וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו משיב למופז: "היינו קרובים מאוד לשינוי"

פנחס וולף

17.7.2012 / 20:00

ראש הממשלה הביע צער על החלטתו של יו"ר קדימה לפרוש מהקואליציה שהקימו השניים רק לפני מעט יותר מחודשיים, והוסיף כי ימשיך לפעול לפתרון נושא השיוויון בנטל

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

עם פרישת קדימה מהממשלה, מגיעה תגובת השותף הקואליציוני: לאחר הודעתו של יו"ר קדימה שאול מופז על התפטרותו, שלח לו הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב בו הביע צער על החלטתו, והסביר את עמדתו.

"אני מצר על בחירתך לוותר על הזדמנות לעשות שינוי היסטורי", כתב נתניהו. "אחרי 64 שנים, היינו קרובים מאוד לשינוי מהותי בחלוקת הנטל. הנחתי בפניך הצעה להביא לגיוס חרדים וערבים מגיל 18. הסברתי לך שהדרך היחידה ליישם בשטח, היא בהדרגתיות ובלי לקרוע את החברה הישראלית, ודאי בתקופה שבה מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים רבים ומשמעותיים. אמשיך לפעול להבאת פתרון אחראי שהחברה הישראלית מצפה לו".

שאול מופז מתפטר. דרור עינב
מופז מודיע על פרישה, הערב/דרור עינב

מופז הודיע הערב על פרישתו, לאחר שלא הושגה הסכמה עם הליכוד לגבי חוק הגיוס החדש שאמור היה להחליף את חוק טל. במסיבת עיתונאים בבית המפלגה בפתח תקווה, אמר מופז: "ללא שוויון גדל בנטל, לא יהיה צדק חברתי, אליו המדינה משוועת. די לשלם מס שפתיים, הגיעה העת למעשים. היינו מוכנים לפשרות, אבל יש הבדל בין פשרה לבין לתת יד לאחיזת עיניים. לא יהיה חוק שמאפשר שירות בגיל 26, לא במשמרת שלי".

לדברי מופז, "כל חוק שעוקף את העקרונות האלה לא עומד במבחן החוקתי והערכי. לא היינו מוכנים לתת יד לניסיון לחוקק חוק טל 2. מי שמציע לגייס צעירים בישראל מכל סקטור בגיל 26, לא רוצה שוויון אמיתי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ההתפטרות שהגיש מופז לראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא מיהרתי להתפטר, התחייבתי לנסות למצות את התהליך וכך עשיתי", המשיך מופז. "הפכתי כל אבן, אבל יש קווים אדומים שלא הייתי מוכן לחצות. באמת קיוויתי שנתניהו יתעלה מעל לפוליטיקה הקטנה, אבל לצערי הוא וידא מאחורי הקלעים שכל מה שהצהיר לא ייושם לעולם". לדברי מופז, "נתניהו בחר לעמוד ולא לנוע קדימה. בכל החלטה הוא בחר באינטרס של המיעוט על פני האינטרס של הרוב. לצערי, כשהיה צריך לבחור בין הנושאים בנטל לבין המשך ההשתמטות, הוא נעמד לצד המשתמטים ולא לצד נושאי האלונקה הלאומית".

מופז העלה את ההחלטה להצבעת חברי הסיעה, ואלה החליטו ברוב של 25 תומכים מול שלושה מתנגדים - ח"כ אבי דיכטר, ח"כ עתניאל שנלר וח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' - לאשר את ההחלטה. כל חבר כנסת נשא דברים קצרים ולאחריהם אמר את עמדתו. ח"כ לשעבר צחי הנגבי התנגד אף הוא למהלך, אולם מכיוון שאיננו חבר כנסת, אין לו זכות הצבעה.

קדימה פורשת מהממשלה - כותרות אחרונות
מופז הודיע על פרישה: "ההיסטוריה תשפוט את נתניהו"
חברי הסיעה הצביעו בעד: קדימה פורשת מהקואליציה
בליכוד מברכים על פרישת קדימה: "גוויה פוליטית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully