וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הסכם כלכלי בין ממשלת נתניהו לרשות הפלסטינית

טל שלו

31.7.2012 / 22:50

שר האוצר שטייניץ וראש הממשלה הפלסטיני סיכמו כי ישראל תעניק לרשות סיוע לבניית תשתיות שיקלו על החלת ריבונות כלכלית. נתניהו: "מקווה שההסדרים יסייעו לקידום היחסים"

ישראל למען הפלסטינים: שר האוצר, יובל שטיינץ, חתם היום (שלישי) עם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, על הסכם – ראשון מסוגו – לסיוע ישראלי במאבק במשבר הכלכלי הפוקד את הרשות. ההסכם, שנחתם לאחר שנה של מגעים בין גורמים מקצועיים במשרד האוצר לגורמים ברשות, נועד להעניק לרשות סיוע לבניית תשתיות שיקלו על החלת ריבונות בתחומי כלכלה ומיסוי. במקביל, מכונן ההסכם שיתוף פעולה בין הצדדים למניעת הברחות כספים והון שחור.

שר האוצר יובל שטייניץ נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית, לשכת העיתונות הממשלתית
הסכם ראשון מסוגו בממשלה הנוכחית. שטייניץ ופיאד, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית

גורמים שנכחו בפגישה שקיימו שר האוצר שטייניץ וראש הממשלה הפלסטיני במלון המלך דוד בירושלים, סיפרו כי האווירה בין השניים הייתה לבבית וכי במהלכה סוכם על המשך שיתוף הפעולה בין הצדדים. עם זאת, בירושלים מדגישים כי הסיוע הכלכלי לפלסטינים מותנה ביציבות היחסים הביטחוניים והמדיניים בין ישראל לרשות. מי שעמל על השגת ההסכם ההיסטורי בין ממשלת נתניהו לרשות, היו מנהל רשות המסים דורון ארבלי והיועץ הכלכלי של שר האוצר, יובל וולמן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר חתימת ההסכם כי "ההסדרים שגובשו מהווים חלק מהמדיניות עליה הצהרנו לתמוך בחברה הפלסטינית ולחזק את כלכלתה", והביע תקווה שההסדרים "יסייעו לקידום יחסינו עם הפלסטינים גם במישורים נוספים".

המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית עמד במרכז פגישותיה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בביקורה בישראל וברשות בתחילת החודש. קלינטון דנה על כך בפגישותיה, הן עם אבו מאזן והן עם פיאד, וכן העלתה את הסוגיה מול ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון, אהוד ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully