וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "האיום על העורף מתגמד מול האיום האירני"

טל שלו

12.8.2012 / 11:09

ראש הממשלה התייחס לאיומים המוצבים על העורף הישראלי, והדגיש כי אסור להשלים עם אירן גרעינית. מספר שרים יצאו נגד הדיון הציבורי בנושא אותו כינו "שערורייתי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לנושא האירני והדגיש כי האיומים האחרים על העורף הישראלי מתגמדים לעומת האיום שמהווה אירן גרעינית. לדבריו, "במשך שנים ממשלות ישראל לא השקיע מספיק בעורף, ובממשלה הזו משקיעים מיליארדים בכיפות ברזל, מערכות החץ והקמת מתקנים, אבל כל האיומים על העורף מתגמדים מול איום אחר. אסור שלאירן יהיה נשק גרעיני".

בפתח הישיבה התייחסו מספר שרים לדיון הציבורי המתוקשר סביב הנושא האירני אותו הגדירו כ"שערורייתי". שר האוצר, יובל שטייניץ, כינה את הדיון התקשורתי הציבורי החשוף, לדבריו, בנושא תקיפה באירן "בלתי אפשרי". בישיבת הממשלה, אמר שטייניץ: "אני לא זוכר דיון ציבורי מהסוג הזה עם פרטים והדלפות בתולדות מדינת ישראל. ההדלפות והקמפיינים עשויים לגרום נזק לביטחון המדינה".

גם שר המדע, דניאל הרשקוביץ, הביע הבוקר עמדה דומה בכל הנוגע לדיון הציבורי על אירן. "כל הנושא של אירן לא צריך להיות בפומבי. הדברים האלה מקומם לא בתקשורת, אלא בפורומים אחרים. לא זו הדרך לדון בדברים", ציין הרשקוביץ בישיבת הממשלה, וחזר על עמדתו לפיה הסנקציות הכלכליות על אירן לא ישפיעו. "הן פוגעות רק בעם ולא בשלטון, שממשיך בשלו", הוסיף.

צחי הנגבי, שהיה יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, אומר כי השטף של הכותרות והמאמרים בתקשורת בסוגיית אירן הוא "הפקרות של ממש" מצד מי שמנסה לכבול את ידי הממשלה. בראיון לקול ישראל, אמר הנגבי כי מדובר בהתערטלות פומבית, והכותרות הראשיות "מעדכנות את האויב כי נפעל בסתיו". הוא הוסיף כי אין כל ודאות שארגוני המודיעין במערב יידעו בזמן על התקדמותה הגרעינית של אירן, וככל הנראה המידע החיוני יתקבל בישראל רק לאחר מעשה.

תמונות הפגנה לא למלחמה עם איראן. דרור עינב
מפגין נגד תקיפה באירן בתל אביב, בשבוע שעבר/דרור עינב

נושא האפשרות של תקיפה באירן עלה לאחרונה שוב לראש סדר היום הציבורי, עם פרסומים שונים על כך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, מנסים לקדם תקיפה של מתקני הגרעין האירניים בתקופה הקרובה. לפרסומים אלה התלוו התבטאויות והדלפות שונות, בין היתר בנוגע להתנגדות למהלך מצד הצמרת הביטחונית.

הדיון הציבורי גורר גם תגובות מהציבור וניסיונות להשפיע על החלטות הדרג המדיני בנושא האירני. בימים האחרונים, העבירו אנשי רוח ובכירים באקדמיה גילוי דעת לראש הממשלה ולנשיא המדינה, שמעון פרס, תחת הכותרת "דגל שחור". המכתב התמקד בקריאה לשקול מחדש את נושא התקיפה, דווקא בהקשר הישראלי-אמריקאי. החתומים על גילוי הדעת לא שלל לגמרי תקיפה באירן, אך הזהירו כי ישראל מנסה לגרור את ארה"ב למלחמה "על חשבון קורבנות רבים".

בשבוע שעבר, נערכה הפגנה בהשתתפות עשרות בני אדם מול משרד הביטחון בתל אביב בקריאה "לא להפציץ. לדבר". "באנו לזכור את ההפצצה על הירושימה ונגסקי. בישראל אי אפשר לדבר רק על זה בלי התקיפה שמתכננים לנו נתניהו וברק על אירן, ואנחנו נתנגד לתקיפה הזאת", ציינה אחת המפגינות. אחר הוסיף: "אירן זה מפחיד וגרעין זה מפחיד. אני קורא לכל אזרח ואזרחית שרואה מה קורה כאן לבוא ולהגיד לממשלה - לפני ועדת החקירה שכבר נתניהו מתנדב לדבר בה, לפני ההרוגים, לפני שנאבד את בעלות בריתנו ואת המוסר שלנו – לבוא ולעצור את תופי המלחמה של הממשלה הזאת".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully