וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"20 אלף נהרגו בסוריה מאז תחילת התקוממות"

ניר יהב

29.7.2012 / 0:25

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מאז תחילת ההתקוממות במרץ אשתקד נהרגו בין השאר 13,978 אזרחים, 5,082 מאנשי אסד, ו-968 עריקים. אנאן: "רק מהפך פוליטי יפתור את המשבר"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הארגון הסורי לזכויות האדם הודיע אמש (שבת) כי מניין בני האדם שנהרגו בסוריה מאז שהחלה ההתקוממות במדינה ב-15 במרץ 2011 חצה את סף ה-20 אלף. מנהל הארגון, ראמי עבד א-רחמן, הודיע כי עד אתמול נהרגו 20,028 בני אדם, כש-13,978 מתוכם הם אזרחים ולוחמים מקרב המורדים. 5,082 הרוגים נוספים הם אנשי כוחות הביטחון הסורים הכפופים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ו-968 עריקים מהצבא.

מלחמת האזרחים בסוריה - כתבות אחרונות:
רוסיה נגד העיצומים: "לא נאשר חיפושים על ספינותינו"
צבא אסד מכה בחלב; "התקיפה הקשה ביותר עד היום"
האו"ם בסוריה: "עניין של זמן עד שמשטר אסד ייפול"

נמשך הקרב על סוריה: לחימה עזה בדמשק ובחלב. רויטרס
הקרבות מתמקדים בחלב?/רויטרס

ובעוד ארגון זכויות האדם הסורי מדווח על 20 אלף הרוגים עד כה, מניינם רק הולך וגובר: האופוזיציה הסורית עדכנה בערב כי מניין ההרוגים במהלך השבת ברחבי המדינה הגיע עד כה כבר ל-120 בני אדם, רובם בפרברי דמשק, חמה, אידליב וכמובן בעיר חלב? בצפון המדינה – שם מתנהלת מאז שעות הבוקר המוקדמות לחימה עיקשת בין המורדים לבין כוחות הביטחון. עם זאת, בשעות הערב הודיע הצבא הסורי החופשי כי חייליו הצליחו לעצור את מתקפתו של צבא סוריה ואף להסב לחייליו אבדות רבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"האסטרטגיה: להתקדם שכונה אחר שכונה"

"המתקפה על חלב?, שהחלה לפנות בוקר, הופסקה", אמר מפקד הצבא הסורי החופשי בעיר, עבד אל-ג'באר עכידי. "כוחות השלטון לא הצליחו להתקדם. נהפוך הוא: הם דווקא נסוגו לעמדותיהם הראשונות בשכונת חמדאניה". הוא אמר עוד שכוחותיו של אסד מתמקדים כעת רק בהפגזת השכונות שנמצאות בשליטת המורדים. "האסטרטגיה שלנו היא להתקדם משכונה לשכונה. אנו משתלטים על שכונה ומנקים אותה מכוחות המשטר. ואז עוברים לשכונה הבאה", אמר.

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, התייחס הלילה לקרב הגדול הצפוי בעיר הסורית חלב. "אני מודאג מהדיווחים לפיהם קיים ריכוז גבוה של חיילים ואמצעי לחימה סביב חלב, לקראת קרב ממשמש ובא בעיר", אמר אנאן. לדבריו, "ההסלמה הצבאית בחלב ובסביבותיה היא עדות נוספת לצורך בכך שהקהילה הבינלאומית תשכנע את הצדדים כי רק מהפך פוליטי, שיוביל להסדר פוליטי, יפתור את המשבר ויביא שלום לעם הסורי".

כוחותיו של אסד הפגיזו במהלך היום בטנקים שכונות רבות בעיר ושיגרו לעברן טילים ממסוקים. במקביל ערכו בריוני ה"שביחה" – המיליציה האזרחית הכפופה לאסד - פשיטות וגל מעצרים נרחב בשכונת כפר סוסה בבירה דמשק. כמו כן הפגיזו כוחות הביטחון את השכונות חאלדיה, ג'ורה שיאח וקראביס בעיר חומס. גם במחוז חמה דווח על הפגזות כבדות מצד כוחותיו של אסד. לפי הדיווחים, הכוחות פשטו על העיירה כרנאז במחוז והציתו שם בתים.

(עדכון ראשון: 21:37)

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully