וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז נפגש עם תלמידי ישיבות בירושלים

11.7.2012 / 20:30

המשנה לראש הממשלה נפגש עם כ-150 צעירים חרדים בפורום "ליל שישי אקטואלי" במהלכו הוא צפוי לדון עמם בסוגיית השוויון בנטל, על רקע הפיצוץ במשא ומתן לגיבוש חלופה לחוק טל

על רקע פיצוץ המשא ומתן בין נציגי קדימה והליכוד באשר לניסוח חלופה לחוק טל, נפגש הערב (רביעי) המשנה לראש הממשלה, יו"ר קדימה שאול מופז, עם צעירים חרדים בפורום "ליל שישי אקטואלי" בירושלים. הדיון, בו ישתתפו כ-150 תלמידי ישיבות מכל רחבי הארץ, פתוח לכלי התקשורת וצפוי להתמקד בנושא השוויון בנטל, ובכללו גיוס החרדים לצה"ל.

(צילום: טל אנגלנדר)

מופז כינס מוקדם יותר הערב את חברי סיעתו כדי לעדכנם בדבר המחלוקת במגעים בין ח"כ יוחנן פלסנר לשר משה יעלון, בנוגע לניסוח החלופה לחוק טל, שנועדה להביא לגיוס חרדים וערבים לשורות הצבא והשירות הלאומי. בצאתו מהישיבה, אמר מופז כי הוא ימשיך לנהל את המשא ומתן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם בפגישה שתתקיים הערב, והבהיר כי פרישת קדימה מהקואליציה עדיין עומדת על הפרק. "הישיבה הזו הייתה חשובה לגורל הסיעה שהסמיכה אותי להמשיך לנהל את המסע ומתן לפתרון או לפרישה שלנו מהקואליציה".

במהלך הישיבה ציין מופז כי קדימה ניצבת בפני רגע משמעותי וכי הוא מצפה להגיע לפתרון עד יום ראשון הקרוב. "אם לא נביא הצעת חוק והצעת מחליטים לישיבת הממשלה לא נוכל להמשיך בשותפות הזו", הבהיר. במילים אחרות, הציב יו"ר קדימה אולטימטום לנתניהו, שכן הצעת החלטה לממשלה צריכה להיות מוגשת בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, שהופך ליום המכריע מבחינת מפלגת קדימה וממשלת האחדות כולה. מופז הוסיף: "לא נקבל הצעת חוק בכאילו בלי אמצעי אכיפה שמגובים על ידי הצעת מחליטים. לוחות הזמנים ידועים".

מנגד, השר יעלון לא הבין את פשר הדיווחים אודות מחלוקת בין הצדדים. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר יעלון כי "הפיצוץ היה די מפתיע". לדבריו, "אתמול היה משבר בשיחות. הבוקר, פלסנר ביקש להיפגש, הוא הציג גמישות באיזה עניין שהיה במשבר, אני הלכתי להתייעצות והתחילו לדווח לי שיש פיצוץ. בפגישה בינינו הוא לא דיבר על פיצוץ. ההתנהלות נראית לי תמוהה וחסרת אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully