וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "ישראל עוד לא החליטה מה לעשות עם אירן"

בהתייחסות חריגה לאפשרות תקיפה ישראלית באירן, ועל רקע מבול הדיווחים בנושא, אמר נשיא ארצות הברית כי ישראל ו-וושינגטון יעבדו בשיתוף פעולה הדוק: "נעשה כל שביכולתינו"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס היום (ראשון) לאפשרות של תקיפה ישראלית באירן, ואמר כי אינו סבור שישראל החליטה מה היא מעוניינת לעשות נגד תוכנית הגרעין האירנית, אבל הדגיש כי ישראל מודאגת "ובצדק". בראיון לרשת NBC, במסגרתו נשאל הנשיא האמריקאי על הכוונות לתקיפה באירן, אמר אובמה כי "אני לא חושב שישראל החליטה מה היא צריכה לעשות. אני חושב שישראל, כמו ארצות הברית, מאמינה שאירן צריכה לסגת מהתכנית הגרעינית שלה".

הנשיא אובמה הוסיף כי לארצות הברית אין ראיות בנוגע לשאלה האם לאירן יש כוונה או יכולת לתקוף את ארצות הברית, וכי אירן מרגישה בלחץ, בהתייחסו לסנקציות הכלכליות החריפות שהעולם המערבי הטיל עליה בעת האחרונה. הוא הבהיר כי ישראל וארצות הברית יעבדו יחד בשיתוף פעולה הדוק בנושא. לדבריו, הוא מעוניין לפתור את הנושא באמצעים דיפלומטיים אבל הוא "אינו מוריד אף אפשרות מהשולחן". "ארצות הברית תעשה כל שביכולתה כדי למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני וליצור מירוץ חימוש גרעיני באזור נפיץ", סיכם.

"פתרון בדרכי שלום הינו אפשרי אם אירן תשנה את דרכה"

מניעת פרויקט הגרעין האירני היא אחת המטרות הבולטות של מדיניות החוץ האמריקאית תחת משטר אובמה ובכלל. ארצות הברית מובילה מהלך בינלאומי של הטלת סנקציות על אירן, ובעת האחרונה דווח רבות על פגישות משותפות ודיונים משותפים של בכירים ישראלים ואמריקנים, וכן התבטאויות של בכירים בנושא, בהם הרמטכ"ל האמריקאי דמפסי ושר ההגנה האמריקאי פנטה, שלאחרונה פורסם על ידי פרשן אמריקאי כי הוא מאמין שישראל תתקוף את אירן בחודשי האביב.

לפני כשבוע אמר הנשיא אובמה בנאום "מצב האומה" שנשא בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון, כי "ארצות הברית נחושה למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, ואף אופציה לא תרד מהשולחן כדי להשיג מטרה זו", אך גם הוסיף כי פתרון בדרכי שלום הינו אפשרי אם אירן תשנה את דרכה ותעמוד בהתחייבותיה הבינלאומיות. אובמה ציין לטובה את הדיפלומטיה האמריקאית, שהובילה לסנקציות נגד טהרן. "עולם שהיה פעם מפולג, עומד עכשיו ביחד. המשטר בטהרן מבודד יותר מתמיד, ומנהיגיו ניצבים בפני סנקציות קשות". בנוסף, הדגיש אובמה את הידידות בין ישראל לארצות הברית. "מחויבות ארצות הברית לביטחון ישראל חזקה כברזל, והשיתוף הצבאי בין המדינות הוא הקרוב משהיה אי פעם", אמר.

ארה"ב, ישראל ואירן - כותרות נוספות
"בארה"ב מודאגים: ישראל תתקוף באירן בלי להודיע"
דו"ח בארה"ב: אירן לא תפתח נשק גרעיני ב-2012
"נתניהו יודיע לאובמה 12 שעות לפני תקיפה באירן"

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully