וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח באלפים: אחיו של אב המשפחה הכחיש קיום ריב

האח הגיע לתחנת משטרה בריטית ושלל את הדיווחים על סכסוך עם אחיו שנרצח. בין התאוריות שעלו: שוד שהסתבך וחיסול בידי סוכני ביון. השערה: בת ה-8 שרדה כי לרוצח אזלה התחמושת

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו בנציג המשטרה הצרפתית ז'אק הרברארד, אתמול)

ההשערות והשמועות אודות הרצח המסתורי של ארבעה בני אדם, בהם שלושה בני משפחה בריטית, באלפים הצרפתיים אינן פוסקות, אך נדמה שהמשטרה הצרפתית אימצה כיוון חקירה מסוים והיא הולכת בעקבותיו לבריטניה. אמש (שישי) כינס התובע הכללי באזור שבו התבצע הרצח, אריק מלו, מסיבת עיתונאים שבה סיפר כי בלשים מהמשטרה הצרפתית ייסעו לבריטניה כדי לחקור את אחיו של אבי המשפחה, זאיד הילי, המתגורר שם. על אף שהוא העלה השערה לפיה הסיבה לרצח היא סכסוך משפחתי, התובע הדגיש כי האח ייחקר כעד ולא כחשוד. הוא הוסיף כי עדיין נבדקים גם כיוונים אחרים, וכי "כל מה שאנו יודעים בבטחה – זה שמישהו רצה להרוג אותם".

מלו סיפר עוד כי האח עצמו הקדים תרופה למכה, וכבר אתמול ניגש מיוזמתו לתחנת משטרה בבריטניה, ואמר כי בניגוד לפרסומים בתקשורת לא קיים שום סכסוך כספי בינו לבין אחיו. "הוא אמר 'אין סכסוך, אין מחלוקת, אין ריב'. הכי חשוב כרגע זה להקשיב לאותו אח", אמר התובע לעיתונאים. בנוסף לחקירת האח, הבלשים הצרפתים שיגיעו לבריטניה יבקשו לערוך חיפוש בבית משפחתם של סעד ואיקבל הילי, שנרצחו יחד עם קשישה שהיא ככל הנראה אמה של איקבל.

ביתם של בני המשפחה הבריטית שנרצחו בהרים האלפים בצרפת, ספטמבר 2012. רויטרס
הבלשים יבקשו לערוך חיפוש. בית משפחת הילי באנגליה/רויטרס

התובע הכללי הוסיף כי רוכב האופניים שמצא את הגופות ודיווח על הרצח סיפר כי ראה רכב שטח ואופנוע מתרחקים מהזירה במהירות מואצת, וכעת נערכים חיפושים אחר אותם כלי רכב ומי שנהג בהם. מלבד ההתייחסות לאפשרות של סכסוך משפחתי, מלו לא התייחס לתיאוריות השונות שהועלו ביומיים שחלפו מאז הרצח, בעיקר בכלי התקשורת הבריטיים. בין ההשערות שהועלו היו שוד שהשתבש, רצח על רקע גזעני, ואפילו תיאוריה לפיה סוכני ביון הם שהתנקשו בבני משפחת הילי, ובתוך כך גם ירו למוות ברוכב אופניים שנמצא מת בסמוך אליהם.

בני משפחה בריטית נרצחו בהרים האלפים בצרפת, ספטמבר 2012. רויטרס
רוכב האופניים שמצא את הגופות ודיווח על הרצח סיפר כי ראה רכב שטח ואופנוע מתרחקים מהזירה/רויטרס

התיאוריה ה"ביטחונית" באשר למניע לרצח הוצתה בעקבות דיווח ב"דיילי מייל" שטען כי בזמן מלחמת המפרץ השנייה ב-2003 נכנס הילי לרשימת מעקב של השלטונות הבריטיים בגלל מוצאו העירקי. עם זאת, מקורות בלונדון אמרו ל"גרדיאן" כי הילי "לא היה על הרדאר". היו גם השערות שקשרו בין מקצועו של הילי – מעצב בעזרת מחשב – לתיאוריה הזו, וטענו כי הוא עבד עבור חברת בת של EADS, תאגיד אירופי המפתח מוצרי תעופה וחלל לשוק הצבאי והאזרחי.

"ייתכן שהבת שרדה כי לרוצח נגמרו הקליעים"

מלבד הסקרנות הגוברת לגבי המניע לטבח וזהות הרוצח או הרוצחים, גוברת גם ההתעניינות בשתי הילדות ששרדו. זינה, בת הארבע, הסתתרה בעת הרצח מתחת לרגלי אמה - ושרדה. אחותה זיאב, בת השמונה, אותרה מחוסרת הכרה בחורשה סמוכה, כשראשה מרוצץ. מלו אמר כי בקרבנות הטבח נורו בסך הכל 25 קליעים, וייתכן שזיאב שרדה פשוט מכיוון שהתחמושת של הרוצח אזלה. "ייתכן שהוא מיהר לברוח או שהוא חשב שהיא כבר מתה", הוסיף. "זה פשוט נס בעיניי". כאשר מצבה הבריאותי ישתפר, היא צפויה להיות עדת המפתח בפענוח הרצח.

זינה בת הארבע נפצעה באורח קל מאוד, מכיוון שמיהרה להתחבא מתחת לרגלי אמה שישבה במושב האחורי, שם היא שכבה תחת הגופות במשך שמונה שעות עד שנמצאה. זינה היא זו שסייעה לשוטרים לזהות את המשפחה, כאשר אמרה להם את שמותיהם הפרטיים של אביה, אמה ואחותה. "היא סיפרה על פחד ואימה", הוסיף מלו. "היא שמעה את מה שהתרחש, אבל לא ראתה דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully