וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מרזוק: שחרור שליט - איבוד קלף משמעותי

ניר יהב

28.10.2011 / 11:49

בחמאס ממשיכים לנתח את העסקה שבמסגרתה שוחרר החייל הישראלי בתמורה ל-1,027 אסירים. סגן ראש הלשכה המדינית בארגון מביע סיפוק: "מספר המשוחררים הרב חיזק את מעמדנו"

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, מודה כי עם שחרורו של גלעד שליט מהשבי, איבד הארגון קלף משמעותי. בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון אמר (שישי): "אין ספק שהחזקתו של שליט בשבי הייתה מהקלפים החשובים שהיו בידיים שלנו, אבל אין ספק גם שהמספר הגבוה של האסירים ששוחררו בעסקה חיזק את מעמדו של חמאס בחברה הפלסטינית ואת האמון בארגון בעתיד".


גלעד שליט חזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

מתכנן הפיגוע ב"פארק": עסקת שליט - ניצחון אסטרטגי
איש ג'יהאד ששוחרר: "אין לי כוח להילחם בישראל"
ראש השב"כ לשעבר דיסקין: "עסקאות שבויים רעות לישראל"

אבו מרזוק הבהיר כי למרות הקלף החשוב, חמאס הבין כי הוא לא יוכל להחזיקו לנצח. לדבריו, "לא לקחנו את שליט בשבי כדי להשאיר קלף בידי חמאס. החזקתו בשבי הייתה קשורה לנושא האסירים הפלסטינים. מהרגע הראשון הפריד חמאס את הסוגיה הזו מהעניין הפוליטי". עוד אמר כי האמון של העם בחמאס והעקרונות לפיהם חמאס פועל "הם הקלפים החזקים ביותר להשגת מטרותינו".

סגנו של חאלד משעל נשאל האם חמאס מיהר לחתום על עסקת שליט דווקא עכשיו, כשהפופולריות של יו"ר הרשות אבו מאזן עלתה בעקבות נאומו באו"ם. "אנחנו לא בתחרות. העסקה הזו היא אירוע לאומי משום שהיא כללה את שחרורם של אסירים שנידונו למאסרי עולם. לא הייתה כאן שום תחרות פנימית".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully