וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לבחירות בארה"ב: "49% תמיכה לכל אחד מהמועמדים"

סקר CNN מנבא שוויון בין ברק אובמה למיט רומני, יממה אחת לפני שארצות הברית הולכת לקלפיות. במדינת המפתח החשובה אוהיו, הנשיא אובמה יכול להתנחם ביתרון של 4% על יריבו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו: אובמה ורומני ממשיכים לגייס קולות במאמץ אחרון לקראת הבחירות)

יממה אחת נותרה לבחירות בארצות הברית, והמרוץ צמוד מאי פעם: על פי סקר שפרסמה הלילה (שני) רשת CNN, הפער בין שני המועמדים הצטמצם לכדי תיקו, שכן כל אחד משני המועמדים לנשיאות, ברק אובמה ומיט רומני, זוכה ל-49%. על פי סקרים שפורסמו אמש, אובמה מוביל ביתרון קטן במדינות המפתח, שניצחון בהן צפוי להכריע את הבחירות. בתוך כך, שני סקרים ארציים חדשים העלו אמש כי אובמה זוכה ל-48% אחוזי תמיכה בקרב מצביעים פוטנציאליים ברחבי ארה"ב, בעוד רומני זוכה ל-47% - הפרש של אחוז אחד בלבד.

הבחירות לנשיאות ארה"ב - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בעצרת בחירות בעיר מנטור, אוהיו. 3 בנובמבר 2012. Chip Somodevilla, GettyImages
על פי סקר רויטרס, אובמה זוכה ל-48% תמיכה באוהיו. אובמה בעצרת במדינה/GettyImages, Chip Somodevilla

על פי הסקר היומי של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון איפסוס, אובמה זכה ליתרון של 4% במדינת המפתח אוהיו – שמאז שנות ה-60' אף מועמד בהיסטוריית ארצות הברית לא הצליח להיכנס לבית הלבן מבלי להיבחר בה. הסקר העניק לאובמה 48% תמיכה במדינה המתנדנדת, בעוד רומני זכה ל44% בלבד.

כמו כן, מהסקר עולה כי אובמה מוביל על רומני באחוז בודד במדינת המפתח וירג'יניה, בה הוא זוכה ל-47% תמיכה מול 46% של רומני. עם זאת, המירוץ צמוד במיוחד במדינת קולורדו, בה ישנו שוויון עם 48% לכל אחד מהמועמדים. גם בפלורידה ישנו שוויון עם 46% תמיכה בכל מועמד.

רומני ואובמה ממשיכים לדלג בין מדינות המפתח

הן סקר רויטרס והן הסקר המסכם של רשת NBC וה"וול סטריט ג'ורנל" שפורסמו אתמול, העניקו לאובמה יתרון של אחוז בודד בקרב מצביעים מרחבי ארה"ב - עם 48% תמיכה. מנגד, סקר ארצי של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט" שפורסם מצביע על מרוץ צמוד, עם שוויון של 48% לכל מועמד. סקר רשת "פוקס" הצביע אף הוא על שוויון, והעניק 46% תמיכה ארציים לכל מועמד.

ביום שנותר עד הבחירות ימשיכו שני המועמדים לנסות להטות את הכף ולגרוף מצביעים שטרם החליטו במי לתמוך, בייחוד במדינות המפתח. אמש דילג אובמה בין ניו המפשייר, פלורידה, אוהיו וקולורדו, בעוד רומני היה באיווה, פנסילבניה, וירג'יניה, וכמובן במדינת המפתח המשמעותית מכולן - אוהיו.

שלשום נאם הנשיא אובמה בווירג'יניה, בעצרת שבה השתתף גם הנשיא לשעבר, ביל קלינטון. אובמה סיפר לתומכיו כי הוא מרגיש כ"תפאורה בלבד בקמפיין הבחירות", והפציר בהם לצאת ולהצביע בקלפיות. הוא שיבח את פעילי המפלגה הדמוקרטית ואת יועציו האסטרטגיים, ואמר כי הוא-עצמו אינו האיש שיביא את הניצחון, ומי שיביאו אותו הם האנשים שבשטח. "זה תלוי במתנדבים, זה תלוי במי שדופק על הדלתות, זה תלוי במי שמטלפן וזה תלוי במי שמפציר באמו או באביו, זה תלוי במי שמפציר באשתו ובמי שמפצירה בבעלה, וזה תלוי במי שמפציר בסבא ובסבתא", אמר אובמה. "זו דרכה של הדמוקרטיה, וזה תלוי בכם. אתם מחזיקים בכוח", אמר לקהל.

באותה שעה, רומני, שנאם באוהיו, נשמע אופטימי כשאמר לתומכיו: "כמעט הגענו ליעד, צריך רק עוד דחיפה אחת אחרונה". בכנס בחירות בעיר אנגלווד, הודה המועמד הרפובליקני לתומכיו על "ימים ארוכים ולילות קצרים", ואמר כי "הדלת לעתיד טוב יותר ניצבת בפנינו". הוא הפציר בקהל: "בואו עמי, נוכל לעשות את זה יחד, תנו לאמריקה להיות חזקה יותר, תנו לנו להיות התקווה של התבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully