וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ ממשרד הביטחון ישמש למיגון בית החולים ברזילי

פנחס וולף

31.7.2012 / 0:01

שר האוצר הודיע לברק כי לא מקובל עליו ששר שמשרדו חורג מהקיצוץ יצביע נגדו, וקיצץ למשרד 100 מיליון שקלים נוספים. מנהל בית החולים ברזילי: "החלטה חשובה ומבורכת"

צילום: שי מכלוף וגדעון צנטנר; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: לירון בארי

לאחר שהוחלט ברגע האחרון לקצץ 100 מיליון שקלים נוספים ממשרד הביטחון במסגרת תכנית הקיצוצים שאושרה בממשלה, החליט אתמול בערב (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעביר קרוב למחצית מהסכום, 40 מיליון שקלים, לטובת מיגון בית החולים ברזילי, אשר נמצא בסיכון בעקבות הקיצוצים, ולטובת מיגון העורף.

בבית החולים ברזילי בירכו על ההחלטה. מנהל בית החולים, ד"ר חזי לוי, אמר כי מדובר בהחלטה חשובה ומבורכת. הוא הודה לראש הממשלה ולסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, על פעולותיהם לטובת התקצוב. סגן שר הבריאות ליצמן ציין כי "שמנו את הפרויקט בסדר עדיפות גבוה בשל חשיבותו ונחיצותו למען מאות אלפי התושבים והחיילים הנסמכים על שירות המרכז".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ במהלך דיון כלכלי, יולי 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ במהלך דיון כלכלי, יולי 2012/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

הקיצוצים בתקציב הביטחון הובילו לעימות חזיתי בין שר האוצר, יובל שטייניץ, לשר הביטחון, אהוד ברק. כאמור, בעקבות הצבעת ברק נגד ההחלטה, החליט שר האוצר להוסיף 100 מיליון שקלים לקיצוץ ממשרד הביטחון, שנקבע תחילה ל-28 מיליון בלבד. השר שטייניץ הודיע לברק כי לא מקובלת עליו העובדה ששר שמשרדו חורג מהקיצוץ יצביע נגדו. ברק מנגד טען כי מדיניות הממשלה תוביל להחמרת המיתון.

במשרד הביטחון לא נבהלו מההחלטה. "זהו מעשה פתטי וילדותי שלא ראוי להתייחסות רצינית", אמר גורם בכיר, "אין קיצוץ ולא יהיה קיצוץ בתקציב הביטחון. 100 מיליון שקלים יוחזרו לתקציב הביטחון למרות האגו של שטייניץ". גורם במשרד הביטחון ציין, כי השר ברק קרא לממשלה להגדיל את הגרעון ב-0.9% ואנשי משרד האוצר התנגדו נחרצות, וכיום הגדילו את הגרעון ב-2%. גורם ביטחוני העריך כי מאחר שהמשא ומתן עם צחי הנגבי למנותו לשר להגנת העורף התקדם משמעותית ביממה האחרונה, קיימת אפשרות ששטייניץ יתעקש להעביר אליו ישירות את הכסף לתחום המיגון והעורף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הממשלה לא תעמוד ביעדי הגבייה שהיא מציבה"

מלשכת שר הביטחון, אשר הצביע נגד ההצעה לצד שלושת שרי סיעת העצמאות, נמסר כי "מדינה, בדיוק כמו משפחה, אינה יכולה לחיות מעבר לאמצעים שיש לה. אולם כשם שבמשפחה מוציאים כספים מהחסכונות כשמישהו נזקק לסיוע כדי להתגבר על הגרעון ומחזירים זאת בהמשך, כך צריך לנהוג גם במדינה". הוא עוד הוסיף: "התוצאה היא שהממשלה מחמירה את המיתון בפניו אנחנו ניצבים במקום להקל אותו. ולכן היא לא תעמוד ביעדי הגבייה שהיא מציבה כעת".

ההחלטה על הקיצוצים והגזירות הכלכליות החדשות התקבלה אתמול בערב בתום דיונים ארוכים ברוב של 20 תומכים מול תשעה מתנגדים. בין המתנגדים, שרי העצמאות וש"ס, ושר הרווחה והתקשורת, משה כחלון (ליכוד). על פי החלטת הממשלה, 5% יקוצצו מתקציבם של מרבית משרדי הממשלה, וממשרד החינוך יקוצץ באופן רוחבי 1% בלבד, אך במקביל יתווסף תקציב של כשישה מיליארד שקלים לתחומים ספציפיים. העלאת המע"מ והקיצוץ הרוחבי צפויים להיכנס לתוקף כבר ביום רביעי הקרוב, 1 באוגוסט. ההעלאה במס הכנסה תיכנס לתוקף ב-2013.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתום ההצבעה: "זהו צעד אחראי שישמור על כלכלת ישראל ועל מקומות העבודה של האזרחים. גם אחרי אישור חבילת הצעדים הזאת השכבות החלשות ומעמד הביניים נשארים עם יותר כסף בכיס".

עוד על הגזירות הכלכליות
הממשלה אישרה את הגזירות הכלכליות החדשות
האופוזיציה: "השרים - בובות של נתניהו ושטייניץ"

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully