וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגן: אם ישראל תתקוף באירן - היא תיגרר למלחמה אזורית

בראיון ראשון מאז שסיים את תפקידו, אמר ראש המוסד לשעבר לתכנית "עובדה", כי המחיר של תקיפה באירן צפוי להיות גבוה. דגן דחה הביקורת על התבטאויותיו. "איש לא ימנע ממני להביע דעתי"

תקיפה באירן תכניס את ישראל למלחמה אזורית - כך אמר ראש המוסד לשעבר מאיר דגן בראיון לתכנית "עובדה", שקטע קצר ממנו שודר הערב. "השאלה מה היא קורה יום אחר כך ומה המחירים שייגבו מאיתנו יום אחר כך", הוסיף.

בתגובה לדברים שאמר בעבר שר הביטחון אהוד ברק לפיהם תקיפה אירנית בישראל תגבה את חייהם של כ-500 בני אדם ולא יותר מכך, אמר דגן כי "יהיו הרבה יותר. אני חייב להניח שרמת ההרס, רמת שיתוק החיים הנורמלים בישראל, היכולת לקיים חיים סדירים לאורך זמן, המחירים שייגבו מאיתנו בחיי אדם - יהיו יותר גבוהים".

דגן התייחס גם לדברים שאמר ברק בראיון לרשת PBS לפיהם אם הוא היה אירני גם הוא היה רוצה לפתח פצצה גרעינית. "אם הייתי אירני לא הייתי מפתח פצצה גרעינית", אמר דגן. יצויין כי את הדברים אמר שר הביטחון ברק בתגובה לשאלת הכתב.

דגן גם הדף את הביקורת נגדו ואת הניסיונות להשתיק את הביקורת שהשמיע: "לא שר הביטחון, לא ראש הממשלה, לא שר האוצר, שאני מכבד את כולם, ימנעו ממני להביע דעתי. אנחנו לא חיים במדינה לא-דמוקרטית - ובמדינה דמוקרטית גם לאנשים כמוני יש זכות להביע דעתם".

עוד על התבטאויות דגן מהחודשים האחרונים והביקורת עליהם
ראש אמ"ן לשעבר ידלין: "שהמעורבים בדיונים על אירן יגזרו על עצמם שתיקה"
"נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן"
ראש המוסד לשעבר דגן: "מי ששם את האופציה האירנית הם נתניהו וברק"
דגן: "סיכון צבאי? אנחנו ברמה הנמוכה בהיסטוריה"
ראש המוסד לשעבר: אירן תוביל למירוץ חימוש גרעיני במזה"ת
מאיר דגן: "תקיפה ישראלית באירן? רעיון מטופש"

  • עוד באותו נושא:
  • מאיר דגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully