וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על תוכנית הקיצוצים: "וידוא הריגה למעמד הביניים"

פנחס וולף

25.7.2012 / 2:10

באופוזיציה ביקרו בחריפות את ראש הממשלה בשל הגזירות הצפויות, אך גם בקואליציה לא נשארו אדישים. "יש תחושה שהאוצר מנותק מהעם ומישהו בממשלה צריך להתעורר", אמרה ח"כ רגב

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

זעם במערכת הפוליטית על תכנית הקיצוצים והעלאת המסים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקראת תקציב 2013: יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, שרק לפני שבוע פרש מהממשלה, תקף אמש (שלישי) את נתניהו בחריפות על הצעדים המתוכננים. "אלה הן פניו האמיתיות של ראש הממשלה, שממשיך לרמוס ולחמוס את הציבור הישראלי", אמר, "אלו הן גזירות שמגדישות את הסאה ומגבירות את הייאוש". במקביל, מקדימה נמסר כי "נתניהו מבצע וידוא הריגה למעמד הביניים. אחרי שהפנה את גבו לציבור המשרתים ולמעמד הביניים, נתניהו מראה להם גם את האצבע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים על פיגוע הטרור בבורגס בולגריה, יולי 2012. עומר מירון
"אלו הן גזירות שמגדישות את הסאה". נתניהו/עומר מירון

ביום שני הקרוב, יביאו נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ, לישיבת הממשלה תכנית לקיצוץ רוחבי של 700 מיליון שקלים מתקציב השנה הנוכחית בכל משרדי הממשלה. בין הגזירות החדשות שייכנסו לתוקפן כבר בשבוע הבא, גם העלאה של המע"מ ב-1% וייקור חפיסות הסיגריות בשניים עד שלושה שקלים לחפיסה. הקיצוצים החדשים ייכנסו לתוקף על רקע עלייה נוספת במחירי הדלק של חצי שקל לליטר. בשנה הבאה, צפוי להכנס לתוקף גם "מס עשירים", למרוויחים למעלה ממיליון שקלים בשנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"נתניהו מתחמק מצעדים כדי לא לפגוע בבעלי ההון"

גם בסיעות האופוזיציה האחרות תקפו את ראש הממשלה. יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', טענה כי "נתניהו הישן והרע חזר, ואזרחי ישראל ישלמו על כך ביוקר. ראש הממשלה לקח פסק זמן מסדרת זיגזוגים פוליטיים, וחזר למקום שבו הוא מתמיד ואינו מזגזג: פירוק מעמד הביניים וריסוקו, והעמקה מסוכנת של הפערים בין עניים ועשירים. קיצוץ רוחבי של מיליארד שקלים פירושו להוריד על הברכיים את מעמד הביניים. את הבור העמוק בתקציב יצר נתניהו כשהפחית באופן פראי מסים צודקים לעשירים, וכעת הוא מטיל מע"מ - מס אכזרי, לא צודק ולא חכם החל גם על העניים ביותר. ביבי לא רציני, לא מעמיק, לא יצירתי ולא אחראי. שולף – ויורה במטרות קבועות. יש רק מטרה אחת שבה לא יפגע לעולם: המאיון והאלפיון העליונים והתאגידים החזקים והשמנים במיוחד. עליו לחדול מלהתעלל במערכת הפוליטית ובמעמד הביניים ופשוט ללכת לבחירות".

בליכוד לא נשארו אדישים לדברי יחימוביץ' ומסרו בתגובה כי "הצעותיה של יחימוביץ' יושמו ביוון ובספרד והתוצאה ידועה. ניהול הכלכלה האחראי של ראש הממשלה נתניהו הציל את המשק הישראלי מהקריסה הכלכלית העולמית. בזמן שבעולם האבטלה תופחת לממדי ענק בישראל נוספו כ-300,000 מקומות עבודה".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון הצטרפה לביקורת ואמרה: "ראש הממשלה ושר האוצר בוחרים בפתרון הקל של פגיעה בשכבות החלשות ובשירותים החברתיים כדי להתמודד עם הגירעון שהם יצרו במו ידיהם כשהפחיתו במשך שנים מסים. יש אלטרנטיבה לקיצוץ הרוחבי והעלאת המע"מ, שהם צעדים אנטי-חברתיים: על אחריות תקציבית ניתן לשמור גם באמצעות יישום מס חברות דיפרנציאלי, ביטול פטורים ממס לפי חוק עידוד השקעות הון וקביעת מס עשירים - אבל נתניהו מתחמק מהצעדים הללו כדי לא לפגוע בבעלי ההון היקרים ללבו".

"יש תחושה שהאוצר מנותק מהעם"

אולם לא רק באופוזיציה זעמו, גם במפלגת השלטון היו קולות שקראו להימנע מהגזירות. "ראש הממשלה צריך להבין שהפרה החולבת שנקראת הציבור הישראלי עייפה מסיסמאות, ואי אפשר להעלות שוב ושוב את המע"מ", אמרה ח"כ מירי רגב לוואלה! חדשות. "דווקא בשנת בחירות , הליכוד, כאשר יש מחאות חברתיות בכל עבר, צריך לשמור על מצב שאזרחים יוכלו לגמור את החודש בכבוד. יש תחושה שהאוצר מנותק מהעם ומישהו בממשלה צריך להתעורר. אני מבינה שכולם עוסקים בפוליטיקה של הרכבת ופירוק ממשלות, אבל העם חי בהישרדות".

רגב שלחה היום מכתב זועם לראש הממשלה בעקבות עליית מחירי הדלק. "המצוקות של האזרחים קשות, רבים מאזרחי המדינה קורסים תחת עול יוקר המחייה", היא כתבה, "הציבור עייף מהבטחות, והוא עסוק בהישרדות יומיומית. אנו נחשפים למקרים קשים של אובדן חיים, ייאוש וחוסר תקווה. אני קוראת לך לבטל את הגזירה של העלאת מחיר הדלק, גם אם זה כולל הפחתת מס הבלו".

באופן טבעי, ח"כים בקדימה הצטרפו לקולות נגד נתניהו. ח"כ שלמה מולה אמר כי "פעם נוספת ראש הממשלה בוחן את קצה גבול היכולת של הציבור. רגע אחרי שביבי ברח מקבלת החלטות בנושא הגיוס, הוא ממשיך לפגוע בציבור בכל דרך אפשרית. כבר היום משפחות כה רבות נאבקות על היכולת לסיים את החודש בכבוד. העלאת המסים תהפוך לנטל כבד עוד יותר. הגיע הזמן שראש הממשלה יתחיל להפנים את המחאה החברתית שמשתוללת בחוץ".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
נתניהו יציג תכנית קיצוצים חדשה, המע"מ יעלה ב-1%
גזירות חדשות: מס על סיגריות, טיסות ואלכוהול
באוצר מעריכים: התקציב יחכה לממשלה הבאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully