וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

קנדה הודיעה על סגירת השגרירות בטהרן, גרמניה וצרפת קראו להחרפת הסנקציות נגד אירן, הקונסול הסורי במלזיה ערק, ואבו מאזן טוען בנאום: "נפנה שוב לאו"ם ב-27 בספטמבר"

קנדה סוגרת השגרירות בטהרן: "אירן מהווה איום עולמי"

קנדה הודיעה אתמול (שישי) על סגירת השגרירות הקנדית בטהרן, ועל החזרת כל הדיפלומטים השוהים מטעמה באירן בתוך חמישה ימים. השלטון באירן הוא "האיום המשמעותי ביותר לשלום ולביטחון העולמי", אמר שר החוץ הקנדי, ג'ון ביירד.

ביירד מנה את תכנית הגרעין האירנית, עוינותה כלפי ישראל והסיוע הצבאי האירני למשטר אסד בסוריה כסיבות לעזיבת הדיפלומטים את טהרן. "תחת הנסיבות, קנדה לא יכולה לשמר יותר נוכחות דיפלומטית באירן, ומכאן שהקשרים הדיפלומטים בין קנדה לאירן חייבים להיות מושעים", הסביר ביירד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך אתמול את ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, בעקבות ההחלטה לגרש את שגריר אירן באוטווה ולסגור את שגרירות קנדה בטהרן. הוא כינה את ההחלטה "צעד מנהיגותי ונועז ששולח מסר ברור לאירן ולעולם כולו". בהודעה שפירסם נתניהו הדגיש ראש הממשלה כי הצעד הקנדי תואם את קריאתו לקהילה הבינלאומית להציב "קו אדום ברור" מול המשטר בטהרן. "הצעד המעשי הזה צריך לשמש דוגמה לקהילה הבינלאומית למוסריות ואחריות בינלאומית", המשיך נתניהו, "חשוב שללחץ הזה תצטרף הקהילה הבינלאומית, על ידי הצבת קווים אדומים ברורים לאירן".

רוכב אופנוע נהרג בהתנגשות עם רכב ליד קריית מלאכי

בתאונת דרכים שאירעה אמש (שישי) בכביש מספר 3 ליד היישוב מרכז שפירא, סמוך לקריית מלאכי, נהרג גבר בן 45 ואישה בת 40 נפצעה באורח בינוני. השניים רכבו על אופנוע והתנגשו עם מכונית פרטית. רוכב האופנוע הובהל על ידי מסוק מגן דוד אדום לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נקבע מותו. משטרת התנועה חוקרת את נסיבות המקרה.

פרמדיקים של מגן דוד אדום ממרחב לכיש טיפלו הערב בשני רוכבי אופנוע שנפגעו בכביש 3. הם העניקו טיפול רפואי במקום לגבר, שנפצע באורח קשה מאוד. הוא הועבר כשהוא מחוסר הכרה ומונשם במסוק מגן דוד אדום לבית החולים איכילוב בתל אביב. בנוסף, טיפלו במקום גם באישה שנפצעה באורח בינוני עם פגיעות בגפיים ובבטן, היא פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים קפלן ברחובות.

גרמניה וצרפת קראו לאיחוד להחריף הסנקציות על אירן

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, קרא אמש (שישי) להחרפת העיצומים נגד אירן, בשל חוסר שיתוף הפעולה מצדה בשיחות הגרעין. בשיחה עם עיתונאים בקפריסין, שם נערכת ועידת שרי החוץ של האיחוד האירופי, אמר פביוס כי החרפת הסנקציות תתמקד בתחומי הכלכלה, המסחר והנפט.

פביוס הצטרף לעמיתו הגרמני, גידו וסטרוולה, שקרא מוקדם יותר אתמול למדינות האיחוד להטיל עיצומים נוספים על המשטר בטהרן - ובהקדם. "הסנקציות נחוצות, אני לא רואה שיש רצון אמיתי מהצד האירני לקיום השיחות", הסביר. לדברי השר הגרמני, "אם אירן לא תחזור לשולחן הדיונים, כנראה שסיבוב נוסף (של סנקציות) הוא הכרחי. זה לא משהו לשנה הבאה, אנחנו מדברים על השבועות הקרובים".

דבריהם של שרי החוץ של גרמניה וצרפת, להן השפעה רבה באיחוד האירופי, באים בהמשך ישיר להבהרות כי על ישראל להימנע מתקיפה באירן, שכן הדבר לטענתם, לא יפיק
תועלת.

אסד ממשיך לאבד גובה: הקונסול הסורי במלזיה ערק

מכה נוספת לנשיא סוריה: מספר דיפלומטים סורים במלזיה הודיעו על עריקתם ממשטר אסד, כך דיווחה אמש (שישי) רשת "אל-ערביה". על פי הדיווח, בין העורקים הקונסול הסורי בקואלה לומפור, אחמד אל-אחמר, והנספח הדיפלומטי, מחמוד עובייד. בראיון שהעניק ל"אל-ערביה" מקהיר, אישר אל-אחמר את הפרטים והוסיף כי משטר אסד "נוקט אלימות כלפי אזרחים הקוראים לשלום". עובייד אישר, גם הוא בראיון מהבירה המצרית, את הצטרפותו לשורות המורדים.

הדיפלומטים הסורים במלזיה מצטרפים לחבריהם במספר מדינות נוספות שערקו משורות המשטר בחודשים האחרונים. תחילה, היה זה שגריר סוריה בעירק, נוואף אל-פארס, שהודיע על עזיבתו בחולי יולי. אליו הצטרפו בהמשך גם שגריר סוריה בבלרוס פארוק טהא, שגריר סוריה באיחוד האמירויות הערביות עבד אל-לטיף אל-דבאח ושגרירת סוריה בקפריסין, למיא אל-חרירי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הרצח באלפים: אחיו של אב המשפחה הכחיש קיום ריב

האח הגיע לתחנת משטרה בריטית ושלל את הדיווחים על סכסוך עם אחיו שנרצח. בין התאוריות שעלו: שוד שהסתבך וחיסול בידי סוכני ביון. השערה: בת ה-8 שרדה כי לרוצח אזלה התחמושת

ההשערות והשמועות אודות הרצח המסתורי של ארבעה בני אדם, בהם שלושה בני משפחה בריטית, באלפים הצרפתיים אינן פוסקות, אך נדמה שהמשטרה בצרפת אימצה כיוון חקירה מסוים והיא הולכת בעקבותיו לבריטניה. אמש (שישי) כינס התובע הכללי באזור שבו התבצע הרצח, אריק מלו, מסיבת עיתונאים שבה סיפר כי בלשים מהמשטרה הצרפתית ייסעו לבריטניה כדי לחקור את אחיו של אבי המשפחה, זאיד הילי, המתגורר שם. על אף שהוא העלה השערה לפיה הסיבה לרצח היא סכסוך משפחתי, התובע הדגיש כי האח ייחקר כעד ולא כחשוד. הוא הוסיף כי עדיין נבדקים גם כיוונים אחרים, וכי "כל מה שאנו יודעים בבטחה – זה שמישהו רצה להרוג אותם".

אבו מאזן: נפנה לאו"ם ב-27 בספטמבר

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס היום (שבת) לקיפאון המדיני במשא ומתן עם ישראל, ואמר כי בעקבות כך החליטה הרשות לפנות שוב לאו"ם במטרה להתקבל כמדינה לא-חברה: "החלטנו לפנות לאו"ם בשל היעדר אופק מדיני מול ישראל. ב-27 בספטמבר נגיש בקשה לעצרת האו"ם לקבל מעמד של מדינה לא-חברה מן המניין", הבטיח במהלך נאום שנשא ברמאללה על רקע ההפגנות בגדה במחאה על יוקר המחיה.

"133 מדינות ברחבי העולם מכירות במדינת פלסטין שבירתה ירושלים", הוסיף אבו מאזן. "במדינות רבות יש לנו שגרירות. לא נציגות, אלא שגרירות. אינני מבין מדוע יש מדינות שמתנגדות לפנייתנו לאו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully