וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה: "השרים - בובות של נתניהו ושטייניץ"

פנחס וולף

30.7.2012 / 20:02

באופוזיציה מתחו ביקורת על אישור תכנית הגזירות בממשלה: "האזרח הקטן והרזה לא יכול יותר לסחוב על גבו את הממשלה השמנה של נתניהו". קדימה הגישה בקשה לדיון מיוחד בנושא

צילום: שי מכלוף וגדעון צנטנר; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: לירון בארי

באופוזיציה יצאו הערב (שני) נגד סדרת הגזירות והקיצוצים שאושרה בממשלה. יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, אמר בתגובה להחלטה כי "האזרח הקטן שוב נאלץ לשלם בגדול, ממשיך ללכת למילואים וסופר את הכסף שאין. האזרח הקטן והרזה לא יכול יותר לסחוב על גבו את הממשלה השמנה של נתניהו". לדבריו, ממשלת ישראל פיזרה במשך שלוש שנים צ'קים ללא כיסוי, וברגע האחרון כופה על האזרחים לכסות על המדיניות חסרת האחריות. עוד לפני אישור התכנית, הגישה היום בצהריים סיעת קדימה ליו"ר הכנסת בקשה לקיים דיון פגרה מיוחד בנושא "הגזרות הכלכליות והפקרת הנושאים בנטל על ידי ממשלת נתניהו".

"ראש הממשלה צריך לשאול את עצמו כיצד הביא את מדינת ישראל לבור תקציבי חסר תקדים, ולהסביר לאזרחי ישראל מדוע הם אלה שמשלמים על כך את המחיר. לא כך מנהלים את תקציב המדינה", ציין מופז בתגובתו. "אין לממשלה תכנית עבודה עם סדרי עדיפויות לאומיים ברורים, ואם לכאורה הייתה כזו, היום ברור שהיא נכשלה כישלון חרוץ".

"אזרחי ישראל משלמים את המחיר"

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, זעמה על אישור הגזירות. "הדיון בגזרות הכלכליות שקיימה היום הממשלה היה קרב מכור שתוצאתו ידועה מראש. שרי הממשלה, שחלקם מרשים לעצמם להתהדר באג'נדה חברתית, הם בובות של נתניהו ושטייניץ, שהם הקובעים הבלעדיים של שורת הגזירות האכזריות שתושת על הציבור", אמרה גלאון. "בשום שלב לא התקיים דיון על חלופות אחרות למימון הגירעון – לא כי אין חלופות כאלה, אלא מפני שייבוש וצמצום השירותים החברתיים הם מדיניות מכוונת שמשרתת אידיאולוגיה ניאו-ליברלית ואנטי חברתית, אותה מובילה הממשלה הרעה הזאת לאורך כל הדרך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' אמרה כי גזירות נתניהו הן לא התרופה אלא עוד מאותה מחלה. "משמעות הגזירות: העמקה קשה של הפערים בין עוני ועושר, הורדת מעמד הביניים על הברכיים, חלוקת הטבות פרועות לאלפיון העליון, הפחתת כוח הקניה של אזרחי המדינה והאטה במשק", הסבירה יחימוביץ'. "על הגזירות הוחלט תוך פאניקה ובלבול, אך הן כולן ממשיכות את קו המדיניות העקבי של נתניהו – הכבדת עול המיסוי על העניים ומעמד הביניים, נטל מס קטן לאין שיעור על יחידים וחברות מבוססים במיוחד, והרס השירותים שנותנת המדינה לאזרחיה".

לדברי יחימוביץ', "הבור העמוק בהכנסות המדינה שיצר נתניהו בעקשנות, מקרב אותנו ליוון, שגם היא קרסה אחרי הטבות מס מופרזות לחברות 'כדי למשוך משקיעים', ומדלדל את המדינה ממקורותיה. 67% מהבור יתמלאו כעת בכספי מסים רגרסיביים, לא צודקים, ומהופכים לכל הגיון כלכלי. ערב הבחירות האחרונות, הבטיח נתניהו למצלמות כי יוריד את המסים ב-20%. הבטחה זו, שמלכתחילה הייתה דמיונית וחסרת אחריות, מתנפצת בפניו, ואזרחי ישראל ישלמו על כך את המחיר".

ברק: "הממשלה מחמירה את המיתון"

ח"כ שלמה מולה (קדימה), הצטרף לביקורת על התכנית: "ביבי נותר אותו הביבי. התנהגותו מעידה על כך שהוא שכח שקיימים מעמדות נוספים מלבד העשירון העליון. הגזירות נועדו להרוג את מעמד הביניים ולהפוך את כולם לעניים. כבר היום, הציבור הישראלי מבין שהדרך של נתניהו מובילה לפגיעה במעמד הביניים ולריסוק שכבות הרווחה, וכל זה כדי להמשיך ולטפח את שותפיו הטבעיים – המתנחלים והחרדים".

לא רק באופוזיציה יצאו נגד תכנית הקיצוצים והגזירות. מלשכת שר הביטחון, אהוד ברק, אשר הצביע לצד שלושת שרי סיעת העצמאות נגד ההצעה, נמסר כי "מדינה, בדיוק כמו משפחה, אינה יכולה לחיות מעבר לאמצעים שיש לה. אולם כשם שבמשפחה מוציאים כספים מהחסכונות כשמישהו נזקק לסיוע כדי להתגבר על הגרעון ומחזירים זאת בהמשך, כך צריך לנהוג גם במדינה". הוא עוד הוסיף: "התוצאה היא שהממשלה מחמירה את המיתון בפניו אנחנו ניצבים במקום להקל אותו, ולכן היא לא תעמוד ביעדי הגבייה שהיא מציבה כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully