וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחיש מלחמה: אלף טילים ביום, 500 הרוגים בעורף

כך עולה מבדיקת צה”ל במסגרת ההיערכות למלחמה, שעל פי הערכות צפויה להיות רב חזיתית ולכלול גם עימותים עם חיזבאללה וחמאס. חמינאי מרוצה: ”אובמה התפכח מאשליית התקיפה"

על פי חקר ביצועים שערך אגף התכנון בצה"ל בתרחיש של מלחמה אזורית, שעל פי הערכת גורמים בכירים במערכת הביטחון עשויה להיות רב חזיתית ולכלול עימות עם חמאס וחיזבאללה בו בזמן, ייהרגו 500 אזרחים בעורף כתוצאה מנפילה של כאלף טילים בממוצע ביום לאורך מספר שבועות.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הנחה את מפקדי החילות, האגפים והפיקודים המרחביים למוכנות צה"ל לקראת כל תרחיש אפשרי. לשם כך מרעננים מפקדי היחידות פקודות, בודקים רמת מלאי ומגבירים את רמת הכוננות לאפשרות של מלחמה רב חזיתית.

כיום יש לשליש מאזרחי מדינת ישראל מרחב מוגן דירתי, שליש בעלי מקלט ושליש יידרשו לממש את תוכנית "הכי מוגן שיש" במסגרתה יש לבחור את המקום המוגן בבית או באזור המגורים ולשהות בו בזמן התקפת טילים, על פי ההתראה של פיקוד העורף.
השר להגנת העורף, מתן וילנאי, יציג בשבועות הקרובים לממשלה תוכנית לצמצום מספר ההרוגים בעורף באמצעות השקעה במספר נושאים. במסגרת עבודת המטה, נבחנו נתונים לפיהם במהלך מלחמת לבנון השנייה נפגע אזרח אחד על כל מאה טילים שנחתו בשטח ישראל, והפגיעה הכלכלית במשק נאמדה בכ-50 מיליון דולרים. התוכנית קבעה כי ההישג הנדרש הוא הרוג על כל 10,000 רקטות, כשההערכה באגף התכנון היא שבכל יממה ישוגרו למעלה מאלף רקטות מכלל החזיתות.

וילנאי מבקש להציב יעד להורדת נזק כלכלי של עד כשלושה מיליון דולר בחודש של לחימה. לשם כך כוללת התוכנית השקעה של 232.5 מיליון שקל כתחליף להשקעה של מיליארדי שקלים במיגון בכל רחבי הארץ. התוכנית מניחה דגש על התרעה באמצעות תוכנה חכמה שתפרוץ לכלל ערוצי הטלוויזיה בזמן אמת ותתריע על נפילת טילים, מסרונים למכשירי הסלולר, השלמת פערי מערכת הצופרים, חמ"לים ופרויקטים מסווגים.

לפני מספר חודשים העריך שר הביטחון, אהוד ברק, כי מלחמה אזורית תביא "לא יותר מ-500 הרוגים" בישראל. הוא הזכיר כי במלחמת המפרץ "היה הרוג אחד", אבל גם סייג ואמר ש"מלחמה זה לא פיקניק והעורף זה לא משחק". לדבריו, ישראל רחוקה להיות משותקת מפחדים והפחדות, אך יתכן מצב שבו תתבקש לעמוד במבחן. עם זאת, שר הביטחון הבהיר כי צה"ל "אינו מחפש מלחמה".

חמינאי: "מברך על המסרים מוושינגטון"

ובינתיים, בטהרן מברכים על המסרים הפייסניים מוושינגטון. בפגישה שערך היום המנהיג הרוחני העליון של אירן, עלי חמינאי, עם חברי "מועצת המומחים" של הרפובליקה, הוא בירך על הצהרותיו האחרונות של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בהן אמר בין היתר כי ארצות הברית דבקה בדיפלומטיה מול אירן, ותפנה לתקיפה צבאית רק כמוצא אחרון. "האמירות הללו הן אמירות חיוביות והן מעידות על יציאה ממצב של אשליה", אמר חמינאי, על פי דיווח האתר הרשמי שלו.

"הנשיא האמריקאי אמר בהמשך דבריו כי בכוונתו להכניע את אזרחי אירן בעזרת הסנקציות, והחלק הזה בדבריו מוכיח כי עדיין יש לו אשליות. המשך האשליות הללו יפגעו במנהיגיה של ארצות הברית, והתכנונים שלהם יגרמו לכשלונם, מפני שאויבינו, ובמיוחד ארצות הברית, מנסים ללא הפסק להטיל עלינו סנקציות ב-33 השנים האחרונות, ואף הגבירו את מאמציהם בשנה האחרונה. כל זאת כדי לחצוץ בין העם שלנו לשלטון האיסלמי. אולם הבחירות בשבוע שעבר נתנו תשובה מוחצת וברורה לחשיבה המוטעית הזו, והוכיחו שמדובר בסברה לא נכונה", אמר חמינאי.

עוד באותו נושא
ברק על אירן: לא מפחדים, אך ייתכן שניאלץ לעמוד במבחן
אובמה מזהיר: תקיפה באירן תגבה מחיר מארה"ב וישראל
"המוסד לטורקיה: אירן מנסה לפגוע בנו בשטחכם"

לפניות לכתבים: אמיר - amirbohbot@walla.com משה - moshe_hay_hagigat@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully