וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאון פנטה: אנו מגבשים תכניות צבאיות לתקיפת אירן

בראיון למגזין אמריקאי אמר שר ההגנה כי ארצות הברית מתכננת תקיפה של מתקני הגרעין מזה זמן רב. בנוסף, הודה שפעולה אמריקאית באירן תשיג השפעה גדולה יותר מפעולה ישראלית

הפנטגון מכין מספר מתווים לתקיפת מתקני הגרעין של אירן, למקרה שהלחץ הדיפלומטי והסנקציות הכלכליות לא יובילו להפסקת הפיתוח הגרעיני - כך עולה מדברים שאמר אמש (חמישי) שר ההגנה האמריקני, ליאון פנטה, בראיון למגזין "National Journal". בנוסף הסביר פנטה כי תקיפה של צבא ארצות הברית תשיג השפעה רבה יותר מאשר תקיפה של צה"ל.

במהלך הראיון נשאל פנטה האם הפנטגון מכין אפשרויות לפעולה צבאית באירן, לאחר שהשבוע דווח כי קיים תכנון דומה לפעולה צבאית בסוריה. לכך הגיב שר ההגנה בפשטות: "כמובן". לדבריו, התכנית לפעולה צבאית באירן מתגבשת בממשל האמריקני "מזה זמן רב".

לאון פנטה מדבר בכנס באייפא"ק, פברואר 2012. רויטרס
"משוכנע כי הישראלים שוקלים את כל ההשלכות בדרכם להחליט על הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אירן". פנטה נואם בועידת איפא"ק/רויטרס

כמו ברק אובמה, לו הוא כפוף, גם שר ההגנה פנטה ציין כי הוא אינו מאמין שההנהגה הישראלית גמרה אומר לצאת לפעולה צבאית נגד אירן. "כפי שאמר הנשיא בעצמו, אני לא מאמין שהם הגיעו להחלטה סופית בנושא הזה", אמר פנטה, "אני משוכנע כי הישראלים שוקלים את כל ההשלכות בדרכם להחליט על הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אירן".

כל האופציות שוב על השולחן

פנטה ובכירים נוספים בממשל האמריקני מפעילים בחודשים האחרונים לחץ כבד על ישראל, הנועד להשיג עוד זמן, עד שיהיה ניתן לבחון את תוצאות הסנקציות הכלכליות האחרונות שהוטלו על אירן. בנוסף, האמריקאים טוענים כי תקיפה על מתקני הגרעין תדחה את פיתוח הגרעין האירני רק במספר שנים, ולא תשמיד אותו כליל.

בראיון טוען פנטה כי תקיפה ישראלית בלבד נגד אירן תהייה פחות יעילה מאשר תקיפה שתבוצע על ידי ארצות הברית, בשל כוחו של חיל האוויר האמריקני, והנשקים המתקדמים שמטוסיו יכולים לשאת. "אם הישראלים יחליטו לעשות זאת, אין ספק שתהיה לכך השפעה, אך אני חושב שברור כי אם תעשה זאת ארצות הברית, תהיה לכך השפעה גדולה יותר", אמר פנטה. בהתייחסות לאפשרות של תקיפה שכזו, חזר פנטה על המשפט הקבוע, "כל האופציות על השולחן", אולם מצד שני הדגיש כי הממשל מעדיף לפתור את המשבר באמצעים דיפלומטיים וכלכליים מאשר בכוח צבאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אשמח אם הסנקציות יעבדו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס גם הוא מוקדם יותר לנושא תקיפה באירן. בראיון לערוצים 2 ו-10 הבהיר כי ישראל טרם קיבלה החלטה אם לתקוף את מתקני הגרעין של אירן, אך הציב לראשונה לוחות זמנים אפשריים למועד התקיפה. נתניהו, שחזר לארץ מביקור בן חמישה ימים בארצות הברית ובקנדה, במהלכו נפגש עם הנשיא ברק אובמה ודן עמו בנושא האיום האירני, הסביר: "אני לא ניצב עם שעון עצר על היד", אמר ראש הממשלה בהתייחס למועד התקיפה, שלפי דיווחים רבים, מתוכננת כבר לחודשי האביב. נתניהו הבהיר כי מועד התקיפה "אינו עניין של ימים או שבועות", אך מנגד, הדגיש כי גם "אין זה עניין של שנים".

לדברי ראש הממשלה, ישראל "תשמח" אם אירן תפסיק את תכנית הגרעין שלה לבדה. "גם אני אשמח", אמר, "אשמח אם הסנקציות יעבדו - מה טוב. אבל אנחנו לא יכולים לדעת, ולא נקבל מצב שלאירן יש נשק גרעיני". הוא הזהיר כי ישראל ניצבת מול "סכנה קיומית". כמו כן, ראש הממשלה השיב למבקריו, שהתריעו כי ההחלטה לתקוף באירן היא החלטה מסוכנת, שעלולה לשאת השלכות חמורות, והתריעו כי ישראל אינה מסוגלת לבצע אותה בעצמה. לדברי נתניהו, "אם לא אקבל את ההחלטה הנכונה, אולי לא יהיה למי להסביר".

עוד בנושא:
הבית הלבן: "נתניהו ואובמה לא דנו בפצצות חודרות-בונקרים"
מדוע הסכימו האירנים לפיקוח באתר הגרעיני החשוד?
פנטה באיפא"ק: נתקוף באירן אם הדיפלומטיה תיכשל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully