וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר מעריכים: התקציב יחכה לממשלה הבאה

מוטי בסוק

17.7.2012 / 21:39

אם ראש הממשלה יקדים את הבחירות לתחילת 2013, בעקבות פרישת קדימה מהקואליציה, ישראל צפויה לעבוד עם התקציב הנוכחי עד להקמת ממשלה חדשה

לאחר הודעת קדימה על פרישתה מהממשלה, אמרו היום במשרד האוצר כי אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחליט להקדים את הבחירות לתחילת 2013, תקציב המדינה החדש ל-2013 לא יובא לאישור הממשלה החודש, וישראל תעבוד בתחילת 2013 עד להקמת ממשלה חדשה עם תקציב המדינה ל-2012.

באוצר התבטאו בנושא בימים האחרונים, והדיבורים הפכו להחלטיים יותר היום בערב לאחר הודעת קדימה על פרישתה מהממשלה. לדברי גורמים באוצר, תקציב המדינה ל-2013, הנמצא בשלבי גיבוש אחרונים, לא יובא כלל לדיון והחלטה בממשלה.

לדברי אותם מקורות, נתניהו, ושר האוצר יובל שטייניץ, יעדיפו שלא להביא לאישור הממשלה בחודש הקרוב את אישור תקציב המדינה החדש ל-2013, שאמור להיות תקציב של גזרות קשות הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות. בתקציב צפויים קיצוצים של כ-10 מיליארד שקל בצד ההוצאות, לצד מסים חדשים בהיקף כ-8 מיליארד שקל בצד ההכנסות, ולפיכך המדינה תעבוד בתחילת 2013 כחוק עם תקציב המדינה ל-2012.

לפי החוק תהיה הממשלה רשאית להוציא בכול אחד מחודשי 2013 רק אחד חלקי 12 מתקציב 2012. משמעות הדבר היא עבודה עם תקציב קטן יותר אבל בלי מסים חדשים. מקורות ממשלתיים הדגישו הערב כי אין זה מוסרי שממשלה יוצאת תכין את תקציב המדינה ל-2013 לממשלה חדשה שטרם נבחרה.

לדבריהם, רק הממשלה החדשה שתקום לאחר הבחירות תגבש את התקציב החדש. לאחר שתקציב זה יאושר בממשלה ובכנסת, הוא יהיה תקציב המדינה בפועל. הערכה היא כי לממשלה חדשה, לראש ממשלה ולשר אוצר חדשים, יהיה קל יותר להעביר בממשלה, בכנסת ובציבור תקציב של גזרות ומסים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully