וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נבקש מהאו"ם מעמד מדינה לא חברה ב-27 בספטמבר

ניר יהב

8.9.2012 / 13:49

בנאומו ברמאללה אמר יו"ר הרשות כי הפנייה לאו"ם נובעת מהקיפאון המדיני, וציין: "לא מבין למה ארה"ב מתנגדת למהלך". במסר למורסי, אמר: "הכרה במנהיגות חמאס מעמיקה הפילוג"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס היום (שבת) לקיפאון המדיני במשא ומתן עם ישראל, ואמר כי בעקבות כך החליטה הרשות לפנות שוב לאו"ם במטרה להתקבל כמדינה לא-חברה: "החלטנו לפנות לאו"ם בשל היעדר אופק מדיני מול ישראל. ב-27 בספטמבר נגיש בקשה לעצרת האו"ם לקבל מעמד של מדינה לא-חברה מן המניין", הבטיח במהלך נאום שנשא ברמאללה על רקע ההפגנות בגדה במחאה על יוקר המחיה.

"133 מדינות ברחבי העולם מכירות במדינת פלסטין שבירתה ירושלים", הוסיף אבו מאזן. "במדינות רבות יש לנו שגרירות. לא נציגות, אלא שגרירות. אינני מבין מדוע יש מדינות שמתנגדות לפנייתנו לאו"ם. איני מבין מדוע ארה"ב מתנגדת לכך. התנגדות של ארה"ב היא אחת מהצורות של הלחצים שמופעלים עלינו בנושא זה". לדבריו, "ישראל לא מוכנה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולא מוכנה לקבל את גבולות 67'. אלו דברים של ראש הממשלה הישראלי".

עם זאת, יש לציין כי אבו מאזן נקב בתאריך בו תוגש הפנייה הפלסטינית לאו"ם, אולם לא התחייב להגיש בתאריך זה גם הצעת החלטה מנוסחת ומגובשת - אשר תוגש רק לאחר "התייעצות עם מדינות נוספות", לדבריו. כמו כן, ייתכן שגם ההצבעה בנושא תתקיים רק במועד מאוחר יותר.

מורסי מרגיע: "אין סיבה לדאגה מנוכחותנו בסיני". רויטרס
"מי שמקבל את הניה כראש ממשלה - מסייע להעמיק את הפילוג בזירה הפלסטינית"/רויטרס

בנאומו, מתח אבו מאזן ביקורת מרומזת על נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בשל היחס החם שהוא מעניק לחמאס. הוא התייחס בעקיפין לביקורו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, בקהיר לפני מספר שבועות ולקבלת הפנים החמה לה זכה מצד הנשיא מורסי: "מי שמקבל את איסמעיל הניה כראש ממשלה - מסייע להעמיק את הפילוג בזירה הפלסטינית", אמר.

אבו מאזן תקף את חמאס ותהה מדוע הוא אינו רוצה לקיים בחירות. "יש לנו הסכם כתוב שחתמנו עליו בדוחה שבקטאר, שנוגע לקיומן של הבחירות לפרלמנט ולנשיאות. סיכמנו ללכת לבחירות ולאחר מכן, מי שינצח - יקבל לידיו את מושכות השלטון והוא מי שינהל את ענייני המדינה", אמר, וציין כי "הבחירות אינן פוליטיות. הן ייערכו במועד שנקבע". לדבריו, חמאס מסכל את קיומן של הבחירות ובכך "הוא מסכל את האפשרות לפיוס". לאור זאת, הבטיח: "לא נקיים דיאלוג עם חמאס כל עוד הוא לא מאפשר לוועדת הבחירות להגיע לעזה".

"ההתנחלויות פוגעות בכלכלה הפלסטינית"

בהתייחסו להפגנות המחאה שפרצו בגדה המערבית בימים האחרונים על רקע המשבר הכלכלי ועליית המחירים, אמר אבו מאזן כי לכל אדם יש זכות להפגין "ולהביע את התנגדותו ליוקר המחיה", אולם על המפגינים לעשות זאת "בדרכים בלתי-אלימות". הוא האשים את ההתנחלויות כמי שפוגעות בכלכלה הפלסטינית בכך ש"הפלסטינים לא יכולים לנצל 60% מהשטחים בשל מדיניות הכיבוש".

בהקשר זה, אבו מאזן המשיך ותקף את חמאס השולט ברצועת עזה בכך שהוא אינו משקיע כספים בעם הפלסטיני: "יש כרגע בעזה יותר מ-2,000 מנהרות הברחה, ויותר מאלף מליונרים חדשים. לחמאס מגיע כסף מפה ומשם, אבל הוא לא מסייע בעזרתו לעם הפלסטיני".

כמו כן, סיפר אבו מאזן כי בשל המצב הכלכלי הקשה, הופסקו כל המינויים והקידומים במגזר הציבורי, מלבד בתחום הבריאות ובתחום החינוך. עוד אמר כי למרבה הצער, ובדומה לחודשים שעברו, עובדי המגזר הציבורי לא יקבלו את מלוא משכורת חודש אוגוסט: "יש לי בשורה לא טובה - לא נוכל לשלם את כל המשכורת לעובדי המגזר הציבורי. אין לנו מספיק כסף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אבו מאזן מחפש מחליף לפיאד"

במקביל לנאומו של אבו מאזן, צרו מאות אזרחים פלסטינים על בניין אל-בכרי ברמאללה, שם התראיין ראש הממשלה, סלאם פיאד, לתחנת רדיו מקומית. מאות המפגינים ניסו לפרוץ לבניין וקראו לפיאד להתפטר, על רקע המשבר הכלכלי ועליית המחירים בגדה. כוחות הביטחון הפלסטינים הגיעו למקום והוציאו ממנו את פיאד בשלום. האתר הפלסטיני "ספא" דיווח במקביל כי אבו מאזן בוחן אפשרות להדיח את פיאד ולמצוא לו מחליף.

בימים האחרונים, פרצו הפגנות מחאה במספר ערים בגדה המערבית בתגובה לעליית המחירים האחרונות, שחלקן נרשמו בעקבות עליית המחירים גם בישראל. בהפגנות, שנערכו ברמאללה, בבית לחם, בחברון ובשכם, השתתפו אלפי בני אדם שקראו בין היתר לראש הממשלה פיאד להתפטר מתפקידו.

פיאד, שהגיב בעמוד הפייסבוק שלו לפרץ המחאה האחרון, הבהיר כי ממשלתו תעשה הכל על מנת לפתור את המשבר הכלכלי. גם בחמאס נשמעים קולות המביעים חשש מכך שהמחאה תזלוג לרצועת עזה. בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק אמר את הדברים בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", אולם מאוחר יותר הכחיש ארגון חמאס כי אבו מרזוק אכן אמר את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully