וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הסיעה הצביעו בעד: קדימה פורשת מהקואליציה

פנחס וולף

17.7.2012 / 18:50

יו"ר המפלגה שאול מופז הודיע לחברי סיעתו כי בשל המחלוקות בנושא חוק הגיוס החליט לפרוש מהממשלה, כ-70 ימים בלבד לאחר שהצטרף אליה. 25 הצביעו בעד, שלושה התנגדו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

כ-70 יום בלבד לאחר הצטרפותה, הודיע היום (שלישי) המשנה לראש הממשלה ויו"ר קדימה, שאול מופז, כי הוא החליט על פרישת מפלגתו מהממשלה. מופז העלה את ההחלטה להצבעת חברי הסיעה, ואלה החליטו ברוב של 25 בעד מול שלושה מתנגדים - ח"כ אבי דיכטר, ח"כ עתניאל שנלר וח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' - לאשר את ההחלטה. כל חבר כנסת נשא דברים קצרים ולאחריהם אמר את עמדתו. ח"כ לשעבר צחי הנגבי התנגד אף הוא למהלך, אולם מכיוון שאיננו חבר כנסת, אין לו זכות הצבעה. במקביל, שלח מופז מכתב התפטרות לראש הממשלה.

יו"ר קדימה שאול מופז בהתכנסות סיעת קדימה, כנסת. עומר מיורן, עומר מירון
הסיעה תמכה. מופז/עומר מירון, עומר מיורן

"ראש הממשלה עומד על גיל גיוס 26 (לחרדים - פ.ו), ואני לא קיבלתי את ההצעה. הגעתי להבנה ולמציאות שאני חושב שצריך לומר לא להצעה ולפרוש", ציין מופז במהלך הישיבה. ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' וח"כ לשעבר צחי הנגבי הציעו לתת זמן נוסף לקיום משא ומתן בנושא עם הליכוד.

במהלך הישיבה, אמר מופז לחברי הסיעה: "בימים האחרונים, נוצרה עמדה עיקשת על גיל 26. יש פה ניסיון לעקוף את העקרונות ולבלבל את הציבור. זה לא עובר אותי וזה לא עובר את הציבור". הוא עוד הוסיף כי "כל הצעה נוספת תהיה רק רעה יותר. עוד יומיים או שבוע לא ישנו את המציאות".

מוקדם יותר, הודיע מופז על דחיית הצעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהוגשה הבוקר בנוגע לחוק הגיוס החדש, כניסיון אחרון לגשר על הפערים ולהציל את הקואליציה. מופז הסביר כי על פי ההצעה שנדחתה, בגילאי 18-23, במהלך ארוך טווח, יגויסו רק 50% מיעדי הגיוס לשירות צבאי, בעוד ש-50% מיעדי הגיוס בגילאי 23-26 יופנו לשירות האזרחי. "הצעת ראש הממשלה מנוגדת לפסיקת בג"ץ, אינה עומדת בעיקרון השוויון, אינה מידתית ולא עומדת במבחני האפקטיביות, כפי שהונחו בתשתית פסיקת בג"ץ ובעקרונות הוועדה לשוויון בנטל. מדובר ביעדי גיוס שאינם כוללים את כלל הכשירים לגיוס, ועל כן מדובר במכבסת מילים שמשאירה את המצב בפועל כפי שהיה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנת חרדים בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
"עוד יומיים או שבוע לא ישנו את המציאות". הפגנת החרדים נגד חוק הגיוס, אתמול/עומר מירון

ח"כ אבי דואן, שעמד בעבר בראש המטה של המשנה לראש הממשלה, אמר הבוקר כי "על קדימה לפרוש מהקואליציה לא היום, אלא אתמול. החיבור ל'מכונת ההנשמה' אבוד". לדבריו, הטעות הגדולה של קדימה היא בכך שהתמודדה עם היעדים השונים שלשמם נכנסה לקואליציה, בנפרד. "אני שומע את הקולות בעם, ורואה את סבלו בימים אלו", אמר דואן, והתייחס להצתה העצמית שביצע משה סילמן בהפגנת המחאה החברתית במוצאי שבת בתל-אביב: "ימים בהם אנשים קיבלו לגיטימציה לפגוע בגופם ובחייהם, כי אבדה להם התקווה לחיים – זה מצב שחייבים לעצור אותו מיד".

ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', קראה מוקדם יותר למופז "להודיע באומץ בישיבת הסיעה שהוא מכנס, כי הוא פורש לאלתר מהממשלה, ולחבור אליי למהלך של פיזור הכנסת והקדמת הבחירות. ריח לא נעים של דילים, קומבינות וניסיונות הישרדות עולה מקואליציית קדימה-נתניהו וכעת יש לעשות את מה שהיה צריך לעשות לפני חודשיים, ללכת לבחירות ולתת לציבור את הזכות להכריע באופן נקי בסוגיות החשובות הנוגעות לגורלה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully