וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר דגן: "גלעד שליט אינו גיבור"

3.11.2011 / 0:30

במהלך כנס בתל אביב, תקף ראש המוסד לשעבר את ההחלטה לשחרר 140 מחבלים לשטחים: "הם לא מצטרפים לצופים". על הסוגיה האירנית: "ראש הממשלה ושר הביטחון התחילו את העיסוק בזה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ, עריכה: יותם בן-דוד)

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן תקף אמש (רביעי) את אישור העסקה שבמסגרתה שוחרר גלעד שליט ואת מי שהוביל לאישור העסקה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך כנס של המועדון המסחרי-תעשייתי שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, אמר דגן כי "אני שמח ששליט הגיע הביתה, אבל לא מקבל את העיקרון שקובע שמדינה צריכה לעשות הכל למען השבויים שלה, אלא צריכה לעשות מה שהיא יכולה. אני לא מסכים עם העסקה, לא נכון לשחרר 140 איש לשטחים. מניסיון העבר, רובם לא מצטרפים לתנועת הצופים. יש סיכוי גבוה שהם ייקחו חלק בפעילות טרור נגדנו".

דגן הוסיף כי "שמעתי הכרזות על כך שלא הייתה אופציה צבאית. אופציה כזאת נבנית, והמערכת הביטחונית ואני בתוכה כשלנו ביצירת אופציה צבאית. מצד שני כולנו שמחים והזלנו דמעה מהחיבוק עם אמו. לא אהבתי את ההתנהלות של ראש הממשלה ולא אהבתי שהציגו את גלעד שליט כגיבור. הטנק הוא כלי רכב שנועד להילחם, אם היינו נלחמים לא היה נחטף לנו חייל. מצד שני, אני לא מכיר חייל שלא עשה טעות, כולל עבדכם הנאמן. על הטעויות שלי, אני מבקר בבית הקברות, זה קשה. ולגבי החגיגה, העובדה שראש הממשלה מקבל אותו והופך אותו לגיבור מפריעה לי. המחיר של העסקה הזאת יקר מדי, אבל אני שמח לראות את שליט בבית".

עוד בנושא:

דיווח: המתווך בעסקת שליט היה מי שקבע שרון ארד מת
אבו מרזוק: שחרור שליט - איבוד קלף משמעותי
מתכנן הפיגוע ב"פארק": עסקת שליט - ניצחון אסטרטגי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המערכת הביטחונית ואני בתוכה כשלנו ביצירת אופציה צבאית". דגן, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

דגן הבהיר בתחילת דבריו כי אין בכוונתו להתייחס לנעשה מול אירן, ובחר לעסוק בנאומו באירועי "האביב הערבי". לדבריו, "יש כמה דברים שדומים בין המדינות באזור: יש אבדן פחד מהשלטון ורצון לשינוי, העמים התחילו להבין את השפעת התקשורת על מדיניות חוץ. במרבית המדינות האלה יש מנהיג אחד. המנהיג הוא בדרך כלל גם דיקטטור שחש שהוא מעל החוק. ישנן קבוצות שלא מרוצות פוליטית וברוב המקרים השלטון נתפס בכוח".

דגן הוסיף כי "במצב כזה נוצרות קבוצות שתפוסות את מוקד השליטה והכוח והטבות של השלטון. אני לא רואה את התהליך הזה מסתיים כל כך מהר. הערכתי היא שהסיכוי שבמצרים משהו ישתנה הוא קטן. עיקרי השיטה תישאר בידי מפלגת השלטון. במצרים לא חשוב כמה אנשים מצביעים חשוב מי סופר את הקולות. אני חושש וכולם צריכים לדאוג מכאוס במצרים. תראו את המצב בסיני".

בהמשך, הסכים דגן להתייחס בקצרה לנושא האירני ואמר כי "מי ששם את האופציה האירנית הם ראש הממשלה ושר הביטחון. הם אמרו שכל האופציות פתוחות וברגע זה העסק נפתח. אני מוכן לעמוד לדין על ההתבטאויות שלי". על עתידו האישי אמר דגן כי "יש החלטה שלא קיימת באף מדינה דמוקרטית, שאדם ששירת את המדינה צריך להמתין שלוש שנים לפני שהוא יכול להיכנס למערכת הפוליטית. לי אין בעיה עם זה, כי לא תכננתי להיכנס. אני הולך לעשות לביתי בעולם העסקים".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully