וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הגיוס: "אי אפשר ליישם מהלך קיצוני מדי"

טל שלו ופנחס וולף

15.7.2012 / 11:28

ראש הממשלה מתח ביקורת על הצעת החוק של ישראל ביתנו להסדרת גיוס כולל מגיל 18 וטען כי "הצעות כאלה טובות לכותרות". המגעים עם קדימה נמשכו בימים האחרונים ללא תוצאות

צילום: גדעון צנטנר, קובי נתן עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לסוגיית השוויון בנטל, ומתח ביקורת על הצעת החוק של ישראל ביתנו להסדרת גיוס כולל מגיל 18. "כל ההצעות של גיוס לאלתר מגיל 18 הן בבחינת תפסת מרובה לא תפסת", אמר נתניהו. "אם נעשה מהלך קיצוני מדי, הציבור החרדי יתכווץ ויתקפל ותצאנה הנחיות לבטל את הגדוד הלוחם בנחל החרדי, מה שעלול להביא להקטנת מספר המתגייסים. הצעות כאלה טובות לכותרות אבל אי אפשר ליישמן בשטח".

"64 שנים הנושא לא טופל כראוי, אנחנו ניצבים בפני מהלך היסטורי שיביא להגדלה משמעותית של המתגייסים בציבור החרדי מבלי לגרום לקרע בעם", המשיך ראש הממשלה. "המהלך יצליח רק אם יבוצע בהדרגתיות. אני אחראי להביא פיתרון שיספק גם חלוקה שוויונית יותר של הנטל וגם אחדות. שתיהן חשובות לחוסן הלאומי שלנו".

בינתיים, המגעים בין הליכוד לקדימה ובין אנשי נתניהו לאנשי מופז בניסיון להגיע לחוק מוסכם נמשכו בימים האחרונים. ביום שישי ואמש נפגשו עו"ד דוד שימרון, מטעם נתניהו, ועו"ד אלון גלרט, מטעם מופז, כדי לנסות להגיע להבנות על נוסח חוק מוסכם לשוויון בנטל. עד כה הפגישות הסתיימות ללא תוצאות, אך המאמצים נמשכים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס והרב עמאר בפגישתם היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, השיחות בנושא התקיימו היום גם בין הרב הראשי לישראל, שלמה משה עמאר, ונשיא המדינה, שמעון פרס, בניסיון למצוא פתרון. לפני כניסתו לפגישה אמר הרב עמאר: "די לשנאה שגרמה לחורבן הבית". במכתב ששיגר למקבלי ההחלטות כתב כי יש להרבות באהבת חינם ולא להבעיר את "מדורת השנאה", כלשונו.

"שורש השלום", המשיך לכתוב הרב עמאר, "הוא שנחיה באהבה ושלום בינינו, שנהיה סבלניים לשאת דעות של אחרים בכבוד ובהדר, גם כשהם מנוגדים לדעותינו ואינם לטעמנו. על כל פשעים תכסה אהבה שלא להגיע לשנאת חינם. גם כשברור לנו שמדעות כאלו ואחרות עלולות לצאת סכנות, נדע שהסכנה של שנאת חינם קשה מכולם שבעתיים. בימים אלו, ימי בין המצרים, אנו מתאבלים על חורבן בית המקדש".

"כל זה הוא תוצאה ישירה של השנאה, ועדיין אנו אוחזים בה, והשטן מרקד בינינו ומדי פעם מוסיף אש להגביר את 'מדורת השנאה'", המשיך הרב. "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות של דעות ואידיאולוגיות לא ישטפוה. השלום הוא הכלי שמחזיק את כל הברכות".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il
לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
מאמץ לילי: נתניהו ומופז נועדו שוב כדי לפתור משבר הגיוס
נתניהו ומופז נפגשו; ברק גיבש פתרון למשבר הגיוס
מופז נפגש עם תלמידי ישיבות בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully