס, אוסמה חמדאן, "זה קרוב, אנחנו על הסף". בשטח, בניסיון ללחוץ על החמאס להיענות לדרישות הישראליות, נמשכת הכתישה האווירית של עזה. רשת CNN שידרה ענני עשן גדולים מיתמרים מעל העיר עזה, ולפי דיווחים בשטח מדובר ב"פיצוצים שכמותם טרם נשמעו". מנגד, יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות גראד ששוגרו לעבר אשדוד, ארבע נוספות נפלו בשטחים פתוחים.

במישור המדיני, כל אחד מהצדדים טוען כי הכדור נמצא במגרשו של השני, אשר אמור להשיב על רשימת הדרישות ולאפשר את ההסדרה. "סולם מנייר למובסים, שנועד לאפשר לחמאס לחזור הביתה ולהסביר את מה שקרה בעזה בשבוע האחרון" - כך, בשיחות סגורות, כינה שר הביטחון אהוד ברק את מסמך ההבנות. בדרך לניסוחו, אומרים בישראל, התעכבו אנשי החמאס על הפרטים הקטנים והתעקשו על כל אות, בניסיון לסחוט הישגים נוספים שניתן להציגם בפני ציבור הפלסטיני.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
חמאס: "הפסקת האש מתעכבת, הכדור אצל ישראל"
הותר לפרסום: חייל ואזרח נהרגו ממטחים לעבר אשכול
רקטה פגעה בבניין בראשון לציון, שני פצועים קל

שר הבטחון מבקר בסוללת כיפת ברזל בגוש דן, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"סולם מנייר למובסים". ברק עם חיילים ליד סוללת כיפת ברזל, אתמול/נמרוד סונדרס

מסמך ההבנות אליו התייחס שר הביטחון הנו בן עמוד אחד בלבד, כשהפעם - בשונה מהנייר שנכתב בכתב יד בתום מבצע "עופרת יצוקה" - הוא הודפס. בישראל מדגישים כי אין מדובר בהסכם של ממש עם חמאס, אלא במסמך שנועד לאפשר למצרים לבוא לעזה בדרישות, באם יופרו ההבנות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

צפו בשידור החי מרצועת עזה

LIVE

ב-24 השעות הקרובות מקווים בישראל לקבל את תשובות החמאס, ועד אז ממשיך צה"ל לאיים באופציה הקרקעית - חיילי המילואים טרם שוחררו, ואלפים רבים ממתינים עדיין לפקודה אפשרית להיכנס לרצועה. אלא שכאמור, בחמאס רואים את הדברים אחרת - ומאשימים את הצד הישראלי בעיכוב ההבנות.

"לא הושג הסכם הפסקת אש וייתכן שהוא לא יושג הלילה", הודיע אמש בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק. לדבריו, "כל האפשרויות פתוחות, העם הפלסטיני ופלגי ההתנגדות שלנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש שיבוא". אל רישאק הסביר כי מסיבת העיתונאים שבה אמור היה הארגון להכריז על הפסקת האש מעוכבת בשלב זה בשל אי תגובה מהצד הישראלי.

חיל האוויר הפציץ בניין בו שוכנות סוכנויות ידיעות בעזה

מטוסי חיל האוויר הפציצו הלילה בניין הנמצא בשימוש סוכנויות הידיעות AFP, AP ואל ג'זירה בעזה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהתקיפות. בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, אישר דובר צה"ל כי זוהו פגיעות ב"מרכז מודיעין של חמאס בקומה ה-7 של בניין תקשורת בעזה".

אש ועשן בעיר עזה לאחר הפצצת חיל האוויר. Hatem Moussa, AP
בניין סוכנויות זרות הופצץ בעיר. עזה תחת אש/AP, Hatem Moussa

אמש הנחו שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ את חיל האוויר להגביר את קצב התקיפות על רצועת עזה על מנת להעצים את הלחץ על ראשי חמאס. חיל האוויר ערך את אחת מסדרת הגיחות הנרחבות ביותר מאז תחילת המבצע, כאשר מטוסי הקרב תקפו ארבע מנהרות להעברת דלק מסיני לרפיח המשמשות מקור רווח משמעותי עבור החמאס. כתוצאה מההתקפה היתמר ענן עשן גדול מעל רפיח הפלסטינית.

לפי הדיווחים, משעות הערב אתמול נהרגו 20 בני אדם בעזה. בכך עלה מניין ההרוגים במהלך היום ל-27. מתחילת מבצע "עמוד ענן" נהרגו בעזה, על פי הדיווחים, 136 פלסטינים ו-950 אחרים נפצעו.

קלינטון: "המטרה היא הסכם ארוך טווח"

כדי לשמן את המגעים ולהאיץ את הרגיעה הוזעקה אמש לאזור מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון. "ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל, ולזכותה להגן על עצמה ועל אזרחיה", אמרה מזכירת המדינה האמריקנית בפתח פגישתה עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים.

קלינטון, שהגיעה בשליחותו של הנשיא אובמה, הדגישה כי מטרתה "להעביר מסר ברור - המחויבות של ארצות הברית לישראל אינה מוטלת בספק. אנחנו מנסים למנוע הסלמה באזור והתקפות הטילים של חמאס על אזרחים בישראל חייבות להיפסק". בהתייחסה להסכם הפסקת אש, הסבירה קלינטון כי "המטרה העיקרית היא ליצור הסדר שיחזיק זמן ויאפשר שקט אזורי ויאפשר לשני הצדדים לחיות בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully