וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "נישאר בממשלה, אך נתנגד למתווה יעלון"

ביום שאחרי פרישת קדימה מהקואליציה, מבהיר יו"ר ישראל ביתנו כי סוגיית הגיוס לא תרד מסדר היום, ויעלה הצעת חוק לגיוס כולל מגיל 18. "אפשר לדחות את הקץ, לא את ההכרעה"

צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

"אנחנו לא בדרך החוצה מהממשלה. מי שמדבר על פרישה לא מעניין אותו גיוס חרדים או מיעוטים, אלא הפלת הממשלה" - כך אמר הבוקר (רביעי) יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, ביום שאחרי פרישת קדימה מהקואליציה בעקבות כשלון המגעים בנושא החלופה לחוק טל. היום תעלה המפלגה הצעת חוק משלה בנושא הגיוס.

על פי הצעת החוק, אותה הגישו חברי הכנסת דוד רותם ומשה מטלון, כולם, כולל חרדים וערבים, יחויבו להתגייס בגיל 18, ומי שלא יתגייס, יוטלו עליו סנקציות כלכליות וישללו ממנו הטבות כלכליות הניתנות לו כיום.

ליברמן התייחס בראיון לגלי צה"ל למתווה של השר משה יעלון שצפוי להביא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לממשלה. "אנחנו בכל מקרה נצביע בממשלה ובכנסת נגד מתווה יעלון. אנחנו רוצים למנוע חוק שייתן אפשרות להתחמק", אמר ליברמן.

העקרונות של יעלון קובעים כי יינתנו תמריצים לגיוס מגיל 18, ועד גיל 22 יוכלו המיועדים לשירות לבחור מסלול מועדף – שירות צבאי או שירות אזרחי - כאשר מגיל 26 יוטלו סנקציות אישיות על המשתמטים מגיוס. יצוין כי עוד קודם לכן יוטלו סנקציות כלכליות על המוסדות בהם ילמדו אותם חרדים שלא יתגייסו. במקביל, התכנית של יעלון מדברת גם על גיוס ערביי ישראל; על פי המתווה, עד שנת 2016 יתגייסו 6,000 חרדים לשירות צבאי או אזרחי ו- 5,000 ערבים לשירות אזרחי.

שאול מופז מתפטר. דרור עינב
"מי שמדבר על פרישה לא מעניין אותו גיוס חרדים או מיעוטים אלא הפלת הממשלה". מופז אמש/דרור עינב

"כשקדימה הצטרפה לממשלה, כולם כתבו שהנפגע העיקרי הוא ליברמן וישראל ביתנו. מי שחושב שהנושא יירד מסדר היום לא מבין על מה הוא מדבר", הוסיף ליברמן ביחס לסוגיית הגיוס. "במערכת הבחירות הקרובה הנושא הזה יהיה נושא מרכזי וגם הליכוד וגם קדימה יצטרכו ללכת למתווה ישראל ביתנו כי הלחץ של הציבור ברור מאוד. עם חזרה למושב החורף הנושא הזה יחזור למרכז הבמה".

ליברמן התייחס לביקורת באופוזיציה ואמר: "חלק ממחנה הפראיירים זה שלי יחימוביץ', הם קוראים לנו להתפטר, מטרתם היא לא גיוס חרדים אלא הפלת הממשלה. אין לנו שום כוונה לפרוש. ניאבק ונילחם בתוך הממשלה. אפשר לדחות את הקץ, לא את ההכרעה".

"לממשלה יש הרבה אתגרים, אי אפשר לדבר רק על אתגר אחד ואנחנו עמדנו ברובם – קטנים וגדולים. כמו אוניברסיטה באריאל – זה חלק מההסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו, או מענק פרישה לחיילי צה"ל", סיכם השר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"נתניהו מחלק את עם ישראל"

מי שעוד התייחס לפרישת קדימה ולאפשרות של בחירות הוא יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד. "יש התרסקות של המערכת הפוליטית הממשלה איבדה כל כיוון", אמר לפיד לגלי צה"ל והתייחס להתנהלותו של מופז. "הטעות שלו הייתה שהוא האמין שיש להם באמת רצון לעשות משהו. הבעיה היא שלא הכל משחק פוליטי, יש פה נושא ערכי מהמעלה הראשונה, שאלת השוויון בנטל. נתניהו מחלק את עם ישראל, בצד אחד אנשים שמשרתים ועובדים ומשלמים מסים ובצד השני לא".

לפיד מתח ביקורת על ראש הממשלה ואמר כי "אם נתניהו החליט שלא כל אזרחי המדינה שווים כי יש לו עיסקה לרקום עם ליצמן וגפני בלילות, אז הוא לא ראוי להיות ראש ממשלה".

עוד בנושא
חוק הגיוס החדש? נתניהו יגיש לממשלה את מתווה יעלון
מופז הודיע על פרישה: "ההיסטוריה תשפוט את נתניהו"
נתניהו משיב למופז: "היינו קרובים מאוד לשינוי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully