וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: גם אם תהיה תקיפה, אסור לקיים דיון ציבורי בנושא

בנאום בלוס אנג'לס, אמר הנשיא כי יש להשאיר את כל האפשרויות פתוחות לגבי אירן, אך קרא לצמצם את העיסוק הציבורי בנושא. "גם בדרום אפריקה העיצומים עבדו", הזכיר לקהל

ברקע התעצמות השיח הציבורי בנושא ואזהרות מפי בכירים ביטחוניים שיצאו נגד התכנית המשוערת לתקוף את מתקני הגרעין של אירן, אומר נשיא המדינה, שמעון פרס, כי אין צורך לקיים דיון פומבי בישראל בשאלה זו, אך מדגיש כי "כל האפשרויות נותרו על השולחן". פרס, המבקר בארצות הברית, בא ללוס אנג'לס, ובנאום לפנות בוקר (שישי) מול קהל יהודי גדול במלון "הילטון בוורלי הילס", תיאר את מכבש הלחצים שמופעל על אירן. לדבריו, העיצומים הכלכליים שהוטלו עליה הם רק נדבך מתוכם.

"ראשית, עלינו לנסות להפעיל עיצומים, ורק לאחר מכן נראה מה קורה", אמר פרס. הנשיא השווה את המצב באירן למצב שהיה בדרום אפריקה בימי משטר האפרטהייד, ואמר כי גם שם, "הסנקציות עשו את העבודה, בדומה למה שקרה בלוב ובאוקראינה". לדברי פרס, "יש לנקוט תחילה בפעולה שאינה אלימה", אך אמר כי תמיד יש להבהיר כי ישנן אפשרויות אחרות. כשנשאל פרס על אפשרות של תקיפה צבאית נגד מתקני הגרעין של אירן, אמר כי לדעתו, "אין לקיים דיון ציבורי טרם שעתו".

רה"מ בנימין נתניהו בבסיס חיל האוויר בחצרים. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, ברק ומפקד חיה"א נחושתן בבסיס חיל האוויר חצרים/לשכת העיתונות הממשלתית

במסגרת ביקורו בארצות הברית, נפגש פרס עם הנשיא ברק אובמה, ונאם מול ועידת איפא"ק. לאחר מכן ביקר במטה פייסבוק העולמי בעמק הסיליקון בקליפורניה. במהלך הביקור, אמר פרס כי אירן היא "המדינה היחידה בעולם שקוראת להשמדת מדינה אחרת". לדבריו, אירן מכחישת שואה, ומעל הכל – שואפת לנשק גרעיני. אין לנו דבר נגד תושבי המדינה, לה תרבות עשירה ומכובדת, אך משטר האייתוללות והשאיפות שלהם - זו קטסטרופה".

נתניהו, אתמול: אין טיימר לקראת התקיפה

אתמול, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למועד התקיפה האפשרי באירן. בראיונות לערוצים 2 ו-10, אמר נתניהו כי הוא "אינו ניצב עם שעון עצר על היד". לפי דיווחים רבים, מתוכננת התקיפה כבר לחודשי האביב. נתניהו הבהיר כי מועד התקיפה "אינו עניין של ימים או שבועות", אך מנגד, הדגיש כי גם "אין זה עניין של שנים".

כמו כן, ראש הממשלה השיב למבקריו, שהתריעו כי ההחלטה לתקוף באירן היא החלטה מסוכנת, שעלולה לשאת השלכות חמורות, והתריעו כי ישראל אינה מסוגלת לבצע אותה בעצמה. לדברי נתניהו, "אם לא אקבל את ההחלטה הנכונה, אולי לא יהיה למי להסביר (מדוע לא קיבלתי את ההחלטה הזו)".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully