וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם בסוריה: "עניין של זמן עד שמשטר אסד ייפול"

ניר יהב

27.7.2012 / 14:48

כוח המשימה של האו"ם בראשות הגנרל רוברט מוד עזבו את סוריה, אך הביעו ביטחון בנפילתו של אסד. בירדן נרשמו דיווחים על קרב בין חיילים ירדנים לחיילים סורים

הגנרל רוברט מוד, שעמד בראש כוח המשימה של האו"ם בסוריה, אמר היום (שישי) לסוכנות רויטרס כי "לדעתי זה רק עניין של זמן לפני שמשטר שמשתמש בכוח צבאי כה גדול, ובאלימות לא פרופורציונלית נגד האזרחים שלו ייפול". מוד עזב את סוריה לפני כשבוע. בתוך כך, גם נציבת האו"ם לזכויות האדם, נאבי פילאי, קראה היום לכוחות הביטחון הסורים כמו גם לכוחות המתנגדים למשטר אסד להישמר מפגיעה באזרחים בעיר חלב - מוקד עימותים אלים בימים האחרונים בין הצדדים. פילאי הביעה דאגה מ"הסבירות הגבוהה לעימות משמעותי בקרוב" בעיר.

בזירה נוספת, לפי דיווחים בכלי תקשורת בירדן, חיילים ירדנים נלחמו לפנות בוקר במספר חיילים סורים בגבול בין שתי המדינות, באזור תל שהאב. לפי הדיווחים, מדובר היה בקרב קצר שפרצו לאחר שכוחות צבא סוריה ירי לעבר 300 פליטים סורים שניסו להימלט לירדן. לפי הדיווח, מספר חיילים ירדנים נפגעו מהירי. הכוחות הירדנים השיבו אש בחזרה ובעקבות כך פרץ עימות בן כעשר דקות.

הפגנה נגד נשיא סוריה בשאר אסד מחוץ לשגרירות סוריה בבירת ירדן, עמאן, 30 במאי 2012. רויטרס
הפגנה נגד משטר אסד, בעמאן ירדן/רויטרס

עם זאת, בירדן מנסים להנמיך את הלהבות ולהבהיר כי מדובר באירוע מקומי. דובר ממשלת ירדן, סמיח מעאיטה, הכחיש דיווח שלפיו חייל ירדני נהרג בעימותים. מעאיטה אישר לצד זאת כי ילד סורי בן 3 נהרג מאש כוחות צבא סוריה בעת שהוא ומשפחתו ניסו לחצות את הגבול לכיוון הממלכה הירדנית. "הילד נהרג בעת שכוחות צבא סוריה ירו לעבר קבוצת פליטים סורים שניסו לחצות את הגבול לעבר ירדן הלילה", אמר.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון ציטט הבוקר מדבריו של מעאיטה, שאמר כי ארצו נוקטת את כל האמצעים הנחוצים על מנת לשמור על הגבולות ולהיערך לאפשרות שהלחימה תזלוג לירדן. "לא נהסס לקבל החלטה לשמור על ביטחונה של ירדן ועל גבולותיה. החלטה כזו תהיה קשורה לכל התפתחות בלתי צפויה", אמר.

ראש צוות המשקיפים בסוריה רוברט מוד והשליח המיוחד קופי אנאן במסיבת עיתונאים בג'נבה יוני 2012. רויטרס
"לדעתי זה רק עניין של זמן לפני שמשטר שמשתמש בכוח צבאי כה גדול, ובאלימות לא פרופורציונלית נגד האזרחים שלו ייפול". הגנרל רוברט מוד/רויטרס

במקביל, כמדי יום בשבוע האחרון, ממשיכים גם היום כוחות הביטחון הסורים להפגיז בעוצמה את העיר חלב. לפי הדיווחים מסוריה, מסוקים של הצבא יורים לעבר שכונות רבות בעיר השנייה בגודלה במדינה, תוך שהם מחפים על כוחות הצבא להילחם בכוחות המורדים בעיר. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי ברוב השכונות מתנהלת לחימה כבדה בין הצדדים וכי כוחותיו של הנשיא בשאר אסד פועלים במלוא הכוח להשיב לעצמם את השליטה בעיר. האופוזיציה דיווחה כי הצבא יורה פגזים לעבר שכונת פרדוס.

לחימה עזה מתנהלת גם בערים אחרות ברחבי סוריה, בעיקר בחומס ובפרבריה. לפי דיווחי האופוזיציה, צבא סוריה מפגיז את השכונות בעיר העתיקה בחומס: באב אל-דריב, באב הוד, ספסאפה, חמידיה, ואדי סאיח ובאב תדמר. לפי הדיווחים, הצבא הסורי עושה שימוש בפגזים ובטילים ויורה לעבר אזרחים.

לקריאה נוספת
לראשונה בסוריה: חברת פרלמנט ערקה; "חשש לטבח בחלב"
עיתון בלבנון: אסד סירב להצעת נסראללה לארחו
הגל נמשך: שגרירת סוריה בקפריסין הצטרפה למורדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully