וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש ג'יהאד ששוחרר: "אין לי כוח להילחם בישראל"

ניר יהב

26.10.2011 / 14:07

מוחמד חסנה, שנאסר בארץ לאחר שהניח מטען חבלה, שוחרר במסגרת עסקת שליט. כעת הוא משוכנע: "אני לא צריך לקרוא לפלסטינים לחטוף חיילים כדי לשחרר עוד אסירים - אתם עושים את זה במקומי"

"אחרי 26 שנים בכלא הישראלי, אין לי יותר כוח להרים נשק ולהילחם בישראל" – כך אומר (רביעי) לוואלה! חדשות האסיר המשוחרר מוחמד חסנה, 50, תושב העיר עזה ששוחרר לפני כשבוע במסגרת עסקת שליט. חסנה, איש הג'יהאד האיסלמי שנידון בשנת 1986 למאסר של 30 שנה לאחר שהניח מטען חבלה והחזיק פצצה, מודה לחמאס על שחרורו מהכלא, משבח את עסקת שליט וטוען כי ישראל מעבירה מסר לפיו רק חטיפות חיילים יביאו לשחרור אסירים פלסטינים מהכלא.

גלעד שליט חוזר הביתה - כותרות אחרונות
ראש השב”כ לשעבר דיסקין: ”עסקאות שבויים רעות לישראל”
גנץ הכריע: שליט יישאר בצה”ל עד תום הטיפולים
גלעד שליט יצא לסדרת בדיקות במרכז הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לי כוח להילחם בישראל". חסנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחרי 26 שנה בכלא גיליתי עולם אחר לגמרי", הוא מספר. "גיליתי שהחיים השתנו ושלושת הילדים שלי הפכו גדולים. יש לי היום ילדים שעומדים להתחתן, אחד מהם סיים את האוניברסיטה, יש לי שישה נכדים, ומאז שהשתחררתי מהכלא אני נמצא עם הילדים והנכדים כדי לפצות על הזמן שאבד. אתם עשיתם סיפור גדול מכך שגלעד שליט לא זכה לביקורים במשך חמש שנים, אבל גם ממני נמנעו ביקורים של ילדיי מאז שנת 1995. הילדים שלי היום לא מכירים אותי".

חסנה מגלה כי עם היוודע דבר חטיפתו של שליט בשנת 2006, תקווה רבה אחזה באסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל: "זו הייתה למעשה התקווה שלנו להשתחרר מהכלא. הרי היו הסכמי אוסלו, היה תהליך שלום ומה קרה? שום דבר. מי היה יכול לשחרר אותנו, אבו מאזן? אני מאד מאוכזב ממנו ומההנהגה שלנו. במשך 20 שנה של משא ומתן לא השגנו דבר. לכן אני ובני משפחתי מודים לחמאס על העסקה הזו. זו עסקה טובה מאד שכוללת אסירים מכל הארגונים".

לטענתו, כשחתמה על עסקת שליט העבירה ישראל מסר לפיו האסירים הפלסטינים ישוחררו רק באמצעות חטיפות חיילים: "ישראל אומרת שהיא משחררת אסירים רק בעסקאות בעקבות חטיפות, ולא כמחוות של שלום. לא נתתם לאבו מאזן כלום. אתם מעבירים מסר שצריך לחטוף חיילים כדי לשחרר אסירים. אני בכלל לא צריך לקרוא לפלסטינים לחטוף חיילים כדי לשחרר עוד אסירים מהכלא. אתם עושים את זה במקומי".

מה דעתך על כך שישראל השקיעה כל כך הרבה מאמצים בשביל חייל אחד בלבד?

"זה דבר יפה מאד. גם דת האיסלם אומרת שצריך לשחרר שבוי גם במחיר הכי גבוה שאפשר. אפילו במחיר של כל תקציב המדינה".

אתה בכלל מאמין בשלום?

"אני לא מאמין בשלום עם ישראל בדור שלי, אולי בדור הבא. יחד עם זאת, כרגע האנשים מבסוטים וצריך לדבר על שלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חסנה, שהיה פעיל מרכזי של הג'יהאד האיסלמי בכלא בישראל ועבר כמעט בכל בתי הכלא בארץ, שוחרר מכלא מגידו לאחר שריצה 26 שנים מתוך 30 השנים שהוטלו עליו. הוא טוען כי שהותו בכלא הייתה "קשה מאד", וכי ידע שישוחרר במסגרת עסקת שליט כששמע שישראל וחמאס חתמו עליה בקהיר. "ידעתי שאני בפנים מיד כששמעתי על העסקה", סיפר.

אתה לפחות מתחרט על מה שעשית?

"אז לא התחרטתי, אז עכשיו שאתחרט?".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully