וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח: "דגל שחור" מעל התוכנית לתקיפה באירן

אקדמאים בכירים ואישי ציבור פרסמו גילוי דעת, והזהירו: נתניהו מנסה לגרור את ישראל למערכה שתעכב את תכנית הגרעין האירנית בשנה אחת, או כזו שתגרור את ארה"ב לקרב עקוב מדם

אנשי רוח ובכירים באקדמיה, לצד סופרים ואמנים שונים, שלחו גילוי דעת לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרי הממשלה ולנשיא המדינה שמעון פרס, בנוגע לתקיפה באירן. נוסח המכתב פורסם הערב (חמישי) תחת הכותרת "דגל שחור", ונטען בו שמעל התכנית - שלפי פרסומים שונים מקדמים ראש הממשלה ושר הביטחון, אהוד ברק – מתנוסס דגל שחור.

בשונה מגילויי דעת שונים, המכתב מתמקד הפעם בקריאה לשקול מחדש את נושא התקיפה בהקשר הישראלי-אמריקאי. החתומים על גילוי הדעת אינם שוללים לגמרי תקיפה באירן, אך מזהירים כי ישראל מנסה לגרור את ארה"ב למלחמה "על חשבון קורבנות רבים".

עשרות הפגינו בת"א: "לעצור את תופי המלחמה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. רויטרס
לדעת מנסחי המכתב, נתניהו עלול להפוך אלפי ישראלים לקורבנות/רויטרס

לפי מנסחי המכתב, ענף חקר ביצועים של חיל האוויר (חק"ב), קבע שתקיפה ישראלית באירן תסיג לאחור את פרויקט הגרעין האירני בלא יותר מאשר שנה. בתנאים אלה, נטען, הרי שכל פעולה ישראלית תלויה בקמפיין המשך - שאותו תוביל ארה"ב. "במצב זה, דברי נתניהו על 'פעולה ישראלית עצמאית' הם זריית חול בעיניי הציבור", נכתב. "מצב זה מחייב את ישראל להגיע לרמת שיתוף הפעולה והאמון הגבוה ביותר עם הממשל האמריקאי, אך נתניהו עשה את ההפך הגמור, ובמדיניות קיצונית ומתגרה, פגע בביטחונה האסטרטגי של ישראל ברגע קריטי".

ההימור: "שיקולי בחירות אמריקאים וכסף יהודי"

מנסחי המכתב מציעים לממשלה שתי אפשרויות: תקיפה ישראלית עצמאית באירן, באופן שיעכב את פרויקט הגרעין האירני לשנים ארוכות - או תקיפה משולבת עם ארה"ב. עם זאת, קובעים החתומים על גילוי הדעת: "לנתניהו אין אף אחת מהשתיים".

"בתנאים אלו, הניסיון להמר שתקיפה, בניגוד לדעתה המקצועית של כל הצמרת הביטחונית, ובניגוד לדעתה של ארה"ב, תצליח לגרור את הממשל האמריקאי נגד רצונו למלחמה כעת – רק בגלל שיקולי בחירות אמריקאים ובשל כסף יהודי – הינה הימור חסר אחריות".

הכותבים מזהירים כי "נתניהו אינו יכול להפוך מאות ואלפי חיילי ואזרחי ישראל לקורבנות, בתקווה שאולי, רק אולי, יצליח לגרור בזכות קורבנם את ארה"ב למלחמה". לדבריהם, ניתן לקבוע ש"יציאה למלחמה בתנאים אלה הינה הימור מופקר" ושהניסיון לגרור את ארה"ב למלחמה, באמצעות קורבנות ישראלים, עלול לסכן את הברית האסטרטגית עם ארה"ב ולסכן כך את עצם קיומה. "מעל יציאה למלחמה בתנאים אלו מתנוסס השחור שבדגלים".

נתניהו: אם תהיה ועדת חקירה - אומר שאני האחראי

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תמונות הפגנה לא למלחמה עם איראן. דרור עינב
צילום: דרור עינב)/דרור עינב

בין חותמי המכתב (רשימה חלקית):

פרופ' יוסף אגסי, פרופ' חיים אדלר, פרופ' מיכה אולמן, אבנר אזולאי, פרופ' ירון אזרחי, שולמית אלוני, גילה אלמגור, פרופ' יהודה באואר, פרופ' יהודית בובר אגסי, חנוך ברטוב, יאיר גרבוז, יעל דיין, רות דיין, פרופ' רות הכהן, פרופ' דוד הראל, ליה ון ליר, ד"ר שמואל חרל"פ, דוד טרטקובר, פרופ' ירמיהו יובל, פרופ' אבנר כ"ץ, פרופ' רם לוי, ד"ר אלון ליאל, אלכס ליבק, אחינועם ניני, יהושע סובול, ארי פולמן, פרופ' אוריאל פרוקצ'יה, יורם קניוק, ספי רכלבסקי, פרופ' דוד שולמן ופרופ' זאב תדמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully