וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו זועם על ברק? מתרעם על "הפטפטת" לגבי אירן

טל שלו

13.8.2012 / 18:10

המתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון עולה בעקבות ההדלפות בסוגיית התקיפה, המיוחסות לברק. "נחשפו פרטים מבצעיים שאסור היה שייחשפו", אמר נתניהו, לדברי שרים בליכוד

סדק נוסף ביחסי שר הביטחון וראש הממשלה? כך לפחות התרשמו אתמול (ראשון) חלק משרי הליכוד, בעקבות הפגנת זעם ברורה של ראש הממשלה על ריבוי הדיווחים והתדרוכים בתקשורת הישראלית בנושא הגרעין האירני בסוף השבוע האחרון, המיוחסים ברובם לברק. בפתח ישיבת שרי הליכוד שהתקיימה אתמול בבוקר, נדרש נתניהו לסוגיה על ידי חלק מהשרים, שהתלוננו בנוגע לאי שיתופם במידע חיוני בנוגע להיערכות לתקיפה ישראלית באירן, וכי הם למדים על המתרחש בעיקר מכלי התקשורת - שעמוסים פרטים והדלפות בנושא, גם מהצד הישראלי. "הדיווחים על אירן בתקשורת הם שערורייתיים", הגיב נתניהו בזעם לנושא, וניסה להרחיק עצמו מהתדרוכים, בהדגישו כי אינם מתואמים עמו. "צריך לעצור את זה. זה חוסר אחריות ופשע לקיים דיון פתוח על הסוגיות המבצעיות. נחשפו פרטים מבצעיים שאסור היה שייחשפו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון אהוד ברק במקום חדירת המחבלים , אוגוסט 2012. דייב בוימוביץ'
"הדיווחים על אירן בתקשורת הם שערורייתיים". נתניהו וברק בסיור בדרום/דייב בוימוביץ'

על אף שנתניהו עצמו גם היה מעורב בפרסומי סוף השבוע שעבר, שעסקו בסיבות שמניעות את השניים לדחוף לפעולה צבאית באירן בחודשים הקרובים חרף התנגדות המערכת הביטחונית, והוא גם לא נקב בשמו של ברק מפורשות, חלק מהשרים התרשמו שהוא מאוד לא אהב את עוצמת הראיונות והתדריכים, שיוחסו ברובם לברק. עם זאת, בסביבת ראש הממשלה ושר הביטחון מכחישים בתוקף כל היבט של מתיחות, ומדגישים כי ראש הממשלה ושר הביטחון מתואמים לחלוטין, ועובדים בשיתוף פעולה מצוין.

נתניהו וברק מציגים כלפי חוץ חזית אחידה ומתואמת בנושא הגרעין האירני, ונחשבים לצמד שמוביל במלוא העוצמה לתקיפה ישראלית בחודשים הקרובים. עם זאת, בחודשים האחרונים מתגלים סדקים בזוגיות הנודעת של השניים, ורבים מתרשמים כי היחסים ביניהם התערערו ואינם כתמול שלשום. "זה כבר לא צוות הקומנדו שפינה את בית המכפלה באישון ליל רק לפני כמה חודשים", כדברי גורם בכיר.

נתניהו מנסה לעקוף את סמכויות ברק?

הקמת צוות השרים לענייני התיישבות, כחלק מדרישת שרי הימין לעקוף את סמכותו של שר הביטחון בנושאי ההתיישבות ביהודה ושומרון, בחודש יוני האחרון, הייתה הסימן הראשון שהרים גבות במערכת הפוליטית על יחסי נתניהו וברק. כחודש לאחר מכן, בזמן משבר חוק טל ועל רקע פירוק ועדת פלסנר, סירב נתניהו לדרישתו של ברק לקבל לידיו את האחריות לגיבוש חוק הגיוס החרדי החלופי של הקואליציה, והתעקש להשאיר את הסמכויות בידיו של השר יעלון (אחד ממתנגדיו החריפים והקולניים של ברק). אחר כך הגיעה תקרית התקציב, כשבמקביל לביקורת חריפה שמתח על מדיניותם הכלכלית של נתניהו ושר האוצר שטייניץ, ברק הצביע נגד תכנית הקיצוצים והגזירות בסוף החודש שעבר. עם זאת, יצוין כי בסופו של דבר - גם בנושא התקציב וגם בנושא חוק טל - בסופו של דבר ברק קיבל את מבוקשו: "העונש" שהשית עליו שר האוצר בעקבות התנגדותו לתקציב בוטל, וסוגיית גיוס החרדים עברה לטיפולו הבלעדי של צה"ל ומשרד הביטחון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ההערכה על צרות בגן עדן התחדדה בעקבות מתיחות שהתעוררה בין נתניהו לברק סביב מאמר שפרסם עורך "הארץ", אלוף בן, תחת הכותרת "המועמד שיוכל על נתניהו", בו הציג את הטענה כי רק ברק יוכל לגבש את מחנה השמאל-מרכז ולנצח את נתניהו. יועץ התקשורת של ברק, ברק סרי, שיגר מכתב תגובה לעיתון בו הכחיש את האמירה שיוחסה לברק בכתבה, לפיה "נתניהו הוא מנהיג חלש ומשותק, הדורך במקום ומחפש כשבשבת את מה שהציבור רוצה לשמוע".

למרות ההכחשה, נתניהו זעם על הפרסום, והעריך כי הוא תוצר של שיחה עם ברק, שמאותת - בעקבות השיפור שנחזה למפלגת העצמאות בסקרים - על רצונו בבידול וחיזוק פוליטי. כמו כן, גם סוגיית היחסים עם ארה"ב וממשל אובמה הוסיפה למתיחות: היעדרותו של ברק מפגישתו של נתניהו עם המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני, הרימה מספר גבות, במיוחד לאור הראיון שנתן ברק יממה לאחר הביקור, בו הדגיש כי מעולם לא היה נשיא מחויב לביטחון ישראל כמו אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully