וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מאירן וסוריה - ישראל שדרגה את טיל החץ

5.8.2012 / 12:37

גורם ביטחוני בכיר ציין כי שדרוג הטיל, המיועד להגנה מפני טילים בליסטיים, הנו "חלק מהמרוץ הטכנולוגי באזור". בשבוע שעבר השמיע ראש הממשלה דאגה ממאגרי הנשק הכימי בסוריה

צילום: משרד הביטחון

(תיעוד של ניסוי שיגור טיל חץ 3)

ישראל משדרגת את טילי החץ שלה להגנה מפני טילים בליסטיים, ב"מרוץ" נגד אירן, סוריה ואויבים אחרים באזור – כך אמר היום (ראשון) גורם ביטחוני בכיר. הדור החדש של טיל החץ, שייקרא "בלוק 4" כבר הותקן בסוללות בארץ, ותהליך הפעלתן עשוי להימשך מספר שבועות.

"רמת הדיוק והטווח של הטיל החדש יהיו טובים יותר", אמר הגורם הביטחוני. "זה רק חלק מהמרוץ הטכנולוגי באזור", הוסיף. יצוין כי הן הפנטגון והן חברת בואינג האמריקאית שותפים בפרויקט טיל החץ הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"עוצב כדי למנוע מלחמות". ניסוי שיגור טיל חץ/מערכת וואלה, צילום מסך

שר ההגנה של ארצות הברית, ליאון פנטה, שערך ביקור בישראל בשבוע שעבר אמר כי החץ "עוצב כדי למנוע מלחמות", על רקע העובדה כי בישראל מודאגים מכך שנשיא סוריה, בשאר אסד, יחליט להשתמש בנשק הכימי שבאמתחתו נגד המורדים על רקע מלחמת האזרחים במדינה, זאת בנוסף לדאגה מהתפתחות תוכנית הגרעין באירן.

"הנשק הכימי בסוריה יכול להיות מחר בידיים אחרות"

בתוך כך, התייחס בשבוע שעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתקציב הביטחון, ובהודעה מוקלטת שהושמעה בטקס במכללה לביטחון לאומי אמר כי "יש מאגרי נשק גדולים באזור שהיום הם בידיים מסוימות ומחר יכולים להיות בידיים אחרות. זה יחייב שינוי בהרכבי הכוח של ישראל, וייתכנו שינויים בתקציבי הביטחון".

ייתכן ורמיזתו של נתניהו לגבי אותם מאגרי נשק גדולים שייתכן ו"יחליפו ידיים", מתייחסת למאגר הנשק הכימי שבידי נשיא סוריה, בשאר אסד, שמשטרו על סף קריסה טוטאלית. לנושא התייחס גם ראש האגף המדיני-ביטחוני, עמוס גלעד, כי תמונת המודיעין שבידי ישראל מראה שהמשטר בסוריה שולט במערך הנשק הכימי במדינה במדינה. "כרגע, כל מערך הנשק הבלתי קונבנציונאלי נמצא תחת שליטה מלאה של המשטר", אמר גלעד בראיון לקול ישראל.

לקריאה נוספת:
ביקור פנטה: ארה"ב מרגיעה - ירושלים עדיין לחוצה מאירן
שגריר ישראל באו"ם: "אסד לא יהסס להשתמש בנשק כימי"
האופוזיציה חושפת: הנשק הכימי והטילים של אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully