וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה חושפת: הנשק הכימי והטילים של אסד

ניר יהב

30.7.2012 / 9:12

גורמי אופוזיציה סוריים הפיצו ברשת סרטונים החושפים את מיקום האתרים הסודיים ביותר של המשטר: מטילי סקאד, מאגרי נשק כימי וביולוגי ואורניום - ועד שדות תעופה ובתי כלא

צילום: סרטוני חובבים שהועלו ליוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

קבוצה של אנשי אופוזיציה סורים חושפת באינטרנט מקומות מחבוא בהם נמצאים, לטענתם, מצבורי נשק השייכים למשטר הסורי, ובהם גם נשק כימי וביולוגי וטילים בליסטיים. בקבוצת הפייסבוק, הנקראת "רשת החדשות הסורית 'סאנד'", חברים כבר יותר מ-11 אלף אנשים מרחבי העולם, ובסיועה מנסים הפעילים הסורים להציג לעולם היכן, בין היתר, מחביא משטרו של הנשיא בשאר אסד את מצבורי הנשק הכימי וטילי הסקאד שלו.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
"20 אלף נהרגו בסוריה מאז תחילת התקוממות"
שר החוץ הסורי בטהרן: "נביס את המורדים בחלב"
"סוריה הגדילה את מאגר הנשק הכימי בסיוע אירן"
המורדים מלוב נלחמים באסד: "שמים הלאומיות בצד"

האופוזיציה הסורית חושפת: כאן נמצא הנשק הכימי של אסד. צילום מסך
טילי סקאד, לכאורה - מתוך אחד הסרטונים/צילום מסך

בסרטונים שהעלתה הקבוצה לאתר יוטיוב, נראים צילומי לווין מתוכנת גוגל-ארת', המתמקדים באתרים שמתוארים על ידי הקריין - ובהם, בין היתר, מחסנים השייכים לצבא, שדות תעופה ובתי כלא סודיים. עוד מתועדים בסרטונים, לכאורה, מרכז תובלה, מגורים של אנשי צבא בדמשק, פרישה של טילי סקאד, מפעל נשק כימי, ומאגר של נשק ביולוגי ואורניום - המתואר כ"גדול ביותר בסוריה". הסרטונים קוראים למורדים הסורים לנצל את המידע שנחשף "כדי להביס את המשטר". הסרטונים הועלו לרשת במהלך השבועיים האחרונים, ובכל אחד מהם צפו כבר אלפי בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סקאדים באל-קטיפה, נשק כימי בתדמור

באחד הסרטונים, למשל, חושף הקריין היכן בדיוק - לטענתו - נמצאים טילי סקאד עם ראשי נפץ כימיים: באזור הררי בין הבירה דמשק לעיר קטיפה. "יש להפיץ את המידע באופן מיידי", מבקשים אנשי הקבוצה. בסרטון נוסף מצביע הקריין על שדה תעופה שנמצא ליד העיר תדמור, שם, לטענתו, מוחבא נשק כימי וקונבנציונלי. בסרטון אחר מציג הקריין את העיר אל-דמיר שליד דמשק, וטוען כי מוחבא שם נשק כימי. בסרטונים אחרים מוצגים תצלומי אוויר של "בתי כלא סודיים" בסוריה - שהצופים נקראים לדווח עליהם לארגוני זכויות אדם - וכן של מחסנים השייכים לצבא, ובהם דלק ותרופות לשעת חירום. הקריין מאיץ במורדים הסורים לעשות שימוש במידע ולהפיצו לכל העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש להפיץ את המידע באופן מיידי". מתוך אחד הסרטונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ברור מהכין מגיע המוידע שנחשף בסרטונים השונים, אך ניתן להעריך שמקורו בעריקים הבכירים הרבים שכבר נטשו את משטר אסד, ובהם דיפלומטים וגנרלים. מידע כזה עשוי להיות, למשל, בידי הגנרל מנאף טלאס שנמצא כעת בצרפת, או בידי השגריר בעירק שערק, נוואף פארס.

נוסף על הסרטונים ביוטיוב, הקבוצה מספקת גם עדכונים על ההתפתחויות בשטח בכל עיר ומחוז בסוריה, וכיצד מתנהלת הלחימה בין המשטר לבין המורדים בכל מקום.

הסרטונים הבולטים:

טילי סקאד עם ראשי נפץ כימיים:

מאגרי נשק כימי:

מחסן נשק כימי "בלב דמשק":

כוחות צבא בדמשק:

בתי כלא סודיים:

מרכז תובלה סודי של הצבא:

שדות תעופה צבאיים סודיים:

מאגר נשק ביולוגי ואורניום, "הגדול ביותר בסוריה":

מפעל נשק כימי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully