וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה סוגרת השגרירות בטהרן: "אירן מהווה איום עולמי"

טל שלו

7.9.2012 / 17:19

שר החוץ הקנדי הוסיף כי מדינתו תחזיר את כל הדיפלומטים השוהים מטעמה באירן בתוך חמישה ימים. לדבריו, השלטון באירן הוא "האיום הגדול ביותר על השלום והביטחון בעולם"

קנדה הודיעה היום (שישי) על סגירת השגרירות הקנדית בטהרן, ועל החזרת כל הדיפלומטים השוהים מטעמה באירן בתוך חמישה ימים. השלטון באירן הוא "האיום המשמעותי ביותר לשלום ולביטחון העולמי", אמר שר החוץ הקנדי, ג'ון ביירד.

ביירד ציין את תכנית הגרעין האירנית, עוינותה כלפי ישראל והסיוע הצבאי האירני למשטר אסד בסוריה כסיבות לעזיבת הדיפלומטים את טהרן. "תחת הנסיבות, קנדה לא יכולה לשמר יותר נוכחות דיפלומטית באירן, ומכאן שהקשרים הדיפלומטים בין קנדה ואירן חייבים להיות מושעים", הסביר ביירד.

כבר לפני חודשיים סילקו שלטונות קנדה את נספח התרבות האירני, על רקע חשד שהתעורר שבחסות תפקידו גייס קנדים ממוצא אירני לעבודה עבור המשטר בטהרן, תוך הפעלת איומים כי למשפחות הקנדים באירן יאונה רע אם לא ישתפו פעולה.

עם עזיבתם של הקנדים מתמעטת נוכחות מעצמות המערב באירן, שכן לארה"ב אין נציגות במדינה מאז ההפיכה של 1979 ובריטניה סגרה את השגרירות בנובמבר האחרון לאחר שמפגינים הסתערו על בניין השגרירות.

קנדה הייתה זו שהובילה החרפת הסנקציות על אירן

קנדה הפכה בשנים האחרונות לאחת מבעלות הברית האסטרטגיות הגדולות של ישראל בעולם - ואף זכתה לכינוי "חברתה הטובה ביותר", לנוכח תמיכתה העקבית במאבקי ישראל בזירה הבינלאומית. בשנה האחרונה התקיימו שורה של ביקורים הדדיים בפרופיל גבוה של כל הצמרת הישראלית והקנדית - כאשר ראש הממשלה, נשיא המדינה, שר הביטחון, שר החוץ והרמטכ?ל, ביקרו כולם באוטווה, בירת קנדה, לפגישות מדיניות רמות דרג שבראשן עמד נושא הגרעין האירני.

ממשלת קנדה, בראשות ראש הממשלה סטיבן הארפר, רואה עין בעין עם ישראל את הסכנה הטמונה במשטר האירני ליציבות המזרח התיכון והעולם כולו ומגלה דאגה והבנה כלפי החששות הישראליים, והיא הובילה בשנים האחרונות את המהלכים להחרפת הסנקציות על אירן והמאבק המדיני והכלכלי לבידודה בזירה הבינלאומית. עם זאת, למרות שהארפר עצמו - בדומה לנתניהו - הטיל ספר בכוחן של הסנקציות הכלכליות להביא לשינוי משמעותי במדיניות הגרעין האירנית, קנדה הצהירה בעבר כי היא מסתייגת מתקיפה צבאית באירן, ואמרה כי היא רואה בארצות הברית את הגורם המרכזי שצריך להוביל את הכוח האפקטיבי נגד אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully