וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר הסורי שערק: "המהפכה תנצח גם אם מיליון יהרגו"

ניר יהב

13.7.2012 / 13:29

שגריר סוריה בבגדד שהתפטר וערק לשורות המורדים תקף את אסד וכינה אותו "הנשיא לשעבר והפושע כיום". בינתיים, משטר אסד מאשים "טרוריסטים" בביצוע הטבח בתרמיסה בו נהרגו 200

צילום:יוטיוב עריכה: טל רזניק

(צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק)

שגריר סוריה בבגדד, נוואף פארס, שהתפטר שלשום וערק לשורות המורדים, התראיין לרשת אל-ג'זירה ואמר כי תמך במהפכה נגד אסד מהיום הראשון שהיא פרצה. "הנשיא בשאר אסד השלה את האנשים שסביבו שהוא ינקוט בצעדי רפורמה אולם לא קרה כלום". הוא כינה את אסד "הנשיא לשעבר והפושע כיום", והעריך כי עריקתו תשפיע על המשטר הסורי. "התשתית הצבאית והביטחונית של המשטר הולכת ומתפוררת גם כן", הוסיף.

"המהפכה תנצח, אפילו אם העם הסורי יקריב מאה אלף, מאתיים אלף או אפילו מיליון הרוגים", אמר פארס. "העם משוכנע שהנשיא אסד לא יוכל לעזוב את תפקידו בלי התערבות צבאית. הוא הרג 30 אלף בני אדם, פצע עשרות אלפים, הכניס לכלא מאות אלפים וגירש מיליונים".

הבוקר האשימו השלטונות הסורים "קבוצות טרור" בביצוע הטבח בכפר תרמיסה שבמחוז חמה, ואת כלי התקשורת בסיוע לאותם טרוריסטים. לפי גורמי אופוזיציה, למעלה מ-220 בני אדם נהרגו אמש במתקפה של כוחות הביטחון, ועוד 17 נהרגו היום ברחבי המדינה.

אסד מתנצל: "לא ידענו שהמטוס שהופל טורקי". רויטרס
"הנשיא לשעבר והפושע כיום". אסד/רויטרס

סוכנות הידיעות הרשמית הסורית ציטטה גורם סורי שהאשים את כלי התקשורת ברחבי העולם בשיתוף פעולה עם "חוליות הטרור החמושות בביצוע טבח נגד תושבי כפר תרמיסה, וזאת בניסיון לעורר את דעת הקהל נגד סוריה ועמה". הגורם האשים את כלי התקשורת ב"סחר בדם הסורים", כפי שעשו, לטענתו, פעמים רבות.

הגורם הבהיר כי מי שביצעו את הטבח בתושבי תרמיסה הם גורמי טרור חמושים, והוסיף: "הפחד מפני התפוררות המזימה נגד סוריה הכניס את אותם ערוצים ציוניים, המשתפים פעולה במתקפה על העם הסורי, להיסטריה. לפיכך הם החלו לשדר דיווחים שקריים ובין השאר הם פרסמו תמונות ישנות של הפגנות ואירועים שאירעו בעבר.

בתוך כך, דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון מפי פעילי אופוזיציה בדמשק כי אתמול ירו כוחות הביטחון הסורים בפעם הראשונה בדמשק פגזים. "זו הפעם הראשונה שבה כוחות הביטחון משגרים פגזים לעבר שכונות בדמשק", אמרו פעילים, שהוסיפו כי רבים מהתושבים נמלטו מבתיהם.

היום בצהריים, לאחר תפילות יום השישי, פרצו כמדי יום שישי הפגנות נגד המשטר של הנשיא אסד, הפעם תחת הכותרת "להפיל את קופי אנאן, משרתם של אסד ואירן". זאת, במחאה על מאמציו של שליח האו"ם לסוריה לערב את אירן במאמצים לפתרון המשבר בסוריה. ביום רביעי צפוי אנאן להגיע למוסקבה, שם ייפגש עם שר החוץ, סרגיי לברוב, וידון עימו בפתרון המשבר בסוריה.

שליח האו"ם והליגה הערבית, קופי אנאן, התייחס לטבח בתרמיסה. "אני נדהם מהחדשות המגיעות מתרמיסה", אמר אנאן, "אודות קרבות עזים, נפגעים רבים, והשימוש בנשק כבד לרבות ארטילריה, שריון ומסוקים. זוהי הפרה של התחייבות הממשלה להפסיק את השימוש באש כבדה בריכוזי אוכלוסיה, כחלק מההתחייבות לתכנית שש הנקודות. אני מגנה את הפעולות הנתעבות הללו. מדובר בתזכורת נוספת לסיוט האימים שבו חיים האזרחים הסורים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד בנושא
דיווח: אסד החל להזיז חלק ממאגר הנשק הכימי
סוריה: כ-220 הרוגים בטבח נוסף במחוז חמה במדינה
דיווח: השגריר הסורי בבגדד ערק לשורות המורדים

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully