וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגן: "לא פוטרתי, ביקשתי מרה"מ לפרוש מהתפקיד"

ראש המוסד לשעבר הגיב לביקורות שהוטחו בו לאחרונה בעקבות דבריו על התנהלות הצמרת המדינית בישראל. "דיברתי באופן כללי על בעיות המנהיגות במדינה", אמר דגן בראיון ל"ידיעות אחרונות"

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הגיב הבוקר (שני) לביקורות שהוטחו בו בעקבות דבריו בגנות ההנהגה המדינית והביטחונית בישראל. בראיון ל"ידיעות אחרונות", הסביר דגן כי הוא זה שפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש לפרוש מתפקידו, ולא כפי שסברו מבקריו.

"בדבריי באוניברסיטת תל אביב בשבוע שעבר, לא דיברתי באופן אישי לא על ראש הממשלה ולא על שר הביטחון הנוכחיים", אמר דגן בראיון, "דיברתי באופן כללי על בעיות המנהיגות במדינה. לטעמי, תפקיד ראש הממשלה הוא אחד התפקידים החזקים שקיימים. ראש ממשלה חי באילוצים בלתי אפשריים. אני מעריך ומוקיר כל אדם שממלא את תפקיד ראש ממשלת ישראל".

דגן התייחס לביקורות שטענו כי אמר את הדברים בעקבות דחיית בקשתו להישאר בתפקיד ראש המוסד. לדבריו, "יש בידי מכתב שמצביע על כך שחודשים לפני סיום תפקידי ביקשתי לפרוש. הודעתי אז לראש הממשלה שאשאר ככל שיידרש על מנת לאפשר לו לבחור את מחליפי ולקיים חפיפה נאותה לתפקיד".

בשבוע שעבר נשא ראש המוסד לשעבר דברים באוניברסיטת תל אביב, בהם תקף את הדרג המדיני, וציין כי "לפעמים שכל והחלטה טובה לא קשורים להיותך דרג נבחר". דגן התייחס בדבריו גם לתקיפה ישראלית אפשרית באירן, ואמר כי "זו צריכה להיות אופציה אחרונה בהחלט". כמו כן, ציין דגן כי על ישראל לתמוך ביוזמה הסעודית לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully