וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: כ-220 הרוגים בטבח נוסף במחוז חמה במדינה

לדברי המורדים, מרבית הרוגים בטבח בכפר תרמסה הינם אזרחים. ארגון האופוזיציה המרכזי, המועצה הלאומית הסורית, פנה לאו"ם בבקשה לשגר משלחת לתיעוד הטבח. "בית הספר הושמד"

למעלה מ-220 בני אדם נהרגו הלילה (שישי) במתקפה של כוחות הביטחון בסוריה על הכפר תרמסה במחוז חמה, כך מסרו גורמי אופוזיציה במדינה. לדברי הפעילים, מרבית ההרוגים בכפר תרמסה הינם אזרחים. עוד נמסר כי בתחילה הותקף הכפר באמצעות הליקופטרים וטנקים של צבא סוריה, ולאחר מכן נערכו בו הוצאות להורג על ידי מליצית השביחה התומכת בשלטון הסורי.

הפגנה נגד שלטון נשיא סוריה אסד מחוץ לעיר חמה, 5 ביוני 2012. רויטרס
"מעצרים שרירותים מדי יום". הפגנה נגד אסד בחמה, לפני חודש/רויטרס

על פי רשת "אל-ערביה", גופות רבות נמצאו מוטלות בבתים ובחוות ברחבי הכפר, וכ-150 מהגופות נערמו במסגד המרכזי בו. עוד נמסר כי מסוקי צבא סוריה הפציצו משאיות שנשאו ציוד הומניטרי לתושבי הכפר, במקביל להפצצות כבדות מצד הטנקים שהקיפו אותו. "בית הספר הושמד לחלוטין. בכל חודש ישנה מתקפה נרחבת במחוז חמה, ובכל יום מתרחשים מעצרים שרירותיים", סיפר עד ראייה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

בעקבות הדיווחים על הטבח הנוסף במחוז חמה, קראה המועצה הלאומית הסורית למועצת הביטחון של האו"ם לכנס פגישת חירום, בה ידונו חברות המועצה בבקשה לשגר משלחת נוספת של משקיפי או"ם לכפר תרמסה, על מנת לתעד את תוצאות הטבח. מנגד, הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה כי מדובר במתקפת "טרוריסטים", אולם הפצירה אף היא באו"ם לשלוח משקיפים לתיעוד הטבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully