וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיט רומני: יש אפשרות שאובמה ינצח, גם אם היא לא סבירה

רומני ערך אמש עצרת חגיגית באיווה, וצוטט ב"וול סטריט ג'ורנל", בשיחה עם יועציו שבה הכיר באפשרות לתבוסה. יועצו הבכיר התראיין בסוף השבוע: "הסופה סנדי סייעה לאובמה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, מביע לראשונה חשש פומבי מהפסד בבחירות לנשיא המכהן, ברק אובמה. רומני בא אמש (ראשון) לדה מוין, בירת מדינת איווה, וערך שם עצרת בחירות גדולה. לפי העיתון השמרני "וול סטריט ג'ורנל", רומני אמר ליועציו כי "ישנה אפשרות [שאובמה ינצח] - גם אם אפשרות זו אינה סבירה".

הדיווח, ביומון הנפוץ ביותר בארה"ב, שהביע תמיכה נלהבת במועמדתו של רומני לנשיאות במאמר מערכת שפרסם, הופיע הבוקר במהדורה הדיגיטלית שלו, אך "הוחבא" בחלק הזמין למנויים בלבד.

ביום שלישי ב-23:00 - משדר בחירות מיוחד בהנחיית ינון מגל
המרוץ לבית הלבן: כל הפרשנויות וכל הסקרים בוואלה! חדשות

מיט רומני בעצרת בחירות בדה מוין, בירת מדינת איווה. 4 בנובמבר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
מיט רומני בעצרת הבחירות בדה מוין, אמש/GettyImages, Justin Sullivan
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז תחילת הקמפיין הנשיאותי של המפלגה הרפובליקנית, רומני ויועציו הביעו ביטחון מלא בניצחונם. ואולם, בסוף השבוע, במקביל לפרסום הסקרים הסופיים של מערכת הבחירות, הופיעו בקיעים ראשונים בביטחונם של ראשי הקמפיין. קארל רוב, בכיר האסטרטגיים של מיט רומני, התראיין ל"וושינגטון פוסט", ואמר כי "הסופה סנדי סייעה מבחינה פוליטית לברק אובמה". לפי קארל רוב, מדובר ב"הפתעת אוקטובר – והפעם ברצינות".

יועצים נוספים המזוהים עם המפלגה הרפובליקנית ואחרים המזוהים עם המטה של מיט רומני התראיינו בתוכניות סוף-השבוע, והביעו חשש ניכר ממפלתו של רומני. גם הם הטילו את האשמה על הסופה שהכתה בחוף המזרחי של ארצות הברית.

לקריאה נוספת:
בזמן הסופה, שני המועמדים לא באמת עצרו את קמפיין הבחירות שלהם

מיט רומני בעצרת בחירות בדה מוין, בירת מדינת איווה. 4 בנובמבר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
הציטוט הובא בעיתון שיותר מכל תמך במועמדותו של רומני לנשיאות/GettyImages, Justin Sullivan

לפי תחזית עדכנית של נייט סילבר, מומחה הסקרים של הניו יורק טיימס, לאובמה יש סיכוי של 85.5% לנצח את הבחירות, והוא צפוי לקבל יותר מ-300 אלקטורים - כלומר, שלושים יותר מהדרושים לניצחון. במפלגה הרפובליקנית טוענים שהתחזית של סילבר מוטה, ואומרים כי הסקרים שהוא מתבסס עליהם מוטים מלכתחילה. סילבר אומר כי ייתכן שהוא טועה, רק אם המכונים השמרניים שהוא מתבסס עליהם הטו את הסקרים בכוונה לרעת רומני – או לטובת אובמה. הוא התערב עם פרשן יריב על 2,000 דולרים על תוצאות הבחירות, וננזף על ידי העורכת הממונה על האתיקה ב"ניו יורק טיימס". היא עצמה "זכתה" לביקורת מעורכים בכירים אחרים, שטענו כי התחזית של סילבר מדויקת.

ערב הבחירות: תיקו בזירה הארצית, יתרון לאובמה במדינות המפתח

בזירה הארצית, סקר של רשת סי-אן-אן שפורסם לפנות בוקר מעלה כי הפער בין שני המועמדים הצטמצם לכדי תיקו, וכי ברק אובמה ומיט רומני זוכים שניהם ל-49%. על פי סקרים נוספים, אובמה מוביל ביתרון קטן במרבית מדינות המפתח, שהניצחון בהן צפוי להכריע את הבחירות לטובתו, ובעיקר באוהיו, שם הוא זוכה ליתרון של עד 4%.

מחר צפויים שני המועמדים להפסיק את קמפיין הבחירות שלהם. את היממה האחרונה לקמפיין יתחיל הנשיא אובמה בוויסקונסין, ומשם יטוס לאוהיו. את הלילה יסגור הנשיא בעצרת באיווה. סגן הנשיא, ג'ו ביידן, יקיים היום שני אירועי בחירות בווירג'יניה. מיט רומני ינאם הבוקר בפלורידה, ולאחר מכן יסייר בווירג'יניה, באוהיו ובניו המפשייר. סגנו, פול ראיין, יפתח את היום בנוואדה, ויטוס לאחר מכן לקולורדו. לאחר מכן ינאם ראיין באיווה ובאוהיו, ואת הלילה יחתום בוויסקונסין, מדינת מגוריו.

במקביל, יתקיים הערב בוושינגטון הבירה עימות נשיאותי אחרון בין המפלגות הנוספות שנציגיהן מבקשים להגיע לבית הלבן, בהם מועמד המפלגה הליברטריאנית גארי ג'ונסון, ומועמדת המפלגה הירוקה, ד"ר ג'יל שטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully