וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידלין: "כשאירן תרוץ לגרעין, ישראל לא תהיה לבד"

29.11.2011 / 18:31

ראש אמ"ן לשעבר רמז שישראל יכולה להרשות לעצמה שהות נוספת ובמקרה שאירן תאיץ את תכנית הגרעין הצבאית שלה, מדינות אחרות ייקחו את המושכות. כמו כן, הציע: "המעורבים בנושא - שישתקו"

אלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש אגף המודיעין בצה"ל, הזהיר היום (שלישי) מפני עיסוק-יתר בתקשורת בנושא הגרעין האירני, ורמז כי הוא מתנגד למתקפה צבאית נגד מתקני הגרעין שלה. ידלין, כיום ראש המכון למחקר ביטחון לאומי (INSS), אמר כי "חשוב שיהיה דיון בסוגיה האירנית, אך לא הכל יכול להיות נדון בציבור. סכנת החשיפה עלולה להחליש את העמדה הישראלית ואת היעדים האסטרטגיים, לגרום לחשיפת מקורות - ולביטול אופציות מבצעיות".

ידלין, שנשאל על דבריו של מאיר דגן, לשעבר ראש המוסד, שהתבטא בתוקף נגד אפשרות של תקיפה באירן, אמר: "מה שנאמר בפורומים סגורים ומקצועיים ראוי שיישאר שם, ומי שהיה מעורב בהם - שיגזור על עצמו שתיקה". ידלין אמר שהאירנים מפעילים נגד ישראל "מערכת תעמולה רחבה", וטען שעל אף הטענות המגיעות מטהרן, אין ברשות הרפובליקה האיסלמית 150 אלף טילים, שבאמצעותה תוכל לתקוף את ישראל.

סקאד c, שיהאב 2. AP
בניגוד לטענות שהושמעו בטהרן, ידלין מעריך שלאירן אין "150 אלף טילים"/AP

בהתייחסו לבחירות במצרים, הנערכות ביומיים האחרונים ברקע המהומות האלימות בכיכר תחריר שגבו את חייהם של עשרות מפגינים, אמר ידלין: "השלום עם מצרים הוא קר, אך הוא אינטרס של שני הצדדים. ההפך מהסכם שלום הוא לא בהכרח מלחמה - ההסכם יכול להתבטל ולעבור להקפאה. כל הנהגה שתעמוד בראש מצרים תתמודד עם בעיה כלכלית מאוד קשה, ולכן המשטר יידרש קודם כל להתאושש כלכלית, ולא לצאת למלחמה. עימות מול ישראל יקשה עליהם מאוד כלכלית".

"החלטות לא מתקבלות בפורומים של שני אנשים"

ידלין התייחס בדבריו למצבה של ישראל נוכח האיומים הניצבים מולה, ואמר כי מצב זה אכן "הפך ליותר מסובך", אך אמר גם כי לדעתו אין צורך "לבנות יותר כוח". בנוסף, העריך ידלין כי בטווח הנראה לעין לא תתרחש פעולה צבאית רחבה באזור, מכיוון שרוסיה וארצות הברית עומדות בפני מערכת בחירות.

בצל הביקורת על תהליך קבלת ההחלטות בממשלת ישראל, אמר: "אני נותן ציונים גבוהים לתהליכי קבלת ההחלטות מאז מלחמת לבנון השנייה. נעשו דיונים משמעותיים בנושאים רגישים". ברומזו לפרסומים לפיהם "נרקמה מזימה" בין ראש הממשלה נתניהו לשר הביטחון ברק ליזום תקיפה באירן, אמר ידלין כי "במדינה דמוקרטית מי שמוסמך לכך מקבל החלטות בפורומים המתאימים, לא בפורומים של שני אנשים, לא במסרונים ולא בכיכר העיר".

מדבריו של ראש אמ"ן לשעבר, שרמז כי הוא מתנגד לתקיפה באירן בשלב זה, עלה כי הוא מעריך שיש לתת לאירן לעבור לשלב הצבאי של פרויקט הגרעין – ולהעביר את הטיפול בה לידי מדינות אחרות. הוא אמר כי יש לבחון את השאלה "מתי האירנים רוצים פצצת גרעין". לדבריו, "ישראל איננה לבד במשחק, וכאשר האירנים יגידו, באופן גלוי, שההצהרות שלהם מהשנים האחרונות אינן נכונות, ושהם רצים לגרעין - יתפתחו אפשרויות אחרות שלא קיימות היום. ישראל אולי לא תהיה השחקן הראשי".


עוד בנושא
נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן
פרשנות: דרוש אח בוגר שישמור על סודות המדינה
מצרים: עוד "הפגנת מיליון" בקהיר, ערב הבחירות


לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully