וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יציג תכנית קיצוצים חדשה, המע"מ יעלה ב-1%

טל שלו

24.7.2012 / 20:00

בעוד כשבוע יציג ראש הממשלה תכנית לקיצוצים מתקציב השנה הנוכחית, שיכללו בין היתר עלייה במע"מ ובמחירי הסיגריות - ויכנסו לתוקף כבר בשבוע הבא. "לא אתן שנהיה אירופה"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

ביום שני הקרוב, יביאו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ לישיבת הממשלה תכנית לקיצוץ רוחבי של 700 מיליון שקלים מתקציב השנה הנוכחית בכל משרדי הממשלה - על מנת לממן את תכנית המאבק במסתננים, הרפורמה במערך הכיבוי, וכן חקיקה פרטית הדורשת תוספות תקציביות.

בין הגזירות החדשות שייכנסו לתוקפן עוד בשבוע הבא, צפויה העלאה של המע"מ ב1% וייקור חפיסות הסיגריות בשניים עד שלושה שקלים לחפיסה, כך דווח בערוץ 2. הקיצוצים החדשים ייכנסו לתוקף על רקע עלייה נוספת במחירי הדלק של חצי שקל לליטר. בשנה הבאה, צפוי להכנס לתוקף גם מס עשירים, למרוויחים למעלה ממיליון שקלים בשנה.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי משק האנרגיה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"שמרנו על כללים של התנהגות כלכלית אחראית". נתניהו בפגישה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במקביל, בשבועות הקרובים, צפוי ראש הממשלה להגיש את התקציב לשנת 2013, שיכלול קיצוצים והעלאות מסים במוצרי צריכה בהיקף של מיליארדי שקלים. עם זאת, הנחה ראש הממשלה לוודא כי הגזירות הכלכליות לא יביאו לפגיעה בציבור הקשישים, הנכים וניצולי השואה.

"יש כלל אחד פשוט בכלכלה שצריך לשמור עליו - אין ארוחות חינם", אמר היום נתניהו, על רקע דיווחים על גזירות קשות, העלאת מסים וקיצוצים של מיליארדים לקראת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2013. "מי שאומר שאפשר להוציא כסף בלי חשבון, בלי כיסוי, למטרות פופוליסטיות - פשוט מסכן את מדינת ישראל ויכול להביא אותה בקלות למצב שראינו בכלכלות מובילות באירופה שנמצאות על סף פשיטת רגל", אמר נתניהו, בפגישה שקיים עם ראשי משק האנרגיה בלשכתו בירושלים. "זה לא קרה פה, אני לא אתן שזה יקרה פה. אנחנו שומרים גם על הביטחון וגם על הכלכלה על ידי שמירה על דרך אחראית".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

"הטלטלה העולמית הולכת ומתעצמת"

בעוד ההערכות על הקדמת הבחירות מעמידות סימני שאלה מעל תהליך גיבוש התקציב לשנה הבאה, בימים האחרונים דווח כי התוכנית הכלכלית המתגבשת באוצר כוללת קיצוצים בסך מיליארדי שקלים, וכן העלאת מסים על סיגריות, אלכוהול ומוצרי צריכה נוספים. נתניהו הדגיש הערב כי יציבותה הכלכלית של ישראל אל מול המשבר העולמי מחייבת התנהגות כלכלית אחראית.

"הטלטלה הכלכלית שאנחנו מצויים בה, לא רק שלא פחתה בעולם, היא בעצם הולכת ומתעצמת", אמר לראשי משק האנרגיה והדגיש את הורדת דירוג האשראי במספר מדינות מובילות בשנה האחרונה. "זה לא קרה לנו, כי אנחנו שמרנו על כללים של התנהגות כלכלית אחראית ואנחנו נמשיך לעשות את זה. אנחנו יודעים כלל אחד פשוט בכלכלה שצריך לשמור עליו, 'אין ארוחות חינם'".

נתניהו תקף את מי שמבקר את מדיניותו הכלכלית ופירט חלק מההחלטות שקיבל בשנה האחרונה, שדורשות מימון תקציבי רחב, דוגמת החלת חינוך חינם בגני הילדים, השלמת הגדר בגבול מצרים לעצירת זרם המסתננים, והאיומים הביטחוניים. "אנחנו נערכים עם מערכות טכנולוגיות שונות ומערכות נשק חדשות והגנה חדשות אל מול האיומים החדשים - וזה עולה כסף". נתניהו הדגיש כי "אין ארוחות חינם. כדי לממן את זה אנחנו צריכים לעשות את התיקונים הדרושים בתקציבים ונעשה את זה כבר ביום שני הקרוב בישיבת הממשלה ואחר כך בהגשת תקציב אחראי".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
גזירות חדשות: מס על סיגריות, טיסות ואלכוהול
באוצר מעריכים: התקציב יחכה לממשלה הבאה
גם השנה: האוצר יבקש לקצץ בתקציב הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully