וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכירי המשטר הסורי חושבים שהגיע זמנו של אסד ללכת"

ניר יהב

7.7.2012 / 10:49

האופוזיציה הסורית שואבת עידוד מעריקתו של הגנרל מנאף טלאס, מכנה אותה "מכה קשה לאסד" וקוראת "לבכירים נוספים לערוק". קלינטון: אנשי אסד מבינים את גודל פשעיו - ומתרחקים

עריקתו של הגנרל הסורי מנאף טלאס לשורות המורדים ממשיכה להסעיר את סוריה: עבד אל-באסט סידא, ראש המועצה הלאומית הסורית – גוף האופוזיציה המרכזי לשלטונו של הנשיא בשאר אסד - אמר הבוקר (שבת) כי עריקתו של טלאס, הנחשב לאחד הגנרלים הקרובים לאסד ואיש הצבא הבכיר ביותר שערק עד כה - היא "מכה קשה למשטרו של אסד" והבהיר כי האופוזיציה הסורית תנסה לשתף איתו פעולה. "אנו קוראים לבכירים נוספים במשטר הסורי לערוק", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגנרל טלאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם דיפלומטי מערבי אמר אתמול ל-CNN כי טלאס – מפקד חטיבה 105 במשמר הרפובליקה בסוריה ובנו של שר ההגנה לשעבר מוסטפא טלאס – הוא "בן ברית נאמן של אסד ולכן ניתן לראות בעריקתו סימן לכך שבכירי המשטר חושבים שהגיע זמנו של המשטר הסורי ללכת". שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס, אמר אתמול דברים דומים: "עריקת טלאס מוכיחה שמשטר אסד לא יוכל להימשך יותר".

קלינטון: העריקים מבינים את גודלם של פשעי אסד

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון התייחסה אתמול אף היא לעריקתו של טלאס ולעזיבתו את סוריה. במסיבת עיתונאים שקיימה בפריז במהלך כינוס ידידי סוריה אמרה קלינטון כי עריקתו של טלאס מהווה הוכחה לכך שהאנשים מבינים "את גודל הפשעים שמבצע אסד ולפיכך מעוניינים להתרחק מהם". לדברי קלינטון, "העריקות הללו מעבירות מסר למי שתומך באסד שיש לו עדיין ברירה. המשטר של אסד ייפול ולכן עליהם להפסיק לתמוך בו".

עם זאת, על אף שרבים סבורים שזו "תחילת ההתפוררות של המעגל סביב אסד", הרי שבצבא הסורי החופשי יש מי שסבורים שלא מדובר בצעד מעודד יותר מדי: "העריקה לא מכבדת את המהפכה הסורית משום שמנאף טלאס ואביו מוסטפא טלאס היו שותפים במזימה נגד העם הסורי", אמר פאיז עמרו, אחד ממפקדי הצבא הסורי החופשי. "טלאס הרי איים על תושבי העיר תלביסה להרוס את העיר אם ייצאו להפגין נגד המשטר. הוא בסך הכול ניסה להציל את עצמו כי ראה שהמשטר עומד להתרסק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully