וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בצרפת: 8 שעות בחושך מתחת לגופות האם והסבתא

נמשכת חקירת הרצח המסתורי למרגלות האלפים: אב המשפחה הבריטית נרצח בנשק אוטומטי עם אמו הקשישה ואשתו. הבת שרדה, אחותה ברחה - וראשה רוצץ. "פעולה מתוחכמת שתוכננה היטב"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משטרת צרפת, בשיתוף חוקרים מבריטניה, ממשיכה לחקור הבוקר (חמישי) את הרצח המחריד שאירע אמש למרגלות הרי האלפים, ומגדירה אותו כ"פעולה מתוחכמת שתוכננה היטב". ארבעה בני אדם – בהם שלושה בני משפחה מבריטניה - נורו למוות בעיר גרנובל. ילדה אחת, כבת ארבע, הסתתרה עד הלילה מתחת לגופות - ושרדה. אחותה, בת שמונה, אותרה מחוסרת הכרה בחורשה סמוכה, כשראשה מרוצץ. רוכב אופניים צרפתי נמצא ירוי למוות בזירת הרצח, ולא ברור מה היה הקשר שלו לשאר הנרצחים. ייתכן שהוא היה עד לטבח המזעזע. הוא זוהה כסילביאן מולייר, בן 40 ואב לשלושה. לפי המשטרה, הרוצח, או הרוצחים, הותירו בזירה לפחות 15 מחסניות של נשק אוטומטי.

זירת הרצח באלפים הצרפתיים. רויטרס
זירת הרצח למרגלות האלפים, אמש אחר הצהריים/רויטרס

במכוניתם של בני המשפחה הבריטים, מסוג ב.מ.וו, נמצאה גופתו של הנהג – גבר בן 50. במושב האחורי היו גופותיהן של אמו של הנהג, בת 77, ושל אשתו. מתחת לגופותיהן של האם ושל הסבתא אותרה הילדה הקטנה. במשטרה אומרים כי היא הסתתרה ברכב שמונה שעות לפחות, וכי היא לא נפגעה. אחותה אותרה בחורשה הסמוכה, כשהיא מוכה בראשה. היא הועברה במצב קשה במסוק לבית החולים. שוטרים הוצבו מחוץ לחדרה מחשש שהרוצח ינסה לפגוע בה שוב. שמירה הוצבה גם סביב אחותה השנייה.

לפי כלי תקשורת בבריטניה, נהג הרכב שנרצח הוא סעד אל-חלילי. חלילי, בן 50, ששימש כיו"ר חברה בריטית לצילומי אוויר. חלילי, יליד עירק, התגורר עם משפחתו בכפר קלייגייט, כ-20 קילומטרים מדרום ללונדון. שמותיהם של שאר הנרצחים לא פורסמו. לפי המשטרה בצרפת, כל יושבי המכונית נרצחו ביריות שהגיעו מבחוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת רצח למרגלות האלפים בצרפת, בה נמצאו גופותיהם של שלושה בני משפחה מבריטניה ושל רוכב אופניים צרפתי. גרנובל, 6 בספטמבר 2012. רויטרס
עיתונאים בזירת הרצח/רויטרס

ככל הנראה, בני המשפחה הגיעו לצרפת לחופשת הקיץ, והגיעו לעיירת הנופש הציורית כבר בסוף חודש אוגוסט. במשטרה אומרים כי נראה שלא מדובר בניסיון לשוד. מקורות משטרתיים, שסירבו להזדהות, העלו השערה שמדובר בניסיון התנקשות או חטיפה שהשתבשה, ואפילו במקרה של "דרמה משפחתית שהסתיימה באסון".

זירת רצח למרגלות האלפים בצרפת, בה נמצאו גופותיהם של שלושה בני משפחה מבריטניה ושל רוכב אופניים צרפתי. גרנובל, 6 בספטמבר 2012. רויטרס
המקום שבו אותרה גופת רוכב האופניים/רויטרס

הדיווח הראשון על הרצח התקבל אמש במשטרה בשעה 16:00, ואולם הילדה חולצה מהרכב רק בשעה חצות. השוטרים בזירת הרצח אמרו לעיתונאים כי הילדה, ששכבה מתחת לגופות, נראיתה "קטנה מאוד לגילה", ולכן לא הבחינו בה בתחילה. גורם משטרתי סיפר לרדיו בצרפת כי זירת הרצח הייתה "כה עמוסה בפרטים ובראיות", ואמר כי החוקרים הראשונים קיבלו הנחיה ברורה שלא לפתוח את דלתות המכונית, ולא להזיז בשום אופן את הגופות. רק לאחר שהובהל לזירה צוות זיהוי פלילי מפריז – מרחק טיסה של כמה שעות - הורשו החוקרים לפתוח את הדלתות. במשטרה דוחים טענות לעיכוב בחקירה, ואומרים כי מסוק שהוקפץ לאוויר סרק את המכונית באמצעות מכשיר לזיהוי תרמי, אך מהבדיקה עלה תחילה כי לא היו ניצולים מתחת לערימת הגופות.

לפי כמה עדי ראייה, הילדה חולצה לבסוף במצב טוב, אך מבולבלת ולא מודעת למרתחש סביבה. לדברי גורם בתביעה המקומית, "הילדה הייתה כה מפוחדת ולא ידעה להבחין מי הטוב ומי הרע בסיפור. רק כשהשוטר אסף אותה בזרועותיו היא חייכה והסכימה לדבר באנגלית". טרם הוחלט אם לנסות לגבות ממנה עדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully