וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לצה"ל: הכינו מתווה לגיוס חרדים תוך חודש

פנחס וולף

31.7.2012 / 15:27

בעקבות פקיעתו של חוק טל מחר, הורה שר הביטחון לצבא להגיש הצעה מעשית ליישום חוק שירות הביטחון. רק ברק יורשה לפטור תלמידי ישיבות משירות צבאי

צילום: מערכת וואלה, עריכה: יותם בן דוד

ה-1 באוגוסט הגיע, החרדים יתגייסו? שר הביטחון, אהוד ברק, הנחה את צה"ל היום (שלישי) ליישם את חוק שירות הביטחון ביחס לאוכלוסייה החרדית, שכעת על פי חוק יחויבו להתגייס למעט מי שיקבל פטור אישי מהשר עצמו. ההיערכות המיוחדת נדרשת לנוכח פקיעתו של חוק טל, הפוטר תלמידי ישיבות מגיוס, בעקבות פסילת בג"ץ את החוק. ברק הורה לצבא להגיש, בתוך כחודש, הצעה מעשית ליישום חוק שירות הביטחון על אוכלוסיית הצעירים החרדים וזאת עד שהכנסת תאשר חוק חדש המסדיר באופן קבוע את הסוגיה.

גיוס חיילים לנח"ל החרדי. נמרוד סונדרס
תלמידי הישיבות יגויסו?/נמרוד סונדרס

השר הדגיש את קווי המדיניות שקבע, ולפיהם "הצעת צה"ל תשקף ותיקח בחשבון את פסיקת בית המשפט העליון, צרכי צה"ל וערכיו, את עיקרון הגברת השוויון בנטל וכן את נתוני הפרט והתאמתו לשירות". לצד זאת, הורה ברק להעמיק את האכיפה נגד משתמטים. לדבריו, "יש לפעול להגברה מואצת של היקף גיוס החרדים והרחבת המסלולים הייעודיים לשירותם, כאשר בטווח ארוך יביא הדבר להכשרתם המקצועית והשגת היעד החשוב של השתתפות אוכלוסייה זו בשוק העבודה בישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בג"ץ חייב את הכנסת להחליף את חוק טל תוך חודש

מלשכת שר הביטחון נמסר כי במקביל תפעל מערכת הביטחון לקדם את הרפורמה בגמול השירות המשתלם לחיילי וחיילות צה"ל, במתווה מדורג ועד למדרגת שכר המינימום. "אנו רואים חשיבות מיוחדת, לתגמל באופן ראוי והולם את המשרתים הנושאים בנטל הביטחוני", אמר ברק.

חוק טל יפקע לאור החלטת בג"ץ שהורה לכנסת לחוקק עד 1 באוגוסט חוק חלופי ושוויוני יותר מחוק טל. החלטת בג"ץ יצרה מחול שדים בזירה הפוליטית. תחילה התכוונה הכנסת ללכת לבחירות – מה שהיה דוחה את ההכרעה בעניין עד להרכבת ממשלה חדשה (קרי, עד אחרי חגי תשרי), אלא שלפני כחודשיים וחצי קדימה הצטרפה לממשלה כדי לנסות יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו למצוא חוק חלופי. לצורך כך הוקמה ועדת פלסנר, אותה נתניהו פירק בטרם פרסמה המלצותיה. מופז סירב להגיע לפשרה עם נתניהו על מתווה שישלב בין עקרונות פלסנר לעקרונות שהציב השר משה יעלון, ממשלת האחדות פורקה, והמערכת הפוליטית לא הצליחה להגיע להסכמה על חוק חלופי.

לקריאה נוספת
שבוע לפקיעת חוק טל: שיא בגיוס לנח”ל החרדי
ליברמן: ”נישאר בממשלה, אך נתנגד למתווה יעלון”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully