וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא התקבל מסר מסעודיה על יירוט מטוסים"

שר הביטחון דחה הדיווח לפיו הממלכה יידעה את ישראל בדבר כוונתה ליירט מטוסים שיחלפו בשטחה בדרך לתקיפה באירן. "זה עניין חשוב מכדי שידיעה מהסוג הזה תכריע לכאן או לכאן"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הבוקר (חמישי) לדיווח ב"ידיעות אחרונות", לפיו סעודיה העבירה בשבועות האחרונים מסר תקיף לישראל שהועבר לכאורה על ידי בכירי הממשל האמריקאי שביקרו בישראל בתקופה האחרונה כי מטוסי קרב של חיל האוויר ייורטו אם וכאשר יחלפו בשטחה האווירי בדרכם לתקיפה באירן. "לא קיבלתי מסר כזה, למרות שנפגשתי עם כל מי שהיה פה", אמר ברק, והוסיף כי "יכול להיות שיש ערנות סעודית, זו מדינה ריבונית. אנחנו לא צריכים להגיב או להתייחס לידיעה הזאת. עניין אירן הוא חשוב מכדי שידיעה מהסוג הזה תכריע אותו לכאן או לכאן".

בראיון לרשת ב', התייחס שר הביטחון גם לדיווח בעיתון "הארץ" לפיו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קיבל לאחרונה דו"ח הערכת המודיעין הלאומית המזהיר כי חלה בתקופה האחרונה התקדמות של טהרן בכל הקשור להיבטים הצבאיים של תוכנית הגרעין. "ככל הנראה, יש דו"ח של רשויות המודיעין האמריקאיות, וככל שידוע לנו, הוא מקרב מאוד את ההערכה האמריקאית אל שלנו מול הערכות קודמות אמריקאיות, והוא הופך את הנושא האירני ליותר דחוף, ודאי וברור", אמר ברק.

המטס בשמי ישראל. דובר צה"ל
"ההערכה האמריקאית קרובה להערכה שלנו"/דובר צה"ל

שר הביטחון דחה את הפרסומים על עמדת הדרג המדיני באשר לתקיפה אפשרית נגד מתקני הגרעין האירניים. "אני וראש הממשלה מעולם לא הודענו במה אנחנו מעוניינים, אמרנו שלפנינו אתגר חשוב מאוד שדרושות בו החלטות", אמר ברק. "מזה חודשים ארוכים ישנה הסכמה בסיסית לגבי מה שאירן מתכוונת לעשות. הם מתעתעים לגבי הגרעין. אנחנו עם רטוריקה משותפת וזהה לחלוטין לארה"ב, מנסים למנוע מאירן להפוך לגרעינית וכל האופציות נותרות על השולחן. כשאנחנו אומרים את זה אנחנו מתכוונים לכך. אנחנו מאמינים שהאמריקאים גם מתכוונים לכך".

"לא מתיימר להבין את מאבקי הכוחות במצרים"

"נדרשות החלטות לא פשוטות. אם וכאשר תידרש החלטה, אז תתקבלנה החלטות", הוסיף ברק. "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית והממשלה מקבלת החלטות. חלק גדול מהשיח הוא ראוי ונכון במדינה דמוקרטית, אך יש גוונים בתוך השיח הזה שהם לא ראויים ומזיקים. האפשרות שאירן תהפוך לגרעינית הולכת ונרקמת לדבר ממשי לנגד עינינו. אם נחליט לפעול נגד אירן, זה יהיה תהליך קשה, מסוכן ויקר, אם בהמשך הדרך היא תהפוך לגרעינית. זה דבר מטריד ביותר משום שזה יכול להוביל להתגרענות טורקיה או מצרים".

ברק התייחס גם לצעדים שנקט נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בעקבות הפיגוע בסיני בתחילת השבוע, במהלכו נהרגו 16 חיילים מצרים. "אני לא יודע לשפוט על ההדחה של מואפי. יכול להיות שהוא ידע על הדבר. אני לא מתיימר להבין את הדקויות של מה שקורה היום במאבקי הכוח במצרים", אמר בהתייחסו להדחת ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוראד מואפי, מתפקידו. "הוא האיש שעשה הרבה מאוד לביטחון המצרי. אנחנו רואים כרגע במצרים פעולות שלא ראינו בעבר. הדבר הזה לא עובר בלי תגובה". לדבריו, ישראל נערכת מזה מספר חודשים, "בצורה אחרת, לא רק בגדר אלא בכל האזור, מהבחינה המודיעינית. אפילו את כיפת ברזל פרשנו לניסיון מול אילת, כדי לבחון אם צריך להציבה שם בעתיד".

הוא גם יצא נגד פעולותיהם של האנשים המרכזיים בפרשת הרפז, שלדבריו "מנסים להתחמק מסיום החקירה ומחשיפת עומק המעשים החמורים שהחבורה הזאת ניהלה". בנוגע לטענה של המחנה היריב, לפיה הקלטות משיחות בין ברק לרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בלשכת השר נעלמו באורח מסתורי, השיב ברק כי "לשכת שר הביטחון מקליטה רק שיחות עם מנהיגים, או שיחות שמבקשים באופן מפורש להקליט אותן. מזכירה צריכה לרשום אם ביקשו ממנה להקליט שיחה - ואז יודעים את הרקורד. אני חושב שלא צריך הקלטות, אבל כאשר רואים את דפוסי ההתנהגות של חלק מהחבורה הזאת – גם האפשרות שלא עמדו בפיתוי הזה קיימת ועלולה להסתבר כלא מופרכת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully