וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכנן הפיגוע ב"פארק": עסקת שליט - ניצחון אסטרטגי

ניר יהב

27.10.2011 / 11:05

עבאס א-סייד, שנידון ל-35 מאסרי עולם ולא שוחרר בעסקת שליט, אמר בראיון מהכלא לאתר חמאס, כי העסקה היא "אירוע היסטורי" וכי הוא מקווה שחבריו בארגון יעשו הכל כדי לשחררו

אסיר העולם הפלסטיני עבאס א-סייד, שלא הוכלל בעסקת שליט, אמר היום (חמישי) כי העסקה היא "אירוע היסטורי חשוב וניצחון אסטרטגי לעם הפלסטיני". א-סייד, בכיר חמאס שתכנן את הפיגוע במלון "פארק" בנתניה בליל הסדר בשנת 2002, נחשב לאחד האסירים ה"כבדים" בכלא הישראלי. הוא נידון ל-35 מאסרי עולם, לא שוחרר בעסקת שליט, אך למרות זאת הוא אופטימי לגבי שחרורו בשלב השני של העסקה: "התקווה קיימת. היא לא נפסקה. אני מאמין בחבריי שיעשו הכול כדי לשחרר אותנו".

עסקת שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
איש ג'יהאד ששוחרר: "אין לי כוח להילחם בישראל"
עסקת שליט: דקה אחר דקה
ראש השב"כ לשעבר דיסקין: "עסקאות שבויים רעות לישראל"

בראיון שהעניק מכלאו לאתר של חמאס, נשאל א-סייד האם קיימת דרך, מלבד דרך ההתנגדות וחטיפות חיילים, שתוכל להביא לשחרורו ולשחרור חבריו האסירים מהכלא. "לא, אין שום דרך אחרת", השיב. "הניסיון לימד אותנו שזו הדרך היחידה. כל הדיבורים על שחרור אסירים במסגרת חתימה על הסכם קבע עם הציוניים הם דיבורים בלתי-מציאותיים. ישראל והפלסטינים לא יחתמו על הסכם כזה לא עוד שנה, לא עוד עשר שנים ולא עוד עשרים שנה".

"הניסיון הוכיח שהסבלנות מביאה לתוצאות"

א-סייד הודה כי היה בטוח שישוחרר במסגרת עסקת שליט: "אכן ציפיתי בהתחלה להיות חלק מהמשוחררים בעסקה, אלא שלאחר שלמדתי את פרטי העסקה, אני מרוצה ומלא אמונה. יש אסירים רבים שנכנסו לכלא לפניי ואני חושב שהם צריכים להשתחרר לפניי". בנוסף הוא בירך את האסירים ששוחררו באמרו כי שמחתם היא שמחת כולם וסיכם: "הניסיון הוכיח לנו שהסבלנות מביאה לתוצאות טובות יותר".

אולם למרות ההתבטאויות המיליטנטיות, ישנם כאלה שדווקא מעדיפים להניח את הנשק. מוחמד חסנה, תושב עזה בן 50 ששוחרר לאחרונה בעסקת שליט, אמר אתמול לוואלה! חדשות כי "אחרי 26 שנים בכלא הישראלי, אין לי יותר כוח להרים נשק ולהילחם בישראל". חסנה, איש הג'יהאד האיסלמי שנידון בשנת 1986 למאסר של 30 שנה לאחר שהניח מטען חבלה והחזיק פצצה, הודה לחמאס על שחרורו מהכלא, שיבח את עסקת שליט וטען כי ישראל מעבירה מסר לפיו רק חטיפות חיילים יביאו לשחרור אסירים פלסטינים מהכלא.

"אחרי 26 שנה בכלא גיליתי עולם אחר לגמרי", הוא סיפר. "גיליתי שהחיים השתנו ושלושת הילדים שלי הפכו גדולים. יש לי היום ילדים שעומדים להתחתן, אחד מהם סיים את האוניברסיטה, יש לי שישה נכדים, ומאז שהשתחררתי מהכלא אני נמצא עם הילדים והנכדים כדי לפצות על הזמן שאבד. אתם עשיתם סיפור גדול מכך שגלעד שליט לא זכה לביקורים במשך חמש שנים, אבל גם ממני נמנעו ביקורים של ילדיי מאז שנת 1995. הילדים שלי היום לא מכירים אותי".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully