וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד בראיון: "מרבית ההרוגים בעימות - מתומכיי"

נשיא סוריה האשים בראיון לטלוויזיה הגרמנית את ארה"ב, טורקיה, קטאר וערב הסעודית בהספקת אמצעי לחימה ותמיכה ב"טרוריסטים" המתנגדים לו. לדבריו, "תוכנית אנאן טובה מאוד"

נשיא סוריה, בשאר אסד, האשים היום (ראשון) את ארצות הברית ב"תדלוק" ההתקוממות האלימה נגד משטרו. בראיון טלוויזיוני לרשת ARD הגרמנית, אמר אסד כי ארה"ב משתפת פעולה עם "הטרוריסטים", מממנת אותם ומספקת להם אמצעי לחימה ותמיכה ציבורית ופוליטית באו"ם. עוד אמר הנשיא הסורי, כי לא יפרוש מתפקידו "נוכח האתגרים הלאומיים".

אסד התייחס לתוכנית השלום של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, לסיום 16 חודשי שפיכות הדמים במדינה. "אנו מודעים לכך שאנאן עלה על מכשולים רבים, אך אסור שתוכניתו תיכשל", אמר. "זו תוכנית טובה מאוד". אסד הפנה אצבע מאשימה לטורקיה, קטאר וערב הסעודית וטען כי הן מכשילות את תוכניתו של אנאן בכך שהן "מספקות תמיכה לטרוריסטים".

"המכשול הגדול ביותר הוא שמדינות רבות אפילו אינן רוצות שהתוכנית הזו תצליח, אז הן מציעות תמיכה פוליטית וממשיכות לספק לטרוריסטים בסוריה נשק וכספים", אמר אסד. לדבריו, גם טורקיה מספקת תמיכה למתנגדיו, בדמות סיוע לוגיסטי להברחות.

"לכדנו עשרות לוחמי אל-קאעדה"

אסד טען כי מרבית קרבנות העימות בין כוחותיו לבין כוחות האופוזיציה הם מקרב תומכיו. "רובם הם אנשים שתמכו בממשלה וחלק גדול מהיתר הם אזרחים חפים מפשע שנהרגו בידי קבוצות שונות בסוריה", אמר והוסיף כי "בקרב הקבוצות הללו נמצאת אל-קאעדה ואיסלמיסטים קיצוניים". לדבריו, כוחותיו לכדו עשרות לוחמי אל-קאעדה, חלקם מטוניסיה ומלוב.

מוקדם יותר היום דווח כי שליח האו"ם, אנאן, הגיע לדמשק לקראת פגישתו עם אסד. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי אנאן הגיע לבירה הסורית כשהוא מלווה בסגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, והוא ישהה במלון "דאמה רוס", בו שוהים משקיפי האו"ם מאז השהו את פעולותיהם בשל העלייה ברמת האלימות במדינה.

בתוך כך, ימים ספורים לאחר שהגנרל מנאף טלאס, בנו של שר ההגנה לשעבר ואחד ממקורביו של אסד, ערק לשורות המורדים ועזב את סוריה - הודיע היום קצין בכיר נוסף, אחד מראשי המודיעין בפרברי חלב, על עריקתו והצטרפותו למהפכה הסורית. העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי הקולונל חסן לטוף, שדרגתו מקבילה לדרגת אלוף-משנה, הוא הקצין הבכיר ביותר במודיעין הסורי שעורק עד כה לשורות המורדים. יש לציין כי מנגנוני המודיעין הם הכלי המרכזי בו משתמשים שלטונות סוריה לדכא את ההתקוממות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully