וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן: תקיפת אירן כעת תהיה טעות, "יש עוד זמן"

ראש המוסד לשעבר התראיין לתכנית הטלוויזיה "60 דקות" ויצא כנגד אפשרות תקיפת מתקני הגרעין בקרוב. במקום זאת הוא ממליץ "לתמוך באופוזיציה באירן ולסייע בשינוי השלטון"

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, ידוע כמתנגד נחרץ לתקיפה מקדימה באירן, והוא לא מתבייש להביע את דעתו מעל במות פומביות. כעת עבר דגן להפיץ את משנתו בכלי התקשורת העולמיים: בראיון לתכנית "60 דקות" של רשת הטלוויזיה האמריקנית CBS, התבטא דגן כנגד תקיפה, באומרו כי לא יהיה זה צעד נכון כעת, כיוון ש"יש עוד זמן".

"המשטר באירן רציונלי מאוד", אמר דגן בראיון שיתפרסם ביום ראשון, והוסיף כי הנשיא מחמוד אחמדיניג'ד גם הוא פועל על פי רציונל, "אולי לא בדיוק רציונל הדומה לשלנו, במובן המערבי, אך אני כן חושב שהוא רציונלי". דגן טען גם כי האירנים "שוקלים את ההשלכות של מעשיהם. הם יצטרכו לשלם עליהם, ולכן בשלב זה, האירנים זהירים מאוד בקשר לפרויקט הגרעין. הם לא ממהרים".

ראש המוסד מאיר דגן. רויטרס
"מתקפה על אירן, לפני שמנצלים את כל הגישות האחרות, היא לא הדרך הנכונה". דגן/רויטרס

לדברי דגן, תקיפה באירן בשלב זה תהיה טעות; יש עוד זמן עד שפעולה "נואשת" כזו תהיה מחויבת המציאות, הוא אומר. במקום, הוא מציע לסייע בשינוי המשטר האירני. "זו חובתנו לעזור לכל אחד שמעוניין להוות אופוזיציה למשטר", אמר דגן, אך סרב להתייחס לשאלה האם ישראל כבר תמכה בעבר בהפגנות ופעילים פוליטיים נגד המשטר. כמו בהתבטאויות קודמות, גם בראיון ביקר דגן את האפשרות לתקיפה באירן בזמן הקרוב, באומרו שתהיה זו טעות. "מתקפה על אירן, לפני שמנצלים את כל הגישות האחרות, היא לא הדרך הנכונה", טען.

דגן מסתמך על העובדה כי מעצמת העל ארצות הברית עומדת לצד ישראל, ומאמין כי היא תתערב בסכסוך במקרה הצורך. "הנשיא אובמה אמר בגלוי שכל האופציות על השולחן ושהוא לא ייתן לאירן להיהפך גרעינית. מניסיוני, אני לרוב בוטח בנשיא ארצות הברית", אמר דגן. הוא הסביר כי "הסוגייה האירנית היא לא בעיה ישראלית, אלא בינלאומית", אולם הודה ש"אם אני מעדיף שמישהו אחר יעשה זאת, תמיד אעדיף שיהיו אמריקאים".

עוד בנושא:
מאיר דגן: אסור שפוליטיקה תהיה שיקול לתקיפה באירן
דגן: אם ישראל תתקוף באירן - היא תיגרר למלחמה אזורית
דגן: "סיכון צבאי? אנחנו ברמה הנמוכה בהיסטוריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully