וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בועזיזי הפלסטיני": מת צעיר שהצית עצמו בעזה

ניר יהב

4.9.2012 / 13:20

המצוקה הכלכלית נותנת אותותיה גם ברשות הפלסטינית, כשצעיר מעזה מת מפצעיו ארבעה ימים לאחר שהצית עצמו בצעד של ייאוש. ברשות חוששים מתופעה: "אסור לשכוח את המקרה"

מותו של איהאב אבו-נדא, צעיר מעזה שהצית את עצמו למוות לאחר שלא הצליח למצוא עבודה, מזעזע את הרשות הפלסטינית. הוא אושפז ביום חמישי במצב קשה, ואתמול (שני) מת מפצעיו.

המקרה העלה לכותרות את סוגיית מצבם הכלכלי הקשה של תושבי רצועת עזה. לפי הערכות של האו"ם, אחוז התעסוקה ברצועה עומד על כ-30% בלבד, כאשר 80% מהמשפחות מקבלות סיוע של מזון ותרופות מהאו"ם ומארגוני זכויות אדם בינלאומיים.

מותו של אבו-נדא הזכיר לרבים את מקרה מוחמד בועזיזי, הירקן מתוניסיה שהצית את עצמו למוות בחודש דצמבר 2010 במאה על התעמרות השלטונות נגדו, ובכך הביא לפרוץ המהפכות בעולם הערבי. עיתונים רבים דיווחו הבוקר בהרחבה על "בועזיזי הפלסטיני", כשבעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" נכתב כי הוא "חלם על חיים טובים יותר, בלי קשר לכיבוש או לפילוג בין חמאס לפתח".

כתבה בערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד", על החשש ממקרה שיהפוך לתופעה

גם העיתון הפלסטיני "אל-קודס" פרסם הבוקר מאמר מערכת שכותרתו "איהאב אבו-נדא – זכרו היטב את השם". במאמר, המתאר את הייאוש שבו חיים תושבי הרצועה, נכתב כי "האזרח נמצא בין פטיש היוקר לבין סדן המשכורת הנמוכה. אנשים כבר לא מדברים על נושאים אחרים מלבד על יוקר המחיה".

"אסור לשכוח את המקרה"

כותב המאמר הזהיר מפני התפרצות אלימה כתוצאה מהמצב הקשה, שנגרם לדבריו גם באשמת ישראל. "אם תוסיפו לכל אלו את ההתנחלויות, את פעולות הייהוד, את הגירוש ואת הפגיעה באנשים, באדמה ובעצים – המצב עלול להגיע לסף פיצוץ. איהאב אבו נדא עשוי להפוך לבועזיזי של פלסטין. אסור לשכוח את השם, אסור לשכוח את המקרה, ואסור לשכוח מתי זה קרה", נכתב שם.

מלבד הודעה לקונית על "פתיחת חקירה על נסיבות מותו של אבו נדא", ממשלת חמאס, השולטת ברצועת עזה, לא הגיבה באופן רשמי למקרה, וכך גם הרשות הפלסטינית. אביו של הצעיר, סופיאן אבו-נדא, הביע תקווה שנציגים מהממשלה יגיעו לנחמו. "בני שרף את עצמו כדי להביע את דעתו ולמחות על הלחץ הכבד שתחתיו אנו חיים", הוא אמר. על רקע ההצתה, צפויות להתקיים בקרוב הפגנות נגד יוקר המחיה ברשות הפלסטינית. לא ניתן לצפות בשלב זה מתי, אם בכלל, הרחוב הפלסטיני יבער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully