וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד ממשיך לאבד גובה: הקונסול הסורי במלזיה ערק

אל הקונסול אחמד אל-אחמר הצטרפו מספר דיפלומטים סורים נוספים במדינה בטענה כי משטר אסד "נוקט אלימות כלפי אזרחים הקוראים לשלום". בינתיים, לפחות 125 נהרגו אתמול בסוריה

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב, עריכה: יותם בן דוד

(צפו במורדים מפילים שלושה מטוסים של הצבא, השבוע)

מכה נוספת לנשיא סוריה: מספר דיפלומטים סורים במלזיה הודיעו על עריקתם ממשטר אסד, כך דיווחה אמש (שישי) רשת "אל-ערביה". על פי הדיווח, בין העורקים הקונסול הסורי בקואלה לומפור, אחמד אל-אחמר, והנספח הדיפלומטי, מחמוד עובייד. בראיון שהעניק ל"אל-ערביה" מקהיר, אישר אל-אחמר את הפרטים והוסיף כי משטר אסד "נוקט אלימות כלפי אזרחים הקוראים לשלום". עובייד אישר, גם הוא בראיון מהבירה המצרית, את הצטרפותו לשורות המורדים.

נשיא סוריה, בשאר אסד. דמשק, 3 ביולי 2012. רויטרס
שרשרת העריקות ממשטרו נמשכת. אסד/רויטרס

הדיפלומטים הסורים במלזיה מצטרפים לחבריהם במספר מדינות נוספות שערקו משורות המשטר בחודשים האחרונים. תחילה, היה זה שגריר סוריה בעירק, נוואף אל-פארס, שהודיע על עזיבתו בחולי יולי. אליו הצטרפו בהמשך גם שגריר סוריה בבלרוס פארוק טהא, שגריר סוריה באיחוד האמירויות הערביות עבד אל-לטיף אל-דבאח ושגרירת סוריה בקפריסין, למיא אל-חרירי. גם שליח סוריה ללונדון, חאלד אל-איובי והנספח הדיפלומטי הסורי בסרביה, בשאר אל-חאג', נטשו את הנשיא בשאר אסד.

כמו כן, אתמול הודיע גם ראש ענף הביטחון הפלילי בדמשק, עווד אחמד אל-עלי, שדרגתו מקבילה לדרגת אלוף-משנה בצה"ל, כי הוא ערק לשורות המורדים באסד והגיע לטורקיה. בהודעה ששודרה ברשת "אל-ערביה" אמר אל-עלי כי החליט על כך בעקבות "מעשי הרצח שמבצע משטר אסד".

קרבות רחוב בטריפולי, לבנון. יולי-אוגוסט 2012. רויטרס
שני פיצוצים בבירה דמשק. המורדים בפעולה/רויטרס

בינתיים, בסוריה נמשכים הקרבות בין נאמני אסד לכוחות המורדים. רשת "אל-ערביה" דיווחה כי במהלך אתמול נהרגו לפחות 125 בני אדם בחבי המדינה. בין היתר, הטלוויזיה הממלכתית דיווחה על הרוגים משני פיצוצים שאירעו בדמשק. על פי הדיווחים, מכונית תופת התפוצצה באזור יוקרתי בבירה הסורית, סמוך לבתי המשפט ולמשרד המידע. מוקדם יותר, כך דווח, נהרגו לפחות חמישה אנשי כוחות הביטחון מפיצוץ אפונוע בצפון הבירה.

נשיא הצלב האדום: "אסד מגלה מחויבות"

בתוך כך, הנשיא החדש של ארגון הצלב האדום פיטר מאורר, שנפגש מוקדם יותר השבוע עם נשיא סוריה אסד, אמר אתמול כי המצב בסוריה "מידרדר במהירות רבה". בשיחה עם כתבים בז'נבה סיפר מאורר כי פגישותיו עם אסד ועם גורמי ממשל נוספים בסוריה היו "חיוביות". לדבריו, אסד הציג "מחויבות לעבודה על נקודות רבות מאלה שהעליתי בפניו המהוות מכשולים לעבודת הצלב האדום".

"אני חייב להאמין שהוא אכן מעוניין לפתור חלק מהבעיות הללו", אמר מאורר, ששב עתה מביקור בן שלושה ימים בסוריה. "חובת ההוכחה עליו". הוא הוסיף כי ההתחייבויות שקיבל מאסד ומראשי ממשלתו "ייבחנו בשבועות הקרובים". "קיבלתי את הרושם שנציגי הממשל הסורי מודעים לעובדה שקיים משבר ושהם צריכים לאפשר סיוע לאוכלוסיות הסובלות", אמר.

במקביל, נציבת האיחוד האירופי לסיוע הומניטרי, קריסטלינה גאורגייבה, אמרה אתמול כי הארגון יעביר 76 מיליון דולרים לסוריה, כאשר לדברים כ-2.5 מיליון בני אדם זקוקים לסיוע הומניטרי. בכך יגיע גובה הסיוע הכספי שהעבירו 27 המדינות החברות בארגון לסוריה ל-253 מיליון דולרים, כמחצית מכספי הסיוע שהועברו לסוריה מהקהילה הבינלאומית. "המצב בסוריה הופך מרע לגרוע", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully