וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן התבקש להחזיר מיד את דרכונו הדיפלומטי

נקמה על הביקורת שמתח? גורמים מדיניים דרשו מראש המוסד לשעבר להשיב במהרה את הדרכון המעניק חסינות והטבות למחזיקו, שלא כנהוג. לשכת רה"מ: "על מי שסיים את שירותו להחזיר את הדרכון"

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, התבקש על ידי גורמים מדיניים להחזיר את הדרכון הדיפלומטי שברשותו באופן מיידי, שלא כנהוג. ככל הנראה, הבקשה נעשתה בעקבות הביקורת שמתח דגן על התנהלותם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק וקריאתו להימנע מתקיפה צבאית ישראלית באירן. כך דווח אמש (ראשון) בערוץ 2.

לפי הדיווח, דגן ביקש להשאיר את הדרכון ברשותו לתקופה נוספת, בשל מספר נסיעות מתוכננות לחו"ל, אך נענה בשלילה והתבקש להשיב את הדרכון באופן מיידי.

הדרכון הדיפלומטי אינו נותן יוקרה בלבד, אלא מעניק למי שמחזיק בו גם חסינות ושורה של הקלות. מבדיקה של מקרים דומים בעבר עולה, כי בדרך כלל נהוג להשאיר את הדרכון הדיפלומטי בידי מי שסיים את שירותו, ולהמתין עד שיפוג תוקפו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי "משרד החוץ אישר לדגן, עם סיום תפקידו ולפנים משורת הדין, להישאר תקופה נוספת עם הדרכון בשל מספר נסיעות אותן ביקש לבצע. רק בסיומן הוא יחזיר את הדרכון הדיפלומטי. יש לציין כי הנוהל קובע כי כל אדם המסיים את תפקידו הדיפלומטי חייב להשיב את הדרכון לאלתר".

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון, אמר בתגובה לדברים כי "מדובר במסע נקמנות והתחשבנות עם מי שהיה מראשי המוסד הטובים של המדינה הזו, שלילת הדרכון אף מסכנת את ביטחונו של דגן ומונעת ממנו את ההגנה הבסיסית של דיפלומטיה בינלאומית בכל סיטואציה שיכולה לקרות לו בנסיעה לחו"ל, זו התנהגות שאינה מצופה מראש ממשלה ומטרתה לפגוע אישית בדגן ולהגביל את פעולותיו.

כאמור, לפני כחודש נשא דגן דברים באוניברסיטת תל אביב, בהם תקף את הדרג המדיני, וציין כי "לפעמים שכל והחלטה טובה לא קשורים להיותך דרג נבחר". דגן התייחס בדבריו גם לתקיפה ישראלית אפשרית באירן, ואמר כי "זו צריכה להיות אופציה אחרונה בהחלט". כמו כן, ציין דגן כי על ישראל לתמוך ביוזמה הסעודית לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. דבריו נתפשו כביקורת על תפקודם של נתניהו וברק, ועוררו סערה פוליטית.

בנוסף לכך, בראיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות" אמר דגן כי "החלטתי לדבר כי כשהייתי בתפקיד. דיסקין, אשכנזי, ואני יכולנו לבלום כל הרפתקה אפשרית. עכשיו אני חושש שאין מי שיעצור את ביבי וברק".

עוד בפרשת דגן:

ברק נגד דגן: לא נבון לחלוק מחשבות עם הציבור
"דגן נפוח, מחבל במדינה ורוצה להפיל את רה"מ"

עדכון ראשון: 20:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully