וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגן: אירן תוביל למירוץ חימוש גרעיני במזה"ת

21.6.2011 / 20:16

ראש המוסד לשעבר קבע כי המאבק בתכנית הגרעין האירנית יכול לשמש הזדמנות לשיתוף פעולה עם מדינות באזור. הוא גם התייחס לפרשת הדרכון והבהיר: "הוא עדיין בידיי"

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, נאם הערב (שלישי) בכנס במכללת נתניה והתייחס לאתגרים הביטחוניים הניצבים בפני מדינת ישראל בכללם האיום הגרעיני מאירן, למצב בסוריה והסיכויים להסכם עם הפלסטינים. בנוגע לתכנית הגרעין האירנית העריך ראש המוסד לשעבר כי הדבר יוביל למרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון ושאירן תמשיך לתמוך במוסלמים השיעים ובארגוני הטרור בכל מקום בעולם. "זו לא רק בעיה ישראלית", אמר דגן, "האתגר האירני יוצר הזדמנות לשיתוף פעולה עם מדינות במזרח התיכון שמתנגדות לגרעין".

עם עלייתו לבמה לקבל תואר ד"ר לשם כבוד, פנה דגן לשר התקשורת משה כחלון, שזכה אף הוא הכבוד והתבדח: "לא נראה לי שזה פועל כל כך לטובתך שרואים אותנו ביחד". בהמשך, עם פתיחת הנאום התייחס דגן בהומור גם לשלילת דרכונו הדיפלומטי על ידי משרד ראש הממשלה ואמר: "אני מניח שהפעם אני לא צריך דרכון כדי להגיע לפה". מאוחר יותר אמר לכתבים כי הדרכון הדיפלומטי עדיין בידיו.

בהמשך התייחס דגן למשא ומתן עם הפלסטינים והבהיר כי להערכתו אין "הסכם פלא", זאת נוכח המשקעים ההיסטוריים בין שני העמים. בנוגע למהומות בסוריה העריך דגן כי קיים סיכוי שהסונים, הנשלטים על ידי משטר המיעוטים העלוואי של הנשיא בשאר אסד, יעלו לשלטון. "הם לא ציונים, אבל הדבר יכול לפגוע בלבנון וחיזבאללה ויכול לפתוח את סוריה למערב. בכל סיכון יש גם סיכוי והזמן פועל לטובת אלו שמנצלים הזדמנויות", סיכם.

דגן, יחד עם אישים נוספים כגון השר כחלון והסופר יהורם טהרלב קיבלו הערב "תואר לשם כבוד" מהמכללה האקדמית נתניה. נשיא המכללה, פרופ' צבי ארד אמר בדברי הברכה כי "עלינו לחנך את ילדינו לאור דמותו של מאיר דגן. על השר כחלון אמר כי "יושרו האישי והציבורי מרשים כמו גם עמידתו האיתנה על דעותיו".

עוד על התבטאויותיו האחרונות של מאיר דגן:
מאיר דגן התבקש להחזיר מיד את דרכונו הדיפלומטי
דגן: "לא פוטרתי, ביקשתי מרה"מ לפרוש מהתפקיד"
מאיר דגן: "תקיפה ישראלית באירן? רעיון מטופש"

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully