וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן: "תקיפה ישראלית באירן? רעיון מטופש"

בהופעה פומבית ראשונה מאז סיים את תפקידו, הביע ראש המוסד לשעבר מאיר דגן התנגדות לתקיפה ישראלית נגד הכורים הגרעיניים באירן. על אסד: יילחם עד המוות, לישראל יהיה טוב אם יופל

"תקיפה אווירית על הכורים הגרעיניים באירן היא רעיון מטופש ואין בה כל יתרון. מי שתוקף באירן צריך להבין שהוא עלול לפתוח במלחמה אזורית שבמסגרתה יירו טילים מצד אירן וגם מצד החיזבאללה בלבנון. יש לעצב את הבעיה האירנית כבעיה בינלאומית ולהמשיך לפעול לעיכוב התפתחות הגרעין האירני", כך אמר ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בהופעה פומבית ראשונה מאז סיים את תפקידו.

דגן הרצה אתמול (שישי) בפני פורום עמותת הסגל הבכיר בשירות הציבורי בבית בלגיה בקמפוס ע"ש אדמונד י.ספרא בירושלים, בכנס בנושא "מנהיגות ובטחון 2012 ". בנתחו את המתרחש בעולם הערבי בימים אלה אמר דגן, כי למעשה אין צונאמי של שינוי במזה"ת: "מה שקורה מבטא שסעים היסטוריים בחברה הערבית. מחסום הפחד הוסר ולא ניתן עוד להסתיר אירועים".

בהתייחסו למתרחש בסוריה אמר דגן כי לישראל יהיה טוב יותר אם אסד יסולק מהשלטון, כי בכך יימנע הסיוע לחיזבאללה, תוחלש השפעת אירן, תחוזק סעודיה ואסטרטגית "זה טוב לישראל". דגן הדגיש כי לאסד ולעדה העלאווית השלטת אין אלטרנטיבה אלא להילחם עד הסוף – לנצח או למות".

"שחרור שליט - לא בכל מחיר"

בהתייחסו למצרים אמר דגן כי מה שגרם להמונים לצאת לרחובות היה ההחלטה למנות את גמאל מוברק ליורשו של אביו, הנשיא חוסני. "במצרים לא היתה הפיכה, אלא חילופי מנהיג. כלל הצמרת השלטונית נותרה כשהייתה ולכן לא יחול שינוי משמעותי ביחסה לישראל. זה בניגוד לאינטרסים הכלכליים ואחרים של מצרים".

דגן העריך כי אין סיכוי שהאחים המוסלמים ישתלטו או יכבשו את השלטון, וכי האליטה השלטת במצרים תמשיך לשלוט. במקביל, העריך דגן, גם הרטוריקה האנטישמית במצרים תמשך.

בנושא סוגיית החייל החטוף, גלעד שליט, אמר דגן כי הוא בעד עסקה אבל לא בכל מחיר: "יש דברים שמדינה לא יכולה להרשות לעצמה". דגן גילה שמבדיקה שערך מתברר כי בעקבות העסקה לשחרור אלחנן טננבוים נהרגו 231 ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully